19 Reacties

2 dagen geleden

Geen idee of het drop is, maar eenmalig kan echt geen kwaad. Zolang je maar niet elke dag zoveel eet. Maak je niet teveel zorgen.

2 dagen geleden

Geen zorgen! Dit kan geen kwaad. Zolang je niet dagelijks hele zakken drop naar binnen werkt kom het echt allemaal wel goed.

gisteren

Reactie op Mamvanbijna3

Geen idee of het drop is, maar eenmalig kan echt geen kwaad. Zolang je maar ...
Ik heb dat deze week echt iedere dag gegeten een aantal in ieder geval meer dan 8 alleen het is toch niet allemaal drop wat erin zit ?

gisteren

Ik eet wekelijks ook redelijk wat drop, en ook tijdens mijn vorige zwangerschap, ook op aanraden van de verpleegkundige ivm een lage bloeddruk en ik ben ook nog oke 🤭 Zolang je geen hoge bloeddruk hebt ben je zover ik heb gehoord oke hoor😊

gisteren

Reactie op fsj

Ik heb dat deze week echt iedere dag gegeten een aantal in ieder geval meer ...
Ik denk het nier, maar maakt niet zoveel uit. Van een keer veel drop eten gebeurt er echt niets slecht en je kan het nu niet meer ongedaan maken.
Kan echt geen kwaad hoor tenzij je opmerkt dat je tekenen hebt van hoge bloeddruk. Ik heb een te lage bloeddruk tegen mij zei de arts laatst juist dat ik elke dag een flinke hand vol drop moet eten op een dag. Zo’n vaart loopt het dus echt niet met drop en hoge bloeddruk. Gewoon opletten hoe je lijf voelt! Zo doe ik het. Zodra ik merk dat m’n hartslag toeneemt of ik mij opgejaagd zou gaan voelen dan zou ik niet verder eten. Een hoge bloeddruk merk je wel :)

gisteren

Reactie op Ikwordmamavan2

Kan echt geen kwaad hoor tenzij je opmerkt dat je tekenen hebt van hoge blo ...
Maar is dit allemaal drop dan ? Dacht dat alleen die dropfruit duo’s van drop waren ?

gisteren

Alleen de dropfruit duo's hebben drop de rest is winegum achtig en kan sowieso geen kwaad, behalve de suiker maar af en toe lekker snoepen mag natuurlijk best

gisteren

Reactie op fsj

Maar is dit allemaal drop dan ? Dacht dat alleen die dropfruit duo’s van dr ...
De rest zijn winegums. Je weet wel hoe drup eruit ziet toch 😬

gisteren

Dit is meer suiker dan echte drop meis, no worries.

gisteren

Je mag alleen maar 8 dropjes als je bekend bent met een hoge bloeddruk. Dit omdat drop bloeddruk verhogend kan zijn. 1malig meer is echt niet erg Sidenote: ik was niet bekend met een hoge bloeddruk en ik at in 2 dagen een zak drop leeg. Dus wel veeeeel meer dan 8. Gezond meisje in m’n handen
Ik heb altijd begrepen dat er een stofje in drop zit dat maakt dat stresshormoon de placenta makkelijker passeert. Dat kan een keertje geen kwaad. Maar structureel is het wel geassocieerd met allerlei risicofactoren alsof de moeder heel veel stress heeft gehad tijdens de zwangerschap. Dacht ik maar pin me er niet op vast. Zou dus verder een beetje uitkijken ermee
Het is geen drop. Behalve een stukje van die dropfruit, maar laten we zeggen dat dat 3 gram drop is. Dan zou je met 35 dropfruitduo's per dag misschien risico lopen vanwege het stofje dat erin zit dat je niet mag tijdens de zwangerschap. Daaronder kan het nog wel effect hebben op je bloeddruk.

gisteren

Eenmalig is echt geen probleem hoor. Drop is slecht om 2 redenen: het verhoogt je bloeddruk, wat je liever niet wil in de zwangerschap én uit onderzoek is gekomen dat drop een bepaalde stof bevat die ervoor zorgt dat de placenta stresshormonen slechter kan reguleren richting de baby.. Dit was één onderzoek, dus hoe betrouwbaar dat echt is weet ik niet. Mocht je nou dagelijks veel drop eten kan het dus zo zijn dat je naast een hoge bloeddruk teveel stresshormoon doorgeeft aan je baby.. Dat gebeurt natuurlijk niet bij eenmalig veel drop eten. Volgens mij is het advies overigens wel maar 4 dropjes per dag ipv 8…

gisteren

Reactie op Somanyquestions

Ik heb altijd begrepen dat er een stofje in drop zit dat maakt dat stressho ...
Dit is een vermoeden wat voorkwam uit een heel klein onderzoek van 15 jaar geleden. Dus dat zou ik niet zo overnemen en verspreiden.

gisteren

Reactie op fsj

Maar is dit allemaal drop dan ? Dacht dat alleen die dropfruit duo’s van dr ...
Is dit een serieuze vraag?

Reactie op MrsFlamingo

Dit is een vermoeden wat voorkwam uit een heel klein onderzoek van 15 jaar ...
Vandaar ook dat ik voorzichtig was in mijn uitspraak maar dank voor de aanvulling. Ik wist het niet meer precies maar wel dat ik enorme drop cravings had en het toch ondanks lage bloeddruk daarom wel een beetje binnen de perken heb proberen te houden

gisteren

Reactie op Somanyquestions

Vandaar ook dat ik voorzichtig was in mijn uitspraak maar dank voor de aanv ...
Geniet lekker van je dropjes het is oke!

19 uur geleden

Ik heb net ook zo’n zak gekocht want ik kreeg er zin in! Heb bijna de hele zak leeg inclusief nog een deel van n andere zak drop. Heerlijk joh! Ik zeg dit zodat je kan ontspannen, heb er wel meer dan 10 op denk ik😂😘