9 Reacties

vorige week
Probeer de nachten zo makkelijk mogelijk voor jezelf te maken.
Als je borstvoeding geeft, die dit dmv de fles.
Kv een thermosbeker mee naar boven en zorgen dat alles klaar staat. Meerdere flesjes naar boven en pas in de ochtend uitkoken.
Je partner het weekend voornamelijk op laten pakken zodat jij even bij kan slapen ( ieder 1 nacht bijvoorbeeld )
En ja vroeg naar bed dat is een van de weinige opties.

vorige week
Hey, ook al werkt je partner fulltime, dan kan hij best doordeweeks ook eruit. Mijn man en ik werken alle twee 32 uur per week (nagenoeg fulltime) en wij splitsen ook. Het is even wennen maar dat lukt best wel 😃

vorige week
Tja, mijn man werkt ook, maar dat ontslaat hem niet van de nachtdienst hoor. Ik geef bv, hij doet de luiers en indien nodig het rechtop houden. We zijn een team en ik heb overdag ook een full time job met een peuter en baby.
Ik denk dus dat het antwoord toch hij je partner ligt om je wat te ontlasten. En ook wij liggen om 21u in bed inderdaad.

vorige week
M’n man werkt meer dan fulltime, 6 dagen per week en meer dan 10 uur per dag. Toch deden we de nachten gewoon samen, al helemaal met de tweeling.
Ik had ook al de zorg voor de dreumes en de tweeling overdag, dus het was niet dat ik in een luilekkerland woonde.
Voor m’n man resulteerde dat wel eens in nachten van 2/3 uur, maar dat hebben we ook allemaal doorstaan.
M’n man maakte ‘s nachts altijd de fles klaar (na een maand of 3 met op verzoek voeden), die gaf ik toen. Toen beide jongens nog tegelijk kwamen voor een fles, gaven we die samen. Hij heeft er nooit moeilijk over gedaan.
Hier gingen we ook rond 21.30 slapen.. die avonden ‘vrij’ komen wel weer.

vorige week
Ik herken het dat het soms om wat voor reden dan ook niet te doen is om de nacht eerlijk te verdelen. Dus inderdaad, hoe dan wel overleven?
Het zal even schakelen zijn, maar toch echt eerder naar bed. Als je in zo’n situatie zit moet je in overlevingsmodus zitten en dan telt elke minuut die je kan pakken.
En het stuk ‘even tijd voor jezelf’ - je hebt al een ouder kindje toch? Dus je weet dat het tijdelijk is en dat die tijd voor jezelf weer terug komt.
Ook ‘‘s avonds en ‘s ochtends zou ik zo min mogelijk doen (bijv tijd besparen door niet te douchen maar jezelf te wassen, of even broodjes in de keuken smeren in plaats van tafel dekken). Alle beetjes helpen en zorgen er vooral voor dat je lucht krijgt.
Succes!

VRIEND
vorige week
Heb jij overdag de volledige zorg over jullie baby en peuter alsnje man werkt? Dan werk jij overdag ook gewoon en hebt geen rust dus dan zeker wel de nachten beter verdelen.
En toch echt slapen als de baby slaapt in de avonden. Onze dochter slaapt met 4 jaar nog steeds slecht en meestal niet door. Dus wij gaan echt vroeg naar bed.
Even tijd voor onszelf s avonds zou heerlijk zijn maar voor nu nog niet realistisch. Eerdt overeind blijven.

vorige week
Reactie op diplodocus
Tja, mijn man werkt ook, maar dat ontslaat hem niet van de nachtdienst hoor ...
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Als je zelf thuis bent met kinderen, dan werk je ook nagenoeg de hele dag en heb je ook geen ruimte om even te chillen. Dus wat dat betreft zou je het gewoon gelijk kunnen trekken; beide een fulltime baan, de een betaald, de ander onbetaald. Dus ook allebei de nachten 😃

vorige week
Ik miste ook heel erg het 'momentje voor jezelf' toen we eigenlijk echt om 20:30/21:00 uur naar bed moesten. Ik wist wel dat het verstandig was, maar ik vond het ook vreselijk, en vreselijk ongezellig.
Wat een beetje hielp is dat ik had bedacht: dan maar maximaal comfort als ik toch vroeg moet gaan slapen 😄 chille veel te dure pyjama gekocht, nieuw kussen en dekbed, nog een thermosbeker thee en een snackje mee voor in bed, etc. Ik had echt maar een kwartiertje ofzo om in bed nog wat thee te drinken en te lezen, maar het was wel míjn kwartiertje, in mijn mega chille nieuwe slaapomgeving 😄.
Mijn vriend liet ik dan beneden achter met de zooi van de dag, en hij zorgde dan dat het huis aan kant was voor de nieuwe dag, dekte vast de tafel voor het ontbijt, etc. Hij gaf de fles van 22:30 uur, en zette op weg naar boven de thermosfles heet water en de flesjes klaar voor de nacht. Dan kon hij daarna een redelijke nacht maken, maar het scheelde mij veel handelingen.
Tijd met zn tweeën schoot er inderdaad bij in, maar dat haalden we dan in het weekend in door de nachten samen te doen.
En, achteraf duurt deze fase maar kort. Daar heb je niks aan als je er midden in zit en in de overlevingsstand staat, maar echt: dit is niet voor eeuwig. Maak er het beste van!