287 Reacties

2 maanden geleden
Hier gaat het ook steeds beter met slapen. Het is wel elke nacht nog wel een verassing. Soms spookt ze nog een uur of zelfs 2 uur, maar er zijn ook nachten dat ze van 07:00 tot 06:40 aan 1 ruk doorslaapt. Soms hoef ik maar 10 seconde een speen te geven en slaapt ze tot na 07:00, maaaar geen nachtflessen meer en 05:00 hebben we nu ook al een week niet meer gezien. 🥳 Onze oudste is inmiddels een redelijk gewone kleuter geworden. Nu hij minder zeikerig is en minder drama maakt komt de kattenkwaad om de hoek. Ik kan daar alleen maar om lachen. Het is eindelijk nu gewoon echt kleutergedrag. In plaats van overal tegen aan trappen en stennis lopen schoppen. Zorgt er ook voor dat ze de laatste weken heel leuk met elkaar kunnen spelen, maar ook dat ze rustig naast elkaar kunnen spelen.

2 maanden geleden
Reactie op Aphrodite
Hier gaat het ook steeds beter met slapen. Het is wel elke nacht nog wel ee ...
Wat fijn dat ze beter slaapt. Het onvoorspelbare vind ik wel altijd pittig. Maar kan mij voorstellen dat je een stuk meer uitgerust bent nu je niet elke dag om 05.00 wakker bent.
Heb je een idee hoe het komt dat de oudste rustiger is geworden in zijn gedrag?

2 maanden geleden
Reactie op Sunshine-
Wat fijn dat ze beter slaapt. Het onvoorspelbare vind ik wel altijd pittig. ...
Jaa ik vind dit allang prima. Hier kan ik voorlopig mee leven. 😂
Ik denk toch gewoon de tijd en natuurlijk passen we wel wat toe van wat we gehoord hebben. Hierdoor doen we dingen wel anders dan er voor. Denk dat de combinatie van alles en de kracht van herhaling toch geleid heeft dat hij weer een stap heeft gemaakt in de ontwikkeling. Hij kan ook weer heerlijk zelf spelen en dat ging een tijd lang ook niet.

2 maanden geleden
Wat spannend sunshine en miss ongeduld. Het zou dus zomaar kunnen bij jou! Jullie gebruiken nog geen ovulatietesten he? Voelen jullie je eisprong nu ook? Ik voel het ook en ben er zelfs een beetje misselijk van met hoofdpijn. Het blijft bij mij ook nog wat onregelmatig, maar wij gaan dan ook nog niet proberen voor een tweede, dus niet problematisch.
Wat goed, Aphrodite! Fijn dat ze wat beter slaapt. Lijkt me een slopende periode geweest voor jullie. Nu op naar betere tijden. En de oudste ook wat beter in zijn vel doet ook veel goed denk ik zo ☺️
Joris doet het ook super. Zegt steeds weer meer woordjes, zo schattig! Wat zeggen jullie kindjes tot nu toe allemaal? Worden er al tweewoordzinnen gemaakt? Hier nog niet hoor haha!

2 maanden geleden
Reactie op junesky
Wat spannend sunshine en miss ongeduld. Het zou dus zomaar kunnen bij jou! ...
Nee gebruik geen ovulatietesten en voor nu ook niet van plan. Ik heb het idee mijn ovulatie vorige cyclus en deze week gevoeld te hebben. Maar vorige keer niet goed onthouden welke dag het was en nu moet ik nog even kijken of het klopt of toeval is.
Oh wat leuk! Wat zegt hij allemaal?
Hier gaat het praten echt heel snel. Ook de leidsters van de opvang geven het aan dat ze op dat gebied echt voorloopt. Ze praat eigenlijk vrijwel alles na (maar snapt dan niet altijd wat ze zegt en gebruikt het in een zelfde context niet nog een keer), zingt liedjes mee (vooral afmaken van de zinnen) en maakt al 2 a 3 woord zinnen. Sommige zinnen denk ik vooral dat ze het vooral na zegt en niet door heeft dat het een zin is ipv woord (bv. Wij zijn er, kom maar of lets go haha). Maar bv ook deur open, deur dicht, bank zitten, papa is werken. Die laatste zinnen combineert ze de woorden echt zelf met elkaar. Eerst was het namelijk deur of open en nu zegt ze deur open. Daarnaast ook moeilijke woorden als stofzuiger, en vrachtwagen (al vind ze het onderscheid tussen een bus en vrachtwagen nog wel moeilijk haha). Deze woorden zijn overigens niet mega goed verstaanbaar hoor. Gok dat een buitenstaander er nog iets anders in hoort.

