18 Reacties

8 uur geleden

Dit is een vraag die ik zelf aan de huisartsenpost, of de dienstapotheek zou stellen

8 uur geleden

Wij hebben dat gisteren gedaan bij onze baby van 10 maanden!

8 uur geleden

Reactie op ToesBaboes

Dit is een vraag die ik zelf aan de huisartsenpost, of de dienstapotheek zo ...
Ja tuurlijk. Is net zo iets als 2x 250 gram paracetamol nemen ipv 1x 500 Lijkt me alleen onhandig om er 2 zetpillen in te proppen 😬

7 uur geleden

Ik heb dit ook gedaan, was een tip van het consultatiebureau toen ik benoemde dat ik hogere paracetamol moest halen, dus ik denk dat het dan geen probleem is. Hier ging het prima in iedergeval.

7 uur geleden

Het kan zeker, het is alleen oncomfortabel voor je kind waarschijnlijk

7 uur geleden

Reactie op ToesBaboes

Dit! Ik heb dit ooit opgezocht en las vooral dat het afgeraden werd. Dus ik vind het gek hoe makkelijk iedereen hier roept doen. Ik vond wisselende adviezen, maar vooral negatief, dus ik heb het niet aangedurfd. Als je het zeker wilt weten, bel een arts of apotheek.

6 uur geleden

Reactie op Meringue04

Dit! Ik heb dit ooit opgezocht en las vooral dat het afgeraden werd. Dus i ...
Wat gek dat het consultatiebureau het als tip gaf dan 🤯

6 uur geleden

Bij ons gaf huisartsenpost aan dat dit mocht

Reactie op Meringue04

Dit! Ik heb dit ooit opgezocht en las vooral dat het afgeraden werd. Dus i ...
Ik snap dit niet zo.. het komt toch op hetzelfde neer?

6 uur geleden

Reactie op ToesBaboes

Is er niet laatst op het nieuws geweest dat we niet voor alles de huisartsenpost moeten bellen. Omdat hierdoor echte zorg te lang moeten wachten. 2x 120mg is de zelfde concentratie paracetamol als 1x 240mg. Je kan bijvoorbeeld dan weer niet 240mg doormidden snijden om zo”120” mg te krijgen.

6 uur geleden

Misschien om ongemak te verminder van twee tegelijk even een uurtje wachten. En dan tweede geven. Maarja als hij gaat slapen is dat natuurlijk ook niet echt een optie.

6 uur geleden

Reactie op FlorissanteUnicorn546775

Klopt is ook hetzelfde, alleen het verschil zit erin dat je 2x een zetpil moet geven ipv 1.

6 uur geleden

Niet de huisartspost bellen. Opmaken wat je hebt. Ja 2x zetpil is minder leuk dan 1x zetpil, maar zetpil is niet scherp, als je zelf geen giga lange nagels hebt en gewoon de instructie van thuisarts.nl volgt, komt het goed. Evt kan je nu 120mg doen en over 3 uur nog weer 120 om het maar op te maken en alvast de 240mg in huis halen, iedere supermarkt heeft dat wel.

6 uur geleden

Volgens onze apotheker en huisarts kan dat gewoon. Wel maximaal 2 zetpillen. Je kunt overigens ook nu 120mg geven en over 3 uur weer 120mg, zoals frissevaren zegt. Dat je 240 kunt geven betekent niet dat je niet minder kan geven en dan vaker op de dag. De meeste supermarkten zijn nu nog open dus je kan misschien nu nog nieuwe halen.

6 uur geleden

Ja hoor, geen probleem

3 uur geleden

Reactie op liefolifantje

Is er niet laatst op het nieuws geweest dat we niet voor alles de huisartse ...
Dat nieuws boeit me vrij weinig als ik een professional moet raadplegen in een situatie waar ik even geen andere opties heb. Dat gesprek duurt minder dan 2 min en de echte noodgevallen bellen toch wel 112.. En over je laatste uitspraak. Jawel maar dan moet die in de lengte doormidden gesneden worden. Je weet alleen niet de precieze dosis maar zo halveer je een zetpil wel. Bron: de huisartsenpost en dienstapotheek toen mijn kind te licht woog voor anti kots zetpillen bij uitdrogingsverschijnselen.

2 uur geleden

Reactie op FlorissanteUnicorn546775

Dat leek mij ook, maar de artikelen zeiden iets anders. Maar het is een tijd geleden en het advies lijkt inmiddels veranderd, want ik lees nu ook wel betrouwbare sites die zeggen dat het ok is. Destijds zei o.a. thuisarts dat het niet mocht.

1 uur geleden

Het komt in principe op hetzelfde neer, dit hebben wij wel eens gehad met de 60mg en 120mg zetpillen. Hadden alleen nog 60mg in huis en zoontje had koorts en we moesten toch iets, toen de huisartsenpost gebeld en die zeiden dat je dan best 2x 60mg zetpillen mag geven als je geen 120mg in huis hebt. @ts voor jou dan net andersom met 120mg en 240mg, maar zelfs de huisartsenpost heeft toen tegen ons gezegd dat dat voor een keer gewoon kon. Hetzelfde advies trouwens ook van het consultatiebureau gekregen