29 Reacties

4 dagen geleden
Oh bah heftig voor jullie! Heel veel sterkte!
https://www.erfelijkheid.nl/ziektes/syndroom-van-turner
Hier lees ik dat het in zeldzame gevallen wel erfelijk kan zijn..
Ik heb vroeger een meisje met turner gekend (zij was toen 8 of 9, ik een jaar of 14). Aan haar was buiten dat ze kleiner en motorisch wat onhandiger was niet veel te merken. Ik las net dat ze vaak ook niet vruchtbaar zijn, dat lijkt me dan wel lastig als ze volwassen worden.. al is tegenwoordig wel echt veel mogelijk met donaties en zo..

4 dagen geleden
Jeetje wat enorm verdrietig! Ik heb geen ervaring, maar wil je enorm veel sterkte wensen!
Wat ik nu wel bedenk. Word je toevallig heel makkelijk zwanger? Ik heb nog eens gelezen over vrouwen die zo vruchtbaar zijn dat hun lichaam niet filtert en zo ook de "slechte" eitjes en zaadcellen een zwnagerschap worden, waar dit bij andere vrouwen een menstruatie of miskraam was geweest.

4 dagen geleden
Reactie op Bommetje91
Oh bah heftig voor jullie! Heel veel sterkte!
https://www.erfelijkheid.nl/ ...
Bedankt voor je berichtje… klopt in uiterst zeldzame gevallen kan het dus zo zijn, ik ben heel benieuwd of dit ook echt zo is. Dit gaan ze onderzoeken…
Is ook een van de redenen voor mij om nu ook weer deze zwangerschap af te breken… ik weet zelf hoe graag ik een kindje wil en zal dat mijn kind nooit willen ontnemen om zelf geen kindje te kunnen krijgen😢 hoeveel pijn dat nu ook doet.
Veel onzekerheid en vragen… ik moet afwachten en me voorbereiden op het loslaten van dit kindje, weet nog niet of ik nogmaals een vaginale bevalling (afbreking) aan kan. Denk dat ik deze keer kies voor een operatie 😔

4 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Jeetje wat enorm verdrietig! Ik heb geen ervaring, maar wil je enorm veel s ...
Bedankt voor je berichtje!
En wat interessant dat je dit schrijft…. Ik was inderdaad bij beide zwangerschappen in 1 keer zwanger. Even gek gezegd op het moment van we willen het. Eerste ovulatie in 1 keer raak.