2 maanden geleden
Reactie op junesky
Hahaha, tweewoordzinnen. 😂 hier weer net zo’n slome prater als de eerste. Misschien dat ze zelfs nog wel wat slomer is. Ze zegt bewust ‘die’ en ‘op’ en dan hebben we het zo’n beetje wel gehad. 😅 ohja ‘woe woe’ is haar ‘woefwoef’ (knuffel)

2 maanden geleden
Reactie op Sunshine-
Nee gebruik geen ovulatietesten en voor nu ook niet van plan. Ik heb het id ...
Houd je je cyclus bij op een app? Dan is het makkelijk bij te houden vind ik zelf!
Wat zegt ze al veel! Heel erg knap en ook wel heel erg leuk. Joris zegt nu redelijk wat woordjes! Die, kom, mama, jaaaaa zijn wel favoriet. Oh en zijn auwooo (auto🤣). Denk dat hij nu op zo’n 15-20 woordjes zit. Wel even andere koek dan Juna ! Super knap dat het echt al zinnetjes zijn. Kleine kletskous

2 maanden geleden
@ sunshine ja we hebben een plan ingevuld en ook met m’n werkgever bespreekbaar gemaakt met leidinggevende en manager. Die zijn echt heel betrokken en begripvol. Dus geeft rust.
Snap wel wat je zegt. Herken dat wel. De angst over hoe het gaat zijn nu het zo fijn is met z’n drieën. En beide kids volle aandacht willen geven en niemand tekort willen doen. En zo nog wat dingen. Mom guild komt snel weer om de hoek loeren haha.
Wat fijn dat het slapen zo goed gaat nu!!

2 maanden geleden
Reactie op Aphrodite
Hier gaat het ook steeds beter met slapen. Het is wel elke nacht nog wel ee ...
Oh wat fijn zeg dat het beter gaat, zowel voor hem als jullie allemaal. Wilde vragen of je een idee hebt hoe het komt dat het nu beter gaat maar zie je antwoord op sunshine al haha.

2 maanden geleden
Reactie op junesky
We gebruiken geen ovulatietesten en voel m’n ovuluatie altijd goed, inderdaad ook die klachten. Alleen laatste 2 cyclussen dus opeens onregelmatig en deze maand gevoel dat ik 2 keer een eisprong had dus snap mn lijf nu echt niet.
Niet om op te scheppen hoor maar Rhodé loopt qua je spraak denk ik wel echt voor. Kan echt al heel veel woorden zeggen ben de tel echt kwijt. De eerste 50 woorden heb ik bijgehouden en ondertussen al een tijd gestopt omdat het te veel wordt om op te schrijven steeds, ook 2 woord zinnen en 3 woord zinnen en zelfs een 4 woord zin, paar simpele woorden lezen, Engelse woordjes bij het Nederlandse woord 😅.

2 maanden geleden
Reactie op Miss-ongeduld
We gebruiken geen ovulatietesten en voel m’n ovuluatie altijd goed, inderda ...
Het is echt alsof je lichaam voelt dat je er voor wil gaan 😅 wel lastig zo! Kan die tweede eisprong geen innesteling zijn misschien?
Wow 😱 dat is wel heel knap! Is het dan net als bij sunshine dat je het vooral zelf verstaat of is het ook meteen heel duidelijk dat ze haar bij de opvang ook verstaan? De helft van de woorden van Joris zijn enkel te verstaan voor mij 🤣
Hoe bedoel je lezen? Kan het niet zijn dat ze de plaatjes bij de geschreven woorden benoemt? Anders zou het wel echt heel uitzonderlijk zijn! Bij Rhodé sta ik nergens meer van te kijken 😅

