115 Reacties

vorige maand

Dochter (2,5) is lekker in dr eigen wereld aan het spelen. Ineens pakt ze een tissue uut de doos en wrijft dit onder haar shirt. 👩🏼 Wat doe je lieverd? 👩🏻‍🦰 Ik wrijf pepermunt onder mijn oksel omdat ik het warm heb. ??

vorige maand

"Mama, ga je mijn foto's nog kopen?" - "Weet ik nog niet schat, ze zijn wel errug duur (€48 voor twee digitale foto's, doe normaaaal) "Oh als het duur is, moet oma het maar kopen." 😂

vorige maand

Mijn dochter is nogal snel bang bij "enge stukjes" in films (ook als het in theorie geschikt zou moeten zijn voor de leeftijd). Dus ik doe dan altijd mijn hand voor haar oog of zeg even oogjes dicht. Nu weet ze dat ik slecht tegen (het zien van) overgeven kan. Op zich bij films niet snel last van. We zaten net een film te kijken die zij al een keer met papa had gekeken. Zij:"Mama, dat ene kindje gaat straks overgeven, maar maak je geen zorgen, dan doe ik wel even m'n hand voor je ogen." 🥰 Skattie!

vorige maand

Ohneeeee mijn vriend gaat nooit meer kunnen slapen, hij mist mij zo! Onze dochter van 3 Bij het horen dat onze hond even een nachtje bij opa en oma zou blijven omdat wij in de avond pas laat terug zouden komen.

vorige maand

Net aan mijn dochter van 2 verschillende chocolades aan het uitleggen (wit, melk en puur). 👩 … En pure chocolade is heeel sterk van smaak! 👧 *balt dr vuistjes en laat zien hoe sterk ze is* 👧 Kijk mama! Ik ben puur chocola! Ik ben ook heeeeel sterk! Zo sterk als pure chocolade 🤣

vorige maand

3j: "Baby in de buik eet met een snavel he"

VRIEND

vorige maand

Zitten in een kidscafe. Dochter eet wat van een dierenbordje. 👧🏼 *neemt een hap* zegt heel hard “oh kijk een piemel!” 👩🏼 “Nee, dat is de staart van de giraffe” 👧🏼 “oh” *neemt nog een hap* “Kijk mama! Een staart piemel” 👩🏼 “Neee dat is de staart van de neushoorn 😂” Maar weer, A for effort!

vorige maand

Zoon 3.5j: "mama! Waar is de kinderknipper?" De kinderschaar 🤣

vorige maand

De grote fantasie van onze 3 jarige dochter. Wij gingen op vakantie in keuken. Wij (man en ik) moesten op de vloer zitten. Toen was de vakantie afgelopen en mochten we opstaan. Met de mooie begeleidende woorden: lukt het, mensen?

vorige maand

👧🏼: "Mama, er zit iets in mijn oog." 👩🏻: "...is het je vinger?" 👧🏼: "Ja! :D"

vorige maand

Onze 2 jarige kan nogal verontwaardigd roepen dat hij nat is als hij in een zwembad springt. IKKE nat mama !?! Bloot = brood tis moeilijk de r Hij kan nogal boos worden in de file of de snelweg als er fietsen achterop een auto staan. Dat hoort niet! Mama fiets auto gek! Fiets thuis mama… auto fiets en schiet dan in de lach

vorige maand

Chuseok is net voorbij (Koreaans oogstfeest) dus ik was een aantal dagen vrij van werk geweest. De school van mijn zoon (4) had donderdag en vrijdag erachteraan geplakt omdat vandaag Hangeul day is (dag dat het Koreaans alfabet uitgevonden is) en dat is hier ook een feestdag. Hij was dus een paar dagen thuis met zijn zusje en papa en ik moest werken. Kom ik thuis: 👦🏻: Oh mama je bent er eindelijk! 👩🏼: Ja, mama heeft gewerkt hè. Nu ben ik weer thuis 👦🏻: Mama, ik maakte mij zoooooo veel zorgen om jou! Gelukkig ben je er weer!

