Ik ben helaas uitgevallen door een burn out. Ik sta normaal 3 dagen in de week voor de klas. Door een nieuwe interim die de druk onmogelijk hoog legt en weinig empathie heeft is het mij teveel geworden. (Er lijden helaas meerdere collega's onder dit bewind). Met nog een paar weken voor de zomervakantie voelt het raar om er niet meer te zijn. Ik merk dat er nu veel bij me los komt. Ik huil veel, ben ontzettend snel boos en prikkelbaar en heel erg moe. Mijn gezin heeft er onder te lijden. Ik begrijp heel goed dat mijn eigen gezondheid en ons gezin altijd voorgaat. Ik roep altijd heel hard tegen collega's dat werk maar werk is en je vervangbaar bent. Maar nu ik er zelf in zit vind ik het lastig te verkroppen. Er zit in mij ook genoeg om iets mee te doen, dit is iets wat jaren is opgebouwd. En de verandering en grote mate aan stress hebben me over het randje geduwd, maar toch... Ik heb volgende week een afspraak met de huisarts.
Zijn er hier meer leerkrachten die door een burn out zijn gegaan? Hoe ging dit bij jullie? Hoe was het herstel? Hoe ging je reïntegratie?