94 Reacties
gisteren
Wij hebben geborsteld bronzen kranen al jaren. Precies nul onderhoud qua schoonmaken als je maar altijd (echt ALTIJD) met zo’n fijne microdoek alles droogmaakt. Hangt wellicht ook af van de hardheid van je water, wij wonen in Amsterdam. Maar dus echt nooit kalk/vlekken omdat we altijd na douchen/bad alles droogmaken. Verder vielen wij in de ‘ex BTW’ prijs. God wat een geld kwam er nog bij. Echt op verkeken (typische beginnersfout). Verder geen tips! Succes!!
gisteren
Grootste advies: trekker in je douche hangen en na het douchen alles even snel droog trekken. Kost een minuutje maar we hoeven daardoor de douche eigenlijk nooit schoon te maken.
Ik wilde daarnaast ook absoluut geen glazen wand maar een inloop douche. Ook omdat ik geen zin had aan om die schoon te maken.
Daarnaast wilde ik persoonlijk ook de wc niet kunnen zien tijdens het douchen (of in bad gaan). Dus daar is de indeling op aangepast.
gisteren
Wij hebben mat rvs kranen, maar wij hebben hier best 'hard' water dus kalkvlekken zullen op elk materiaal wel komen.
Wat wij anders zouden doen:
- Wij hebben een badmeubel met dubbele wasbak/kranen, met twee lades over de gehele breedte. Dus als ik de la open wil, moet mijn man ook naar achteren want zijn kant gaat mee.
- Wij zijn lang dus hebben een groter bad dan gemiddeld. Idee is leuk, alleen vullen duurt best heel lang 😂. Kinderen gaan vooral in bad.
En wat wij (gelukkig onbewust) goed hebben gekozen zijn tegels waar geen water op blijft liggen zeg maar achter het bad en in de douch cabine.
Tot slot lijkt het voor een tegelzetter praktisch dat tegels groter zijn, maar tegendeel is waar. Juist kleinere tegels zijn makkelijker/sneller/foutlozer te plaatsen. We hadden geluk met een goede tegelzetter, alleen door de grootte was hij best lan bezig.
Ik had nog een punt, maar die ben ik vergeten 🤭 misschien komt die nog. Succes morgen!
gisteren
Wij hebben dus wel mat zwarte kranen. En als 6 jaar en volledig kalkvrij.
Wij hebben namelijk een waterontharder geplaatst.
Mijn ervaring, na 3 badkamer verbouwingen:
Geen glimmende
Geen glimmende kranen
Geen zwarte tegels
tegels
Niet te kleine tegels. Hoe kleiner de tegels hoe meer
voegen
Geen waskommen (altijd plekken waar je niet alles stofvrij kan maken)
Inloopdouche dus geen douchebak of cabine
Must: verwarmde spiegel
Heb je de ruimte: dubbele wastafel en dubbele douchekop en 1 handdouche
gisteren
Wij hebben een ligbad met een stop in het midden die sluit en weer opent door erop te drukken. Super mooi en fijn als je als volwassenen in het bad ligt (je zit dan niet op die stop), maar als mijn kindje in bad speelt gaat hij er vaak per ongeluk op zitten en dan loopt het bad langzaam leeg 🫠 dus koop een bad met zo'n draaiknop aan het zijkant van het bad waardoor de stop zich afsluit!
gisteren
Doen:
- Inloopdouche
- Ventilatiepunt bij de douche
- Geen ventilatierooster in het raam van de badkamer (meest gemaakte fout)
- geborsteld rvs grepen en kraan
- tegels met structuur (wel een nadeel is dat zuignappen er niet op kunnen dus niet al het kinderspeelgoed is mogelijk)
- douchespullen op een lage wand van de douche zetten
- grote tegels
- bij een regendouche ook een gewone douchekop plaatsen (zeker als je lang haar hebt)
- houdt rekening met waar je de was laat (foutje bij ons)
- zorg dat je altijd bij de techniek van je bad kan
Afraders:
- Een nisje in de douchemuur voor je douchespullen. Blijft water staan (ben ook geen fan van een rekje)
- glimmende handgrepen
- wc direct naast je bad (tegenover geen probleem)
- glimmende tegels
- waskom
gisteren
Ik heb juist spijt van het bad want we gebruiken het bad nooit. Als je geen kalkaanslag wilt, kan je investeren in een ontharder. Ik zou nu zelf voor wandpanelen gaan ipv tegels.