vorige maand

Mama, ik ben eng (=bang) -Ben je bang? Waarvoor? Grote dino, daar, ging eten jas *eigen naam*, hap in de mond jas Hou zo van dit taaltje en die fantasie❤️🥰

vorige maand

Ik lig naast zoontje van 3 jaar tot hij in slaap valt. Dus na een tijdje te kletsen waren we beiden ongeveer 10 min stil. Dus ik blij dat hij in slaap is gevallen. Zoontje schreeuwt uit het niets: BUREN?! Ik: wow wat is er? Doe rustig het is avond en iedereen slaapt. Zoontje: ja, waar zijn de buren? Vervolgens legt hij z’n hoofd neer en probeert weer verder te slapen 🤣🤣

vorige maand

Ik sta te koken. Kinderen zijn in de woonkamer. Ik hoor uit de woonkamer het volgende uit zoontjes (2) mond komen: "NEEEEEEE niettuh doen, issuh vaarluk! Raura! Nee niettuh klimmuh! MAMAAAAAA RAURA TAFEL KLIMMUH, RAURA VAARLUK! MAMAAAAA KOMTUH NOU KIJK!" Ik kom in de woonkamer, zie dochter trots op de eettafel staan en zoon rent naar me toe terwijl hij naar haar wijst en zegt: "mama, Raura vaarluk he? Raura straf gevuh? Raura tijm-out!" Tegen dochter: "Toe maar Raura, in hal!" (Raura = Laura = zijn zus die op de eettafel klom. Vaarluk = gevaarlijk)

vorige maand

Onze dochter van 3,5 heeft een wit shirt aan en we eten macaroni, ik zeg tegen m’n vriend “zou je haar alvast haar pyjama shirt aan willen doen , daar zijn macaroni vlekken niet erg in” Ze gaan naar boven en door onze open trap in de woonkamer krijg ik dit gesprek mee want onze dochter is het er niet mee eens en doet alles om tegendraads te zijn. Papa: we gaan even een anders shirt aan doen. Dochter: ik wil dat mama het doet. Papa: mama is beneden het eten aan het maken, ik kleed je even om. Dochter word boos en schreeuwt: ik ben een kind van mijn moeeeedeeeeerrr. Papa: ja en ook mijn kindje, kom we gaan nu je shirt aan doen. Dochter: kind van mijn moeeedeeerrrr, moedeeerrrr doe mijn shirt aaaaan. Uiteindelijk kwam ze wel naar beneden in haar pyjama en ik heb dubbel gelegen van het lachen 😂😂

vorige maand

Reactie op 💙m💗

Onze dochter van 3,5 heeft een wit shirt aan en we eten macaroni, ik zeg te ...
Maar, laat je je kind dan slapen in een vies shirt? Dat maak ik op uit het verhaal. Wij gaan altijd schoon ons bed in 🫣

vorige maand

Zoon 2,5 pakt zijn leeuw vast en zegt: Geen zorgen Leeuwtje, ik ben bij je. Je hoeft niet bang te zijn. Er komt geen wolf hier. Ik vond het zó schattig!

vorige maand

Reactie op Stumpy34

Maar, laat je je kind dan slapen in een vies shirt? Dat maak ik op uit het ...
Nee hoor, dat is een aanname die je doet. Maar maceroni vlekken gaan er moeilijk uit, dus dan heb ik liever dat er een vage rode vlek in een pyjama shirt zit dan in een normaal shirt. Na het eten gaat ze douchen en krijgt ze een schone pyjama aan, wat ze tijdens het eten aankreeg was een pyjama die toch al in de was ging.

vorige maand

Reactie op 💙m💗

Nee hoor, dat is een aanname die je doet. Maar maceroni vlekken gaan er moe ...
Het is een vraag die ik stel 😅. Zo komt het bericht over. Leek me al heel vreemd! Ik zou gewoon een theedoek knopen of een kliederschort aandoen, dan heb je helemaal geen gedoe met vlekken!