62 Reacties
vorig jaar
Ik heb geen ervaring met poging 6 maar wel ervaring tot poging 3. Heb heel veel geluk gehad.
Jammer dat verder niemand heeft gereageerd maar ik wil je wel een hart onder de riem steken. Vruchtbaarheidsbehandelingen zijn altijd zo intens en de onzekerheid kan je echt breken.
Verschil met ivf is dat de dosering van de hormonen een stuk hoger ligt natuurlijk en de punctie. Dat kun je als erg heftig ervaren. Het is ook niet niks natuurlijk. Er zijn ook vrouwen die dat “zomaar” even doen alsof het niets voorstelt. Verschilt echt per persoon.
Maar vergeet niet, zolang je geholpen wordt is er hoop!
Ik hoop voor je dat je deze poging nog zwanger raakt en een gezond kindje mag verwelkomen🤞🏻❤️
vorig jaar
Hai meis, geen ervaring met IUI, wel met IVF. Het is niet niks, de hormonen spuiten in m'n buik, de punctie daarna, dat was echt een ontzettend heftige, intense en pittige tijd.
Ik wens je veel sterke en begrijp heel goed hoe moedeloos je je kan voelen na de zoveelste teleurstelling, ik heb me ook vaak afgevraagd of ik t allemaal nog wel aankan, how much can I take before I break.
Houd moed meid, houd hoop, ik geef je een virtuele knuffel
vorig jaar
Zelf geen ervaring met IUI, wel met ivf. Ik vond zelf het fysieke gedeelte erg meevallen. Ja je moet wel meer hormonen spuiten, maar ik had eigenlijk geen klachten van die hormonen. De punctie zelf viel ook erg mee. Het mentale gedeelte is wel zwaar (vooral het wachten, wachten en wachten. Wachten of er goede embryo’s zijn, wachten op de tp, wachten tot je mag testen, teleurstellingen als de tp niet gelukt is en dan wéer wachten). Het kan je behoorlijk onzeker maken en ik had ook weinig vertrouwen in mijn eigen lichaam. Dat terwijl bij mij zelfs de 2e tp al is gelukt bij de 1e poging. Heel veel succes aankomende zaterdag 🍀🍀🍀 hopelijk snel een positief resultaat!
vorig jaar
Ik heb 6 (niet succesvolle) IUI pogingen gehad voordat we aan IVF mochten beginnen. Ik vond de grotere hoeveelheden hormoon bij IVF wel zwaarder, maar niet ondenkbaar. Punctie was ook niet fijn maar dat hangt af van je lijf, ik had zelfs verschil in pijn tussen links/ rechts. Wel zwanger geraakt van de eerste terugplaatsing, dus het is het voor ons zeker waard geweest. Ik hoop dat ook jij snel zwanger mag zijn 🍀
vorig jaar
Wij hebben 6x IUI gedaan, helaas zonder zwangerschap. Ik ken wel iemand die van de zesde IUI poging zwanger is geraakt, dus het kan wel :). Als het ziekenhuis er geen vertrouwen in had dat het een kans had dan had het ziekenhuis je geen zesde poging gegeven.
Hier hadden we bij IVF1 geen bevruchtingen, dus geen van de IUI pogingen hadden kans gehad. Na ICSI3 wel een mooie dochter mogen krijgen.
Het mentale aspect vond ik zwaarder bij IVF/ICSI dan bij IUI, het fysieke gedeelte was prima te doen. Wij hebben al tijdens de zwangerschap besloten niet voor een tweede kindje te gaan omdat het hele traject (IUI, IVF, ICSI) heel zwaar was mentaal.
Houd moed Bollie :)
vorig jaar
Ik volg.. Wij gaan nu ook voor ronde 6 en daarna IVF.
Is er bij jou/jullie iets gevonden waardoor het niet lukt?
vorig jaar
Ik was de hoop ook verloren.. hadden al een intake geregeld voor IVF (moest in ander ziekenhuis met wachtlijst). Maar die intake kon ik afbellen! Want poging 6 slaagde en inmiddels heb ik een prachtige dochter van 9 maanden oud, kerngezond. Dus het kan wel! Zorgverzekeraars vergoeden niet voor niets 6 pogingen! Die zijn zeer kritisch, vergoeden alleen als er nog echt een goede kans van slagen is.
vorig jaar
O wat spannend! Ik hoop voor je dat het raak is. Ik snap ook helemaal dat je de hoop een beetje verliest. Ik heb zelf 9 IUI pogingen gehad en toen was het opeens raak. Dus het zou maar opeens positief kunnen zijn.
Anders is IVF vaak toch het vervolg. Ik heb daar geen ervaring… Heel veel succes! X
vorig jaar
Hoi!
Ik heb ook 6 x IUI gedaan, helaas zonder succes.
IVF poging 1 een zeer matig embryo, ook geen zwangerschap.
Wonder boven wonder bij IVF 2 ineens zwanger!
Ik vond het IVF traject "meevallen". Was bijvoorbeeld heel bang dat de punctie pijnlijk zou zijn maar ik voelde er nauwelijks iets van. Ook de hormonen weinig tot geen last gehad.
Heel veel succes! 🤍
vorig jaar
Reactie op Sannnnnnn
Bij ons niet, sterker nog: bij ons eerst hadden we geen enkel probleem om ...
Zo raar he…. Ik kan daar soms echt uren over nadenken.
Heel veel mensen die dit niet ervaren zeggen altijd ‘ja het is ook een beetje geluk hebben’ dan krijg ik altijd een beetje de kriebels🫠
vorig jaar
Wij hebben (sorry, ik ben de tel kwijt) 6 of 7 rondes IUI gehad, allemaal zonder resultaat.
Ik wilde liefst geen IVF maar uiteindelijk word je zo meegenomen in het proces, en krijg je elke maand die teleurstelling weer om je oren..
Dat het in mijn ogen 2 kanten op kon gaan: Stoppen en kinderloos blijven, of IVF.
En we hebben 2 jaar geleden gekozen voor IVF! 🍀
Ik vond IVF niet per definitie heftiger dan IUI.
Eigenlijk deels makkelijker zelfs, want ik hoefde niet meer zo vaak naar de kliniek als met IUI.
Het enige wat ik spannend vond was de punctie, met morfine infuus e.d., maar die viel me 100% mee.
Wij hadden gelukkig een goede 'oogst', van 12 eitjes, waarvan er 9 bevrucht konden worden en er uiteindelijk nog 6 zijn overgebleven!
In 2022 hebben ze de eerste teruggeplaatst, en ik was meteen zwanger!
Helaas bleek het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn, en moesten ze het operatief verwijderen.
Maar later kwam het besef dat ik dus wel degelijk zwanger kon raken!
Toen we alles een beetje hebben laten bezinken, hebben we in oktober 2023 gekozen voor een tweede terugplaatsing, en momenteel ben ik mijn 10-weken oude zoon de fles aan het geven. 🩵
De moed zakt je soms in de schoenen, emotioneel is het hele traject zwaar as f*ck, maar geef niet op!
Ik heb het mooiste van de wereld ervoor teruggekregen, doorzetten is hier beloond en dat gun ik iedereen ❤️
vorig jaar
Reactie op WeS187
Wij hebben (sorry, ik ben de tel kwijt) 6 of 7 rondes IUI gehad, allemaal z ...
Wauw! Dit soort verhalen geven mij hoop.
Gefeliciteerd met je zoon🥰