16 Reacties

3 weken geleden
Wij geven zelf nooit melk mee, vaak alleen water. Je zou rvs beker kunnen kopen dat houdt drinken lang koel of eventueel warm. Die hebben we zelf ook voor de kinderen. Wij doen hier wel regelmatig vleeswaren op brood van de kinderen, we maken het s鈥檃vonds (mijn man vaak). Zetten het dan in de koelkast.
Mepal brood bakje: Hier vaak 2 broodjes met van alles er op (nooit hagelslag of zo). Vaak nog handje noten, ongezout/ongebrand en dan vaak nog rauwkost. Verder voor in de ochtend altijd fruit.

3 weken geleden
Wij hebben rvs drinkbekers van trixie.
Verder een 10uurtje. Fruit met een handje rozijntjes of mini soepstengeltjes (haal ik bij AH).
Om 12u eet hij
3 broodjes(zonder korst) met pindakaas/kaas /een wrapje met philadelphia en komkommer.
Gekookt koud ei.
Broodje omelet
Verder doe ik vaak mini komkommers of reepjes paprika er bij. Soms handje ongezouten cashewnootjes.

3 weken geleden
Het is qua afval/milieu niet heel verantwoord, maar onze zoon krijgt een pakje melk mee. Hij lust sowieso alleen melk op kamertemperatuur en voor school is dit handiger qua houdbaarheid. Hij neemt het pakje weer mee naar huis in de broodtrommel en dan gaat het thuis bij het PMD. Anders heeft de school heel veel afval馃槄
Daarnaast een drinkfles met water en dan fruit/rijstwafel/cracotte/kn盲ckebr枚d voor tussendoor en 2 (soms 3) boterhammen voor tussen de middag.

3 weken geleden
Eerder klaarmaken en koel zetten, dan houdt dit wel tot aan de pauze.
Mijn zoon krijgt altijd 3 boterhammen, vlees, kaas en zoet. Daar varieer ik in soorten.
2 stukken fruit, 2 soorten groente (ligt aan wat we in huis hebben), een bakje yoghurt en eventueel een koekje.

3 weken geleden
Ik had in het begin van de start van de basisschool een koeltasje in dr rugzak met een koelelement. Nou dat was snel klaar want dat had niemand en dat was stom馃槀 Hier om 10 uur fruit en wat crackers/ rauwkost. Om 12 uur eet ze 1-2 broodjes met hartig beleg/ wrap met zuivelspread en kipfilet. RVS beker water mee en soms een pakje optimel erbij

VRIEND
3 weken geleden
Onze dochter heeft mepal bakje. Ze krijgt 2 boterhammen mee. Ook vleeswaren, maar meestal veganpate, smeerkaas of appelstroop. Soms maak ik wratjes met smeerkaas, kipfilet plakjes en sla.
Verder krijgt ze fruit mee. Een appel of banaan gewoon heel. Of stukjes mango met vorkje, aardbeien oid. Soms iov fruit snoek komkommers/tomaatjes/paprikaatjes.
Ze drinkt (houdbare) havermelk. Dit wordt sowieso minder snel zuur dus daar geen last van. Daarnaast heeft ze een rietjesbeker met water of thee, mag ze zelf kiezen.

3 weken geleden
Volgens mij verschilt het per school wat je mee mag geven.
Bij ons mag een 10 uurtje uitsluitend fruit en/of groente zijn.
Lunch ook voornamelijk gezond. Dus geen koekjes, snoepjes etc. Mijn zoon krijgt een broodje kaas, soms met kipfilet. En een broodje pindakaas. Klein handje walnoten en een snoep komkommer.
Afwisselend met bananenpannekoeken of volkoren wraps.
Drinken krijgt hij een pakje houdbare halfvolle melk mee voor bij de lunch. En rvs fles met water.
Ik heb van Mepal ook ooit mini koelelementen gehaald, maar nooit gebruikt. Mischien is dat een optie als je het toch niet vertrouwd qua warmte.

3 weken geleden
Kijk ook eens in dit topic: https://community.24baby.nl/forum/peuter/tussendoortje-naar-school-rXvPpK2
Ik geef altijd brood met kaas of vleeswaren mee (of pindakaas, fruithagel), maar rechtstreeks uit de diepvries. Blijft echt wel goed. Zelf neem ik ook mijn brood zo mee. Gaat niet in de koelkast ofzo. Als je per se melk wil meegeven, kun je pakjes houdbare melk meegeven. Gewoon verse gekoelde melk blijft ook wel prima koel in een goede thermosbeker (maar eind van de zomerse schooldag gaat dat denk ik echt heel goor ruiken).
Ik maak zelf verder gezonde snacks. Favoriet is nu muesliballetjes (amandel, dadel, abrikoos, cranberries, haver, sesamzaad).
Fruit alles behalve banaan. Groente baby spinazie, komkommer, wortel en paprika. En altijd een handje nootjes.

3 weken geleden
Hier meestal 2 boterhammen (eentje zoet en eentje hartig) voor de lunch. En als tussendoortje een bakje fruit. Hier noemen ze de pauze om 10u ook expliciet fruitpauze trouwens, koekjes oid zijn dan echt een no go. Hoewel groente volgens mij ook wel mag. Voor de kindjes die niks mee hebben of kindjes die nog meer willen dan ze mee hebben is er op school ook fruit/groente.
En qua drinken nemen ze dus beide een normale (dus niet ge茂soleerde) beker met gewone verse melk mee. Ik zou het zelf niet te doen vinden van die lauwe melk, maar zelf vinden ze het prima. En zuur wordt het in een paar uur eigenlijk ook niet.