32 Reacties

4 maanden geleden

Niet meer dan 200mg caffeine op een dag. Dus even naar het etiket kijken. In sommige thee zit ook caffeïne. Ik dronk heeeeel af en toe cola cafeïne vrij tijdens zwangerschap. Zoveel mogelijk beperkt

4 maanden geleden

Ik dronk af en toe een beetje cola zonder cafeïne, bestaat ook :)

4 maanden geleden

Dat cafeïne niet mag is echt nog heel nieuw. Ik dronk rustig een koffietje per dag dus een blikje cola per dag kan ook echt wel. Zou er niet te spastisch over doen.

4 maanden geleden

Reactie op Daxxie

Dat cafeïne niet mag is echt nog heel nieuw. Ik dronk rustig een koffietje ...
Oke top, ja dit is me 1e zwangerschap dat het ook niet verbroken word dus ik wil het zo goed mogelijk doen

4 maanden geleden

Reactie op Daxxie

Dat cafeïne niet mag is echt nog heel nieuw. Ik dronk rustig een koffietje ...
Hoe oud is je kind? Want ik ken dit advies al van toen familie van mij zwanger was, dus in elk geval 6 jaar geleden. Maar zolang je het bij één blikje houdt is het prima. Let wel op dat er ook in chocola/cacao, veel soorten thee en natuurlijk koffie ook caffeine zit.

4 maanden geleden

Reactie op 7Maart2023

Hoe oud is je kind? Want ik ken dit advies al van toen familie van mij zwan ...
Ik zit nu 19+4 weken

4 maanden geleden

Reactie op Kyara0738

Oke top, ja dit is me 1e zwangerschap dat het ook niet verbroken word dus i ...
Dat snap ik, maar in de generatie van onze ouders dronken ze nog sloten vol koffie. En geloof niet dat dat tot miskramen of problemen leidde. Maar als je het spannend vind idd caffeine vrij kopen. Die haalde ik ook voor als ik een keer een koffietje en cola wilde :). Komt goed!

4 maanden geleden

Een beetje cafeïne mag toch? Ik drink zelf geen koffie en alleen cafeïnevrije thee. Mocht dan van mezelf maximaal 500ml cola op een dag en als dat een keer twee blikjes was (en dus 660ml) lijkt me dat ook prima. Daar zit echt niet meer dan 200mg cafeïne in (wisselt per merk wat er wel in zit).

4 maanden geleden

Er bestaat ook cola zonder cafeine, ook in blikjesvorm. Misschien is dat iets?

4 maanden geleden

Reactie op Daxxie

Dat snap ik, maar in de generatie van onze ouders dronken ze nog sloten vol ...
Onder andere het voedingscentrum zegt dat dit helaas wel het geval is (kan leiden tot miskraam en groeiproblemen). Neemt zeker niet weg dat af en toe moet kunnen. Maar "dat het vroeger ook gebeurde" zegt niet dat het geen risico's meebrengt.

4 maanden geleden

Als je het normaal gesproken gewoon dronk is dat nu ook geen probleem! Ik dronk voor mijn zwangerschappen 6 koppen koffie per dag en toen ik zwanger was, beide keren, 4. Mijn verloskundige vertelde dat als je lichaam dit gewend was het geen enkel probleem is. En zeker een blikje van 330 ml.! Daar zit echt niet 200 mg cafeïne in!

4 maanden geleden

Je mag 200!!!mg caffeine op een dag als je zou willen. In 100ml regular coca cola zit 9,6mg cafeïne. Dus er zit 31,68mg in 330ml cola. Geen enkel probleem als je dit lekker opdrinkt dus. En ook geen probleem als je zit elke dag doet.

4 maanden geleden

Ik heb me suf gedronken aan cola (zero), hielp beter tegen misselijkheid op de bus dan de medicatie die ik nam tegen de misselijkheid en het overgeven. Baby is helemaal gezond geboren 😊

4 maanden geleden

Kan prima hoor! Let er wel op dat er in cola heel veel suiker zit. Dus ik zou niet elke dag meerdere blikjes cola achterover slaan. Qua cafeïne zou dat prima kunnen, maar qua suiker zou ik er een beetje voorzichtig mee zijn.

4 maanden geleden

Als je geen koffie drinkt kan het prima, en en is misschien beetje teveel

4 maanden geleden

Reactie op 7Maart2023

Onder andere het voedingscentrum zegt dat dit helaas wel het geval is (kan ...
Nee hier zit veel meer nuance in. het Voedingscentrum zegt dat meer dan 200 mg caffeine per dag schadelijk kan zijn voor je baby Je kunt dus wel minder dan 200 mg/dag drinken. Of elke dag zoveel cola te drinken dat je ook aan die 200 mg komt (qua suikers / zoetstoffen), goed is voor je lichaam is natuurlijk een ander onderwerp. https://www.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/zwanger/hoeveel-koffie-en-thee-kun-je-drinken-als-je-zwanger-bent-of-borstvoeding-geeft-.aspx

4 maanden geleden

Ik drink nooit koffie en thee en heb beide zwangerschappen 3-4 blikjes Pepsi Zero per dag gedronken. Zit je nog ruim onder de grens van het Voedingscentrum.

4 maanden geleden

Ik dronk tijdens de laatste zwangerschap geen koffie of thee maar wel elke dag een groot glas cola (iets met cravings, ik had er wel liters van kunnen drinken haha). Zo veel caffeine zit er niet in. Je moet natuurlijk wel opletten dat je niet én 2 koppen koffie, én 2 potten thee, én 2 blikjes cola gaat drinken...

4 maanden geleden

Cola waneer je zwanger bent proeft gewoon anders, het is heeeerlijk dus af en toe een colaatje is niet erg, heb ik zelf ook gedaan en heb een gezond kindje, zou het echter niet elke dag doen 😉

4 maanden geleden

Reactie op 7Maart2023

Onder andere het voedingscentrum zegt dat dit helaas wel het geval is (kan ...
Dit is dus nooit wetenschappelijk vastgesteld. Vaak zijn er andere zaken aan de hand, mensen roken of zijn ex-rokers bijv…… Alle studies zijn waarnemend van aard die geen oorzakelijk verband kunnen vaststellen. Dus mogelijk kan meer cafeïne ook niet eens kwaad. Ik heb dagelijks gewoon 4 koppen koffie gedronken, ook nadat ik dit soort dingen had uitgezocht, en mijn kinderen zijn gezond geboren en ruim na de uitgerekende datum.