90 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben natuurlijk bevallen , heb van te voren gezegd dat als ik echt niet meer kon ik pas pijnbestrijding wou hebben . Achteraf ben ik zo trots op mijzelf en mijn lichaam dat ik het helemaal zelf heb gedaan , tuurlijk de pijn is heftig maar ik ervaarde het juist als een enorme kracht ... je lichaam is er voor gemaakt en ik omarm dat , hoop dat ik het bij deze bevalling weer zonder kan 😊🥰

5 jaar geleden

Persen was prettig vond ik. Ik kon de pijn laten gaan en gaf me zoveel ruimte met ademen. Geen pijnbestrijding gehad. Wel totale ruptuur en een knip maar was een tijd er na weer als nieuw 👍🏻💗 nu komt de 2e haha. Whyyyyyyy?!?🤣

5 jaar geleden

Ik ben bevallen zonder pijnbestrijding. Ik vond het heftig, maar ik had dan ook een weeënstorm. De ene wee na de andere zonder rustig even op adem te komen. Ik wilde van te voren geen pijnbestrijding maar op het moment riep ik er toch om. Totdat ze zei dat ik al op 8cm zat, toen dacht ik alleen maar ik kan dit. Het persen vond ik pittig, het duurde een uur. De laatste 5 minuten "dreigde" ze met een knip en toen dacht ik nu moet ik alles geven. Dat werkte want toen ineens was mn zoontje er zo uit! Het is natuurlijk wel voor iedereen een andere ervaring en een andere pijn. Al met al was mijn zoontje er vrij snel en ben achteraf best trots dat ik het zonder pijnbestrijding heb gedaan.

5 jaar geleden

Ik ben bevallen zonder pijnbestrijding. Maandagavond 22.00 uur vliezen gebroken dinsdag ochtend 06.00 uur nog nergens last van. Einde ochtend werden de weeen wat heftiger en om ongeveer 15.00 uur de verloskundige gebeld die kwam kijken en ik had al 7cm ontsluiting. In de auto naar kraamhotel gereden en daar aangekomen gelijk al 10cm ontsluiting dus ook geen tijd meer voor eventuele ruggenprik. Persen heeft bij mij 1 uur en 3 kwartier geduurd. Erg lang en ik heb dit wel als heel heftig ervaren. Vooral het hoofdje wat iedere keer terug naar binnen ging na het persen deed echt heel zeer. Ik weet niet of je dat met een ruggenprik allemaal niet voelt maar ik denk dat bevallen nooit een feestje is.

5 jaar geleden

Ben thuis bevallen en dus geen pijnbestrijding en ben daar erg blij mee, ook al had ik een heftige bevalling met veel weeën stormen. Ik ben toch blij dat ik alles heb meegemaakt achteraf, al dacht ik daar tijdens het bevallen soms anders over hoor 😆 Ik heb zelfs geroepen dat ik er mee ging stoppen en was echt boos dat dit niet mocht van de vk 😆

5 jaar geleden

Ben thuis bevallen en dus geen pijnbestrijding en ben daar erg blij mee, oo ...
Trouwens ook op twee plekken uitgescheurd en ben geknipt, heb daar tijdens de bevalling zelf niet veel van gemerkt

5 jaar geleden

Ik ben thuis bevallen dus geheel zonder pijnbestrijding. Het persen was pittig maar vooral omdat de dame aan het eind van elke perswee weer terug gleed. Na 50 minuten hebben ze mij op de baarkruk gezet en dat heeft goed geholpen. Bij de eerste perswee kwam het hoofdje te staan. Dat brandde echt wel, maar de verloskundige heeft mij daar goed doorheen gepraat. Het ging zelfs zó goed dat de verloskundige mij na de volgende wee weer terug op bed wilde hebben zodat ze de baby goed kon opvangen. Dat hebben we dus niet gered want met de tweede perswee kwam onze dochter al ter wereld. Al met al viel het mij eigenlijk best mee. Ik was vooral erg gefocust op mijn ademhaling, dat heeft mij er goed doorheen geholpen. Inademen door mijn neus, uitademen door mijn mond en me lekker terugtrekken in mijn bubbel...

5 jaar geleden

Reactie op Nien1995

Ik ben bevallen zonder pijnbestrijding. Ik vond het heftig, maar ik had dan ...
En terecht!! Ik heb dus dezelfde ervaring incl storm, alleen zat ik op 6 cm waar jij op 8 zat. Ik zou zeggen wees blij dat je 'm niet gekregen hebt! Ik kreeg 'm dus wel maar bleek achteraf een half uur na het zetten al op 10cm te zitten en toen begon de ellende. Ik hoop het deze keer echt zonder te doen 😊

5 jaar geleden

Reactie op Mariska

Ik ben thuis bevallen dus geheel zonder pijnbestrijding. Het persen was pit ...
Ja dat terug glijden las ik hieronder idd ook al. Ik kan me dat dus niet herinneren van mijn bevalling! 😅

5 jaar geleden

Reactie op Mariska

Ik ben thuis bevallen dus geheel zonder pijnbestrijding. Het persen was pit ...
Dat terug glijden vond ik echt het ergste van mijn bevalling. Uiteindelijk knip gehad en toen was hij er met één pers, maar daarvoor is hij wel een stuk of 15 keer terug gegleden 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Toosje1

Ja dat terug glijden las ik hieronder idd ook al. Ik kan me dat dus niet he ...
Qua gevoel kan ik het me ook niet herinneren, ik weet het alleen nog omdat het me verteld is. 😄

5 jaar geleden

Reactie op Toosje1

En terecht!! Ik heb dus dezelfde ervaring incl storm, alleen zat ik op 6 cm ...
Ben ik achteraf ook blij om! Als jij met een instelling komt dat je het zonder kan en zonder wilt, komt het vast helemaal goed!

5 jaar geleden

Dat terug glijden vond ik echt het ergste van mijn bevalling. Uiteindelijk ...
Oeiii😅klinkt ook echt niet prettig.. Het brand sowieso al zo erg

5 jaar geleden

Reactie op Nien1995

Ben ik achteraf ook blij om! Als jij met een instelling komt dat je het zon ...
Bedankt voor je bemoedigende woorden!

5 jaar geleden

2 keer zonder pijnbestrijding bevallen. Persen was fijn dan heb je die akelige weeen niet meer 😅 alleen the ring of fire doet zijn naam eer aan 🤣 ik vond het heftig en tegelijk bijzonder hoe je lichaam precies weet wat ie moet doen. Voor de weeen moet je iets vinden wat voor jou werkt. Proberen ontspannen te zijn en het over je heen laten komen. Go with the flow. En bij elke wee denken hup die hebben we weer gehad 💪

5 jaar geleden

Reactie op Mariska

Qua gevoel kan ik het me ook niet herinneren, ik weet het alleen nog omdat ...
Ik ook niet! Wel het kotsen in