30 Reacties

3 weken geleden
Heeft iemand een tip tegen schimmel in huis? Ik word heeeelemaal gek. Het komt na 1 week langs alle ramen en plafond van de badkamer. Ik blijf maar poetsen met hg. Ik gooi dagelijks alle ramen open maar dat wilt ook niet helpen. Het ontstaat nu ook in mijn kleding kast bij mijn schoenen. Nachtmerrie dit..

3 weken geleden
Reactie op MamavanEB
Heeft iemand een tip tegen schimmel in huis? Ik word heeeelemaal gek. Het k ...
Heb je last van vocht in huis? Wij hadden vaak vocht op de ramen staan en toen een elektrische luchtontvochtiger gekocht en een stuk minder last😊

3 weken geleden
Ik ben op zoek naar een nieuwe zeem. Hebben jullie tips? Ik heb wel eens een natuurzeem gebruikt, maar dat werkte niet voor mij. En mijn fijne zeem is echt ‘op’ (weet niet meer waar die van is).
Andere tips rondom ramen lappen zijn ook welkom 🤗

3 weken geleden
Reactie op MamavanEB
Heb je ook wel de verwarming daar regelmatig aan staan? Vooral met de wat vochtige dagen dan heeft het raam open zetten niet veel zin, maar de verwarming aanzetten dan weer wel :)

3 weken geleden
Reactie op meikenicolien
Ik ben op zoek naar een nieuwe zeem. Hebben jullie tips? Ik heb wel eens ee ...
Exul fastdry doeken! Prijzig (rond 30€) maar neemt super goed vocht op

3 weken geleden
Reactie op meikenicolien
Ik ben op zoek naar een nieuwe zeem. Hebben jullie tips? Ik heb wel eens ee ...
Ik heb van die wonderdoeken via Amazon. Eerst met een natte en daarna met een droge doek, ramen wassen is zo een eitje

3 weken geleden
Reactie op MamavanEB
Ventileren ventileren ventileren. Dus inderdaad mechanische ventilatie, luchten en/of een luchtontvochtiger kopen. Verder de douche droogmaken met een douchewisser en (heel belangrijk) de kitranden met een doek (anders gaan die schimmelen).

3 weken geleden
Reactie op MamavanEB
Wij hebben geen verwarming en als een van ons dan 's avonds gedoucht had, rook het de volgende ochtend ook helemaal muf en schimmelig. De handdoeken bleven ook een soort vochtig. En omdat de badkamer in de slaapkamer is, rook het in de kleding kast ook zo. Nu doen we na elke douchebeurt alle wanden en daarna de vloer met een wissertje en sindsdien nergens meer last van! En een uur per dag de ramen open werkt minder goed dan constant ventileren. Dus of altijd een klein raampje open of idd een luchtontvochtiger oid.

3 weken geleden
Reactie op MamavanEB
Ja klopt! Wij hebben ook druppels langs de ramen. Is een luchtontvochtiger ...
Bij ons wel, ik merk dat het een stuk minder is, beneden en eerste verdieping hebben wij een kleine staan en op zolder met wasdroogfunctie. Die laatste is echt fantastisch, voorheen duurde was drogen in de winter soms 3 dagen en nu soms een halve dag 😊 ik zou een reservoir nemen van meer dan 2,5 liter, dan hoef je niet zo vaak dat bakje te legen.

3 weken geleden
Reactie op Yagir
Wij hebben geen verwarming en als een van ons dan 's avonds gedoucht had, r ...
Wij hebben een convector kachel neergezet en die doen we meestal aan als we gaan douchen,werkt top!

2 weken geleden
Reactie op lou33
Iemand suggesties voor het op een zwangerschapsvriendelijke manier reinigen ...
Kommetje water met citroen en azijn verwarmen in de oven. Daarna oven wat laten afkoelen. Daarna kun je zonder al te veel moeite met een sponsje of borstel de boel schoon krijgen 😊 Even na doen met een natte doek zodat azijn/citroen eraf is et voila!

vorige week
Hoe krijg je kerrie en pompoen vlekken uit licht gekleurde kleding? Ossengal zeep heeft niet geholpen 😳