2 maanden geleden
Reactie op junesky
Het is echt alsof je lichaam voelt dat je er voor wil gaan 😅 wel lastig zo ...
Ja ik heb geen idee. Kende m’n lichaam heel goed

2 maanden geleden
Reactie op Miss-ongeduld
Ja ik heb geen idee. Kende m’n lichaam heel goed
Oh dit gaat niet goed haha… te snel verzonden. Maar ik kende mijn cyclus heel goed en nu is alles opeens in de war. Ik heb echt geen idee dus wat er is. Ik moet dinsdag ongesteld worden en ben nu zenuwachtig haha
Rhodé is voor anderen ook verstaanbaar met de meeste dingen. Ze kan de meeste dingen goed uitgespreken en opvang, familie vrienden etc begrijpen haar ook. Maar ze is daar gewoon heel snel mee allemaal. Ze heeft een paar dingen die ze echt op haar manier uitspreekt en die wij alleen verstaan maar over het algemeen voor anderen ook.
Ze kan in teksten een paar woorden eruit filteren en herkennen of als ik het opschrijf zonder plaatje erbij. Heb ook geprobeerd met hoofdletters en kleine letters maar beide herkent ze als dat woord. Stond er echt van te kijken toen ze dat voor het eerst deed. Maar als ik het Nederlandse woord zeg voor bepaalde dieren kan ze ook het Engelse woord eraan koppelen. Ze leert gewoon heel snel

2 maanden geleden
Reactie op junesky
Houd je je cyclus bij op een app? Dan is het makkelijk bij te houden vind i ...
Ja, maar voor nu alleen mijn eerste ongesteldheidsdag. Wat vul jij allemaal in?
Ja echt een kletskop. Grappig om ook steeds meer te merken wat er in haar hoofdje omgaat.
Oh wat leuk dat Joris ook zo begint met kletsen.

2 maanden geleden
Reactie op Miss-ongeduld
@ sunshine ja we hebben een plan ingevuld en ook met m’n werkgever bespreek ...
Oh wat fijn dat zoiets bestaat en jouw werk zo meelevend is. Maar blijft natuurlijk spannend hoe het deze keer gaat zijn.
Ja, hopelijk valt het allemaal mee en zijn de zorgen onterecht. Kan mij ook al niet voorstellen dat ik even gek op een tweede kindje kan zijn als de eerste haha.
Hoe gaat het slapen bij jullie?
Wat enorm knap met praten van Rhode zeg. Next level haha. Slim meisje is het.

2 maanden geleden
Reactie op Sunshine-
Oh wat fijn dat zoiets bestaat en jouw werk zo meelevend is. Maar blijft na ...
Ja heel fijn. Ze gaven aan alleen maar bewondering te hebben dat ik het weer aanga en dat ze alles eraan willen doen om er voor me te zijn. Zijn nog mannen ook mijn leidinggevende en manager dus vind het echt bijzonder. Geeft ook veel rust.
Ja dat ik niet even gek kan zijn op de tweede kan ik me ook niet voorstellen. Iedereen zegt dat de liefde verdubbeld en ik denk alleen maar… Rhodé is de leukste en grappigste etc. Dus dat kan nooit 😂.
Slapen gaat hier nu weer heel slecht. Wat we ook doen niks lijkt te werken. Ze heeft gewoon niet zo veel slaap nodig lijkt het (helaas🤪). En nu komen er ook weer kiezen aan en dat helpt ook niet.
Ja Rhodé blijft iedereen echt verbazen op sommige vlakken

2 maanden geleden
Ik heb een early test gedaan omdat ik gewoon duidelijkheid wilde. Snap niks meer van m’n cyclus en lijf deze laatste 2 menstruaties.
Dacht dan heb ik maar duidelijkheid en kan het uit mn hoofd. Kreeg echt even een hartverzakking maar dit lijkt me een indrooglijn dus negatief. Maar de verhalen zijn wisselend. Sommigen hadden na zo’n test alsnog positief en anderen negatief.
Kortom nog steeds verwarring en niks ermee opgeschoten. Twijfelen of ik morgen een andere test ga doen of rustig af ga wachten 😂. Ergens lijkt dit me gewoon negatief en indrooglijn maar toch krijg ik stress haha