101 Reacties

3 weken geleden

Ik wil graag een pietenbaret maken voor mijn dochter (dan bijna 1 jaar). Hebben jullie tips voor een patroon en voor stof?

Reactie op Miesje96

Ik wil graag een pietenbaret maken voor mijn dochter (dan bijna 1 jaar). He ...
Ik heb het zonder patroon gemaakt. Een groot bord omtrekken en daar elastiek in zetten. Nog mooier is om er een band aan te zetten. Even experimenteren met goedkope stof voor de maat. Velours de panne is erg goedkoop.
Maken jullie ook wel eens iets voor jezelf? Ik overweeg voor mezelf te gaan naaien omdat ik nergens kleding van enkel natuurlijke materialen kan vinden of bizar duur. Ik hou van oversized truien of shirtjes die oversized vallen (met de schoudernaad ver naar buiten) hebben jullie tips?

3 weken geleden

Reactie op ZonovergotenVogel042575

Maken jullie ook wel eens iets voor jezelf? Ik overweeg voor mezelf te gaan ...
Voor mijn man heb ik wel eens een broek gemaakt. Daardoor heb ik een goed zittende broek die kapot wat uit elkaar gehaald en die gebruikt als patroon. Zo heb ik dat ook al wel eens met onderbroeken gedaan. Ik vind dat wel een makkelijke manier om een goed zittend kledingstuk te maken.

3 weken geleden

Iemand tips voor een (koop)patroon voor een pietenpak in maat 116 voor mijn zoon? Liefst niet al te moeilijk ben nog niet zo ervaren 馃槉

3 weken geleden

Ik heb een beetje een gekke verhouding waardoor veel standaard patronen niet goed vallen. Mijn schouders en buste verschillende drie maten t.o.v. mijn middel. Ik pak de grootste maat die overeenkomt met mijn buste en schouders en dan pas ik het patroon aan naar mijn middel. Vaak maak ik verschillende versies totdat ik heb wat ik wil en dat patroon bewaar ik voor alle andere. Teial en error werkt voor mij het beste馃槄. Het makkelijker om te groot naar kkeiner aan te passen dan andersom

Reactie op MelissaTas

Iemand tips voor een (koop)patroon voor een pietenpak in maat 116 voor mijn ...
Ik pak altijd de ringertee en Oliver pants of dex pants etc. Gratis patronen en die knip ik dan in stukken. Zijn vrij simpele!

Ik pak altijd de ringertee en Oliver pants of dex pants etc. Gratis patrone ...
Het is vooral de stof die het doet

3 weken geleden

Ik pak altijd de ringertee en Oliver pants of dex pants etc. Gratis patrone ...
Wat slim dankjewel!!

3 weken geleden

Ik maak regelmatig wat voor mezelf! De laure van bel' etoile is oversized en vind ik een mooi model. Als t shirt heb ik de oversized tee wel eens gemaakt van Ellie and mac die valt ook echt oversized!

Reactie op xCriista

Ik maak regelmatig wat voor mezelf! De laure van bel' etoile is oversized e ...
Ohh die van Ellie en Mac is eigenlijk precies wat ik zoek! Top! Heb je tips? Hoe valt ie qua maat? En is ie makkelijk te maken. Heb nog nooit een patroon zo aangekocht, maar dit wordt mijn eerste!

3 weken geleden

Ik ben op zoek naar inspiratie! Wat maken jullie altijd van je restjes? Ik heb zoveel restjes, maar weet niet wat ik er mee moet 馃槄馃ぃ

3 weken geleden

Ohh die van Ellie en Mac is eigenlijk precies wat ik zoek! Top! Heb je tips ...
Meet jezelf goed op. Als je tussen 2 maten valt dan kan je bij deze gerust de kleinere maat pakken want hij valt echt oversized 馃槀 ik heb er een pyjama shirt van gemaakt en die is echt groot. Verder is die mega makkelijk te maken als je al een klein beetje naaiervaring hebt! Succes!

Reactie op xCriista

Meet jezelf goed op. Als je tussen 2 maten valt dan kan je bij deze gerust ...
Dankje dat helpt zeker. Heb hem al besteld nu de stof nog 馃グ heb je ook wel eens jurkjes gemaakt van Ellie and mac? Ik zie zulke leuke

3 weken geleden

Reactie op Kersje1993

Ik ben op zoek naar inspiratie! Wat maken jullie altijd van je restjes? Ik ...
Ik geef ze aan mn werk (basisschool) om te knutselen

3 weken geleden

Hi hi! Ik zou het leuk vinden om zelf kleding te maken voor mijn zoontje van bijna 9 maanden. Iemand tips voor stof of leuke naaipatronen?

3 weken geleden

Reactie op Kersje1993

Billendoekjes?

3 weken geleden

Reactie op Mona.a

Hi hi! Ik zou het leuk vinden om zelf kleding te maken voor mijn zoontje va ...
Ik bestel zelf vaak stoffen op ansje.eu. Naaipatronen heb ik meestal van Annie DIY, die hebben super leuke en makkelijke patroontjes 馃槂

3 weken geleden

Reactie op Kersje1993

Alle stretch/niet rafelende restjes waar ook geen poppenkleertjes ofzo mee gemaakt kunnen worden gaan in een bak, ik appliceer regelmatig en dan is het fijn om een grote keuze te hebben

3 weken geleden

Dankje dat helpt zeker. Heb hem al besteld nu de stof nog 馃グ heb je ook wel ...
Nee maar mn zus heeft geloof ik wel vaker wat van Ellie and mac gemaakt. Volgens mij zijn het verder ook echt prima patronen hoor! Zelf ben ik dus nooit moeilijk met online een patroon aanschaffen, en heel eerlijk 馃檭 ik heb ook nog nooit een slecht patroon gehad. Alleen Etsy vind ik altijd wat spannender. Maar de patroonsites gaan altijd gewoon prima!