gisteren
Ik heb zowel een inloopdouche als een douchecabine, en dus echt een enorme hekel aan de inloopdouche. Omdat je de ruimte niet af kan sluiten, gaat al het vocht de badkamer in (spetters op de vloer die echt ver komen, maar ook gewoon het beslaan van ramen/spiegels en muren), dus het wordt één natte, klamme bende. En alle kou trekt zo de douche in, dus ik sta ook nog te koukleumem. Echt een verschrikking. Ik douche dus altijd in de cabine.
En daarnaast een stenen muur om je douche(cabine) af te sluiten. Staat netjes, zeker naast een wc, maar maakt de douche erg donker. Ik zou nu beter op lichtpunten letten (we hebben ze wel in de douches, maar daar hangt de grote regen-douche-kop dus voor, ook iets om over na te denken dus).
gisteren
Ik zou qua tegels niet te donker gaan, tenzij je het echt mooi vindt. Maar ik vind het er altijd wat kil en minder schoon uitzien. Komt waarschijnlijk ook door het type tegel wat hier ligt, want het lijkt dus net alsof er altijd kalkaanslag op zit en dat is niet zo. Huis gekocht met deze badkamer erin, dus niet zelf gekozen.
Daarnaast vind ik een dichte douche cabine wel fijn, dat voelt wat warmer doordat stoom was beter blijft hangen. Wij hebben een muurtje en zelf nog deur tussengeplaatst.
Als je een douche muurtje hebt, let dan op de verlichting. Bij ons is het in de douche een beetje een donker hoekje.
gisteren
Een waterontharder. Wij hebben een aquacell (meerdere vertegenwoordigers over de vloer gehad, maar aquacell kon het echt live demonstreren met water uit onze kraan).
Zachtere huid, geen kalkaanslag op douchewand, wastafel. Echt de investering (voor je hele huis) waard.
Verder hebben wij gekozen voor elektrische vloerverwarming én elektrische radiator ivm zonnepanelen, en snel warm. Wij werken met tijdschema, dus in de ochtend bij opstaan altijd een aangename badkamer.
gisteren
Ohja we hebben een douchecabine van 1x1,2m. Dit kwam zo uit omdat we anders gewoon meer vloeroppervlak hadden. Ideaal, alle ruimte om samen met kind (in flexibath) te douchen.
gisteren
- Ik heb wandpanelen in de inloopdouche en achter het bad. Veel makkelijker in onderhoud dan tegels met voegen vind ik.
- goede verlichting bij de spiegel, zorg dat je niet in je eigen schaduw staat.
- Als je een regendouche kiest, ook een hand sproeier. Zoontje van 4 durft nog steeds niet onder de regendouche dus kan dan de sproeier gebruiken.
gisteren
Hier toch echt spijt van metal gun kranen 😮💨😮💨 boven heb ik rosé goud bij de bad en koper bij de douch en wastafel . Alles nieuw ik ben echt een schoonmaak freak maar die dingen zien er niet meer uit als ik mijn badkamer niet kan schoonmaken met chloor vind ik het niet schoon genoeg .. niet echt gunstig voor de kranen
gisteren
Reactie op Parkbewoner
Wij hebben mat rvs kranen, maar wij hebben hier best 'hard' water dus kalkv ...
Dat eerste punt inderdaad! Wij wilden per se een dubbele wasbak, maar wij hebben ook de fout gemaakt door te kiezen voor lades over de hele breedte. Maargoed, die dubbele wasbak is écht een must wat mij betreft!