11 Reacties
vorige week
Wij hebben ook de Cybex, denk vergelijkbaar qua base grootte. Het past, maar als je een lange bijrijder hebt, wordt 't wel krap. Met de autostoel was het daarna beter te doen! Zeker nu ze voorwaarts vervoerd wordt. Als je veel samen rijdt, is 't denk wel minder comfortabel 😂
vorige week
Kan me niet voorstellen dat dit echt lekker past. Wij hebben dit gehad in een skoda Kodiak. Een ford ecosporr en nu in een peugeot 5008. Dan moet ik mijn stoel al redelijk naar voren doen. In de Kodiaq en nu 5008 geen enkel probleem. Maar de ecosport moesten we haar zelfs achter mijn man doen omdat het rijden comfortabeler was voor hem achter haar dan bij mij 😅
vorige week
Hoe gebruik je de volkswagen? Ik heb een volkswagen up met 3 deuren. Super onhandig maar goed die vond ik mooier als 5 deurs en als je nog geen kinderen hebt denk je daar niet aan 🤣
Maar ik gebruik de auto vooral alleen of met mijn zoontjevan 4. ( boodschappen of uitjes)
Mijn zoontje zit nu vaak voorin op een maxi cosi rodifix.
Zat vroeger in de maxi cosi ook voorin.
Ik heb dan ook geen base gehad.
Nu ben ik zwanger van nummer 2. En zodra deze kleine geboren is, gaat mijn zoontje van dan 5 achterin op zijn stoel en kan de baby voorin. Die enkele keer dat we met 4e weggaan met de up kan de maxi cosi ook achterin. Zonder base uiteraard
Scheelt wel dat mijn man een grote auto heeft waarbij we wel gewoon 2 autostoelen achterin kwijt kunnen en lekker voorin kunnen zitten!
vorige week
Reactie op Feather
Kan me niet voorstellen dat dit echt lekker past. Wij hebben dit gehad in e ...
Hier sluit ik me bij aan. Wij hadden een andere auto maar wel deze stoel en ik vind de base vrij groot. Was dan ook een hele verademing toen die base eruit ging om dat we naar een vervolgstoel gingen, die hebben we toen wel kleiner en compacter gekocht zodat er weer wat meer ruimte voor de bijrijder ontstond. Mijn partner is 1.95 en die zat als bijrijder altijd opgepropt😅
vorige week
Wij hebben een Skoda Citigo (zelfde principe) en een maxi Cosi Mica pro. Als er geen kindje in zit doen we de stoel een stukje naar achter zodat er iemand fatsoenlijk voor kan zitten.
Echter denk ik dat je dit probleem vrijwel met elke ‘0-4 jaar autostoel’ hebt want die zijn allemaal groot en log.
Het is onze 2e auto dus het komt zelden voor dat we met z’n allen erin gepropt moeten rijden.
Nu inmiddels overgestapt op een peuterstoel en dat scheelt veel ruimte!!
vorige week
Bedankt voor alle reacties! Dit klinkt niet heel veelbelovend 😅
Het is onze enige auto en we gebruiken hem dus voor alles. Door de week gebruik ik hem meestal in m’n eentje, voor werk, boodschappen en dat soort dingen, maar in het weekend dus eigenlijk altijd samen.
In praktijk hebben we nu altijd de achterbank plat liggen, zodat we nog wat opbergruimte hebben.
Ik had heel erg de hoop dat we met de helft van de bank plat prima met z’n drietjes zouden kunnen zitten, maar als ik het zo lees, wordt dat wel heel erg knus 😅
vorige week
Reactie op Anne9182
Het is on ...
Als je comfort opzij zet is het wel te doen! De Up is hier ook de enige auto en ja, het is krap, maar er zijn weinig auto's die zo weinig kosten in onderhoud, brandstof, belasting en verzekering. Op vakantie in Nederland gaat de dakkoffer erop en als we verder weggaan huren we altijd een auto. Ik vind het ideaal, maar wil zelf ook niet veel geld kwijt zijn aan vervoer 😅
vorige week
Wij hadden deze combi in een BMW 3 serie touring. Mijn man is 1.93 en ik ben 1.80. Ik kon net aan comfortabel zitten maar hield niet over. Over mijn man praten we maar gewoon niet. Die zat met zijn knieën tegen het dashboard aan.
Ik verwacht eigenlijk niet dat het in een VW up comfortabel gaat zijn.
vorige week
Wij hadden een polo en daar paste deze destijds echt niet in! Ging niet om comfort, maar gewoon om met je knieën niet tegen het dashboard aan te zitten 😂
Nu hebben we een T Roc en daar past hij wel, alleen de ligstand is wat krapper. Ik zou zelf zeggen dat alles kleiner dan een T Roc niet veilig is qua rijden..
vorige week
Reactie op Anne9182
Het is on ...
Als je met zn 3e bent, zou je ook een gewone maxi cosi kunnen kopen. Zonder base. Kan je als je alleen op pad bent de kleine voorin zetten en als je met zn 3e bent evt iemand achterin of de maxi cosi achterin als je 5 deurs hebt.
Na een maand of 9 kun je een vervolg stoel kopen. En kan de kleine gewoon achterin.
Het is inderdaad een lekkere zuinige auto. Precies de reden waarom hij hier vooral voor het gemak er staat. Man heeft een eigen auto en ik gebruik de up alleen voor boodschappen en uitjes. Maar het is zo fijn dat ik met calamiteiten altijd zo weg kan.
Wij gebruiken de up dus niet voor vakanties etc. Maar rijden er zeker ook gewoon langere stukken mee( familie bezoek op 100km van huis) omdat hij 2x zo zuinig is als de grote auto.