80 Reacties

3 dagen geleden
Wat vervelend zeg.. wij hebben het in het 1e en 2e trimester sporadisch nog eens gedaan en nu al enige tijd niet meer aan gewaagd (3e trimester). Wij staan er hetzelfde in gelukkig. Ik ken ook verhalen van vriendinnen waar het anders was zoals bij jou. Je vriend zal toch echt geduld moeten bewaren.. komt vast nog wel komende tijd, en indien niet dan moet hij zich daarbij neerleggen. Je kunt ook je verloskundige vragen er iets over te vertellen wanneer hij er bij zit.

3 dagen geleden
Wat een nare reactie van je vriend. Het is heel normaal dat je in het eerste trimester geen behoefte aan seks hebt. Het zou fijn zijn als je vriend zich iets meer inleest over zwangerschappen, de verschillende trimesters en wat er nu gebeurd in jouw lijf. Misschien dat hij dan wat meer begrip en respect kan opbrengen. Blijf vooral bij je eigen gevoel en doe geen dingen waar je je niet goed bij voelt. Sterkte met dit bespreekbaar maken en hier samen een weg in vinden.

3 dagen geleden
Reactie op JorienuitZwolle
Wat een nare reactie van je vriend. Het is heel normaal dat je in het eerst ...
Dankjewel

3 dagen geleden
Wat een eikel inderdaad. Hij heeft het maar te accepteren. Hier gebeurde ook vrij weinig tijdens zwangerschap😂 en na de bevalling van de tweede bloedde ik nog 3-4 maanden.. dus manlief moest lang zonder whaha.

2 dagen geleden
Wat een vervelende reactie van je vriend, ik snap dat je dan al helemaal geen zin meer hebt!
Wij hebben 16 weken geen seks gehad omdat ik extreem misselijk was. Mijn vriend heeft super goed voor me gezorgd en is nooit over seks begonnen. Als ik er zelf een grapje over maakte, maakte hij ook grapjes over zijn rechterhand😅. Mijn zin in seks is nu wel terug maar vanwege vermoeidheid (3e trimester) is dit nog max 1 x per week.
Je bent zijn kind aan het dragen, als hij hierover klaagt moet hij echt eens in de spiegel kijken. Mijn advies zou zijn probeer uit te leggen dat er vanalles gebeurt in je lichaam, de rol van hormonen etc. Maar ik vind eigenlijk dat hij dit wel moet weten/begrijpen zonder veel uitleg..

2 dagen geleden
Reactie op 8juni2025
Wat een vervelende reactie van je vriend, ik snap dat je dan al helemaal ge ...
Dankjewel voor je reactie. Later heeft hij me wel omhelst en zei hij dat hij van me houdt.. dus ik denk ergens wel dat hij weet dat hij fout zat.

2 dagen geleden
Reactie op Huisman24
Klinkt inderdaad als een gefrustreerde reactie op het moment zelf wat hij n ...
Dankjewel!

2 dagen geleden
Heel normaal voor je eerste trimester. Bij beide zwangerschappen voelde ik me die periode erg beroerd. Laatste waar ik dan energie voor heb is seks. In mijn vorige zwangerschap had ik in tweede trimester juist wel veel zin. In deze zwangerschap is tweede trimester inmiddels aangebroken maar nog steeds geen zin. Het is wat het is. De mannen mogen blij zijn dat we hun kind dragen en hebben maar even geduld. Zwanger zijn is al zwaar genoeg. Zoals genoemd hebben ze zelf ook handen en kunnen ze zichzelf helpen indien ze echt op springen staan.

2 dagen geleden
Reactie op Huisman24
Ik vind het vaak best interessant om de mening van een man te lezen. Op dit forum ben jij zo'n beetje de enige.
Maar dit kan je echt niet goedpraten😅
Tuurlijk, ze hoeven er niet om uit elkaar of wat dan ook.
Maar ook jij ziet toch wel in dat dit echt niet oké is?
Ts, hopelijk is het voor jou zo oké. Fijn dat hij er op die manier op terug gekomen is in elk geval.
We zeggen allemaal wel eens iets doms. Dit is wel héél dom.
Maar goed is goed. Hopelijk heeft hij er van geleerd!

2 dagen geleden
Het is voor jullie allebei wennen zo'n nieuwe situatie. En ik snap dat die opmerking jou raakte, maar ik snap zijn kant ook wel. Hij begrijpt gewoon (nog) niet hoe het voor jou is. Dus ik zou er op een rustig moment met hem over praten en dan afspraken maken wat betreft intimiteit waar jullie je allebei in kunnen vinden.
Hij bedoelt het vast niet zo, maar was op dat moment denk ik gewoon een beetje teleurgesteld en gefrustreerd.
Komt vast wel goed!

2 dagen geleden
Reactie op Huisman24
Hij mag even nadenken hoe hij zijn frustraties op een normale manier mag communiceren ;) we hebben het hier over een volwassen vent die als t goed is veel waarde hecht aan dat het goed gaat met zijn vrouw/vriendin. Daarbij horen dergelijke opmerkingen niet

2 dagen geleden
Reactie op DoortastendeDolfijn814650
Ik vind het vaak best interessant om de mening van een man te lezen. Op dit ...
Nee zeker hij zit hier fout, vind het alleen een beetje grof dat het dan meteen een klootzak enz is. Toch niet fijn om te horen over je partner en zo zwartwit is het bijna nooit

2 dagen geleden
Reactie op AanlokkelijkeMaretak532627
Hij mag even nadenken hoe hij zijn frustraties op een normale manier mag co ...
Eens, respect is heel belangrijk. Hier gebeurt al 3,5 jaar niets meer wat dat betreft. Enig idee hoe dat voelt als man zijnde? Enkel en alleen maar respect gehad al die tijd en geduldig gewacht, nooit gezeurd, begrip voor de situatie gehad (zwangerschap, hormonen etc.), nooit proberen te forceren. Eindstand: 3,5 jaar verder en geen seks meer sinds de zwangerschap. Heel zwaar en mentaal heel moeilijk maar niet onmogelijk, dat blijkt… alleen hoelang moet je nog wachten?

2 dagen geleden
Ik heb dit echt heel mijn zwangerschap gehad. Het werkte ook gewoon echt niet. We hebben het in 9 maanden 3 keer geprobeerd maar mijn lijf en hoofd wilde gewoon echt niet.
Vriend heeft er nooit moeilijk over gedaan, alleen een keer lachend gezegd, ik zal soms wel wat langer douchen.
Het kan terug komen in je tweede trimester maar misschien ook niet en dat is ook prima. Je lijf is nu met andere zaken bezig, heel normaal.