4 Reacties
gisteren
Och lieve mama! Je doet het hartstikke goed. Maar laat de schema's alsjeblieft los en kijkt naar je kindje, geef gerust extra voeding en laat lekker op schoot in slaap vallen. 2 slaapjes tussen voedingen lijkt me wat weinig voeding dan..
45 min slapen is een baby cyclus hartstikke prima! Gewoon lekker mee gaan in de flow. Alles word steeds makkelijker. Lekker in slaap wiegen kan ook. Baby wil graag nabijheid waardoor in een bedje in slaap vallen moeilijk is naar mijn idee.
Is heb een draagdoek is echt een uitkomst. Daar slaapt ze nu nog in. (8mnd)
19 uur geleden
Op die leeftijd deed ik met beide kinderen nog niet aan schema’s. Ik volgende mijn kindjes. Ik heb altijd voor het slapen gevoed. Ik geef niet zoveel om slaap associaties, baby’s hebben slaap nodig dus maakt niet uit hoe ze gaan slapen.
Je zou ook dutjes in de draagzak kunnen doen? Dan sliep mijn oudste zo twee uur lang. In bed sliep hij maar 30 minuten.
Bij beide is dit echt vanzelf goed gekomen. Mijn ervaring is dat het vanaf zes maanden veel makkelijker wordt en er dan vanzelf meer structuur in komt. Vanaf toen was hun natuurlijke ritme een strak schema eigenlijk, haha.
Je doet het goed hoor. Volg jezelf en je kindje en niet het internet. Daar heb ik mezelf bij de oudste zoooo onzeker mee gemaakt!
19 uur geleden
Reactie op Marikiki
Och lieve mama! Je doet het hartstikke goed. Maar laat de schema's alsjebli ...
En idd, slaapjes van 45 minuten zijn prima op die leeftijd. Dat is een hele slaap cyclus. Ik leerde ook later pas dat dit prima is. Een hazenslaapje zijn echt slaapjes van 15-30 minuten. 45 is een volwaardig slaapje bij jonge baby’s! Mijn kinderen deden zo wel 5 slaapjes per dag.
18 uur geleden
Bedankt voor jullie reacties, lief😊 Ik vind het wel echt heel lastig om haar te ‘lezen’. Zelf ga ik heel goed op iets van een schema of ritme. En omdat zij zo hoog in dr emotie schiet weet ik dan echt niet wat er aan de hand is. Draagdoek heb ik inderdaad veel gebruikt en sliep ze heerlijk in. Afgelopen week wilde ik dat weer eens doen, maar ze wilde alleen maar om zich heen kijken, bijdehand😂