8 Reacties

vorige week

Snap dat dit heel vreemd voelt! Waarom mag je niet maar dan 5 min lopen? Ik heb dan geen verzakking maar behoorlijke bekkeninstabiliteit gehad (nu nog last van) maar altijd mogen lopen tot mijn eigen grens. Ik zou second opinion vragen elders

vorige week

Ik vind het ook vreemd! Ik heb geen verzakking gehad maar kwam bij de bekkenfysio vanwege een totaalruptuur en had ook last van dat zware gevoel dat jij omschrijft. Ik kreeg oefeningen mee moest een keer of vier terug komen en ze deed steeds inwendig onderzoek om te voelen of mijn bekkenbodem sterker werd. Over niet mogen lopen heeft ze niets gezegd. Ik zou idd ook voor de zekerheid een afspraak maken bij een andere fysio.

vorige week

Ik zie dat je kindje een maand oud is dus het advies van veel rust en niet te lang staan/bewegen snap ik wel. Er een tijd aanhangen vind ik wel vreemd, want dit is vooral iets wat je moet aanvoelen en niet moet forceren. Een verzakking en een bekkenbodem die moet herstellen van een bevalling zijn 2 verschillende dingen. De boel is uitgerekt en moet weer sterker worden (zonder dat je blaas of baarmoeder verzakt is). Zij kan en moet je dat veel beter uitleggen! Ik heb paar maanden last gehad, maar is goed gekomen!
Ga naar een andere bekkenfysio die het je wel uit kan leggen. Maar misschien kan ik een paar dingen verhelderen (ben geen bekkentherapeut!) - Je verhaal is duidelijk, daarop baseert ze het advies om dit zware gevoel te vermijden. Ga je wel langer wandelen, kan je je bekkenbodem te zwaar belasten en klachten verergeren. Maar! Je moet wel begeleid worden in het opbouwen van fysieke activiteiten. Niks doen lost ook niks op. - Dat ze een maand na de bevalling een verzakking niet vaststelt, is ook logisch. Je bekkenbodem heeft nog niet de oude vorm terug en kan weer versterken met de tijd. Zelf herken ik het zware gevoel ook en heb geen verzakking. Ik probeerde ook dit zoveel mogelijk te voorkomen en dus te trainen. Zitten op een harde ondergrond (houten stoel) helpt al. Het is heel logisch dat je nog met vragen loopt, en die mogen zeker beantwoord worden door een therapeut. Geef dus de volgende keer aan dat het je nog niet geruststelling en meer info, uitleg en duidelijkheid nodig hebt.

vorige week

Ik zou ook sowieso een ander geregistreerde bekkenfysiotherapeut zoeken. Zelf ook bij één gelopen waar ik zeer tevreden over was, echt een plan van aanpak, tips, adviezen, doelen, oefeningen voor thuis. Zelf poep en plas tips, alles voor een goede bekkenbodem, voor nu en zeker ook voor later! Een verzakking vaststellen 1 maand na de bevalling zegt ook helemaal niets... volg op insta Sterkher, zij geeft veel info hoe je wel kunt trainen met klachten en het juist kunt verbeteren. Ze heeft goede betaalbare programma's ook te koop waar ik zelf veel aan heb gehad. Advies om dus niet te lang te lopen zo kort na je bevalling vind ik helemaal niet raar. Komt echt allemaal vanzelf weer en er is juist nu echt genoeg aan te doen, zolang je een goede therapeut vindt en ook thuis je oefeningen etc doet.

3 dagen geleden

Ik had 4 maanden een zwaar gevoel beneden na de bevalling. Met oefeningen van de fysio is het beter geworden. Nu enkel nog dat gevoel de 1ste dag van men menstruatie..

3 dagen geleden

Wat ik nu na mijn bevallig gemerkt heb is dat ik mijn vagina/ vulva ben gaan overanaliseren en alles raar vond. Alleen vergeleken met een oude foto is er eigenlijk niets veranderd. Ik heb er ook een bolletje zitten, volgens mij is dat best normaal? Het gevoel dat je hebt weet ik niet goed. Kreeg je oefeningen mee? Vind het niet lopen zelf vreemd want ik moest net wandelen, maar ik heb wel geen zwaar gevoel.

3 dagen geleden

Ik zou eens langs een osteopaat gaan