22 Reacties

gisteren
Ik heb nooit meer dan 180/6 gegeven. Het heeft ook destijds niet op de verpakking gestaan. Een fles van 180/6 was de max. In mijn optiek hoef je niet meer te geven.

gisteren
Wij hebben ook nooit meer opgehoogd dan 180+6. Wij zijn toen ook verder gaan uitbreiden met vast voedsel of gaven af en toe nog een klein extra flesje extra als hij echt hongerig was.

19 uur geleden
Hier ander geluid; zoontje was met 180 niet tevreden en met 210 wel dus wel 210 gaan geven. Heeft er geen last van oid dus kan prima als je kindje er om vraagt. Als ze tevreden is dan zou ik het bij 180 houden!

19 uur geleden
Je geeft 4 keer 180 of 5 keer 150.. onze zoon van 6 maand geven we nu 5 keer 150 plus we breiden het fruithapje+ groente hapje uit en gaan ook brood nu proberen

18 uur geleden
Wij geven 1x 150 en 3x bieden we 210 aan. Soms drinkt ze de fles leeg, soms laat ze wat staan. 210 is echt niet ongewoon of bizar veel zoals in sommige reacties staat… (vind dit eerlijk gezegd ook beetje rare uitspraken, want dit kan veel moeders onzeker maken). Genoeg baby’s die behoefte hebben aan iets meer en ook dat is niet gek. Als ze het nu goed doet op deze hoeveelheden zou ik het zo laten. Merk je dat ze wat sneller voor de fles komt of dat je qua tijden niet goed uitkomt, dan zou ik het proberen op te hogen 😊

18 uur geleden
Wij zijn nooit naar 210 gegaan. Naar mijn idee rek je die maag dan alleen maar op waardoor ze op de lange termijn meer nodig om vol te zitten.
Onze peuter is nu 2,5 en eet niet veel maar wel genoeg, lijkt echt naar haar lichaam te luisteren. Ze zit onder het gemiddelde maar volgt heel mooi haar eigen curve :)

18 uur geleden
Reactie op Jezzica93
Wij geven 1x 150 en 3x bieden we 210 aan. Soms drinkt ze de fles leeg, soms ...
Ik zou vooral even research doen naar de maaginhoud van baby’s ;)
Het maakt mij niet uit als mijn uitspraak ‘ouders onzeker maakt’, het gaat om de gezondheid van baby’s dat gaat mij meer om t hart🤣
😬sorry ik zal verder geen discussie starten.

17 uur geleden
Reactie op Jd210
Het maa ...
Sorry, maar als je borstvoeding geeft weet je toch ook niet hoeveel je geeft?
Mijn oudste heeft 11 maanden aan de borst gedronken dus wist ik niet wat ze dronk. Maar die kon hele avonden klusteren: elke keer weer even een slokje aan de borst. Als ik dat aan cc's. bij elkaar had op kunnen tellen...
Bij mjn jongste kolfde ik alles af en wist ik het wel: gemiddeld 4x 150cc en bij de laatste fles voor de nacht 210cc, soms zelfs na een uurtje nog een slokje na.
Dusjah; ik geloof dat elk kindje anders is en andere behoeften heeft. Als elke mama daarin gewoon haar kindje volgt en haar gevoel, komt dat vast goed. Wat alle research ook zegt...

17 uur geleden
Reactie op Nitij
Sorry, maar als je borstvoeding geeft weet je toch ook niet hoeveel je geef ...
Maar steeds een slokje is niet in 1 keer een fles van 210cc he. Ik denk dat 210cc voor veel kindjes inderdaad (te) veel is en dus niet goed. Maar het klopt wel dat elk kindje anders is. Als 180 niet genoeg is, zou ik ook gewoon 210 geven. Zou alleen niet ophogen als dat niet nodig is en kindje genoeg heeft aan 180 zoals in dit geval volgens mij.

17 uur geleden
Reactie op Jd210
Het maa ...
Mooi stukje om te lezen https://opdegroei.be/2021/02/20/wat-is-de-natuurlijke-maaginhoud-van-een-baby/
"Rekening houden met “de natuurlijke maaginhoud” gaat niet over het fysiek oprekken van je maag, maar eerder over het verliezen van contact met honger- en verzadigingsgevoel bij je baby."
Bij borstvoeding is er ook niemand die er wat van vindt, want het niet bekend. Maar bij flesvoeding is het opeens een ding. Uit onderzoek blijft overigens dat babys ook hele hoeveelheden kunnen drinken uit de borst.

17 uur geleden
Reactie op Lila18
Maar steeds een slokje is niet in 1 keer een fles van 210cc he. Ik denk dat ...
Hoeveel melk drinken baby's die borstvoeding krijgen?
"Uit onze onderzoeken bleek dat ze per voeding slechts 54 ml melk kunnen drinken of maar liefst 234 ml. Alle baby's zijn verschillend, maar ze drinken allemaal wat ze nodig hebben. Sommige baby's gedijen prima op 500 ml per dag, terwijl anderen wel 1.356 ml per dag drinken!"