5 Reacties
4 maanden geleden
Hi, logopedist hier! Ik geef nooit als advies dat je tussen de 9 maanden en 2,5 jaar beter niet te speen kan stoppen. Je kan dit gewoon proberen hoor met deze leeftijd, maar wees dan wel consequent. Dus geef ook goed op de opvang aan wat jullie plan is. Bv. cold Turkey en dan echt de speen niet meer geven, of beginnen met het middagdutje en na een tijdje ook in de nacht. Waar je wel op moet letten is dat je kleine dan opeens de duim kan pakken. Mocht hij hier naar neigen dan moet je nog even de speen geven en probeer je het over 2 maanden opnieuw. Bij mij wilde ik stoppen rond 12 maanden (cold Turkey) maar de duim kwam er opeens aan. Met 14 maanden lukte het wel heel goed. Het inslapen duurde wat langer, maar verder eigenlijk geen problemen gehad. Veel suces!
4 maanden geleden
Hoe eerder je stopt hoe beter. Hier de speen gegeven toen dochter haar duimpje had gevonden. Gestopt met 11 maanden, wilde rustig afbouwen, maar zij werd kwaad en moest de speen ineens niet meer. Maakte het een stuk makkelijker. Is niet gaat duimen, dan zou ik weer speen geven.
Ik ben nu zwanger en weer van plan pas een speen te geven wanneer de baby zijn duimpje vindt en weer voor 12 maanden stoppen. Gister op de echo zag ik de baby echter al duimen đ
4 maanden geleden
Oh ja, de duim! Goede, haha. Hij heeft als kleine baby al even geduimd đ. Goed om daar nog even op te letten! Ik ga even moed verzamelen en er dan toch maar voor. Misschien even een weekje geen opvang dan, haha. Ik vind het altijd zowat om de opvang met mijn plan âop te zadelenâ. Eens vragen hoe gehecht hij daar verder aan zân speen is. Dank voor jullie reacties!
4 maanden geleden
Wij zijn gestopt met 10 maanden, in de vakantie periode. Konden we haar troosten waar nodig. 2 dagen in de middag even moeilijk, maar door er bij te blijven en niet te laten huilen, is 't gelukt. Nu met bijna 1.5 zijn wij er maar wat blij mee!
vorige week
Reactie op Gryphon
Hi, logopedist hier! Ik geef nooit als advies dat je tussen de 9 maanden en ...
Mag ik vragen of het wel 'makkelijker' gaat of beter is als je voor 9 maanden stopt? Ons kindje is nu 6,5 maand en ik overweeg de speen te stoppen. Ze krijgt hem alleen voor dutjes, verder niet. Ik wil de speen eigenlijk stoppen wanneer de zuigbehoefte minder is, maar geen idee of dat nu al het geval is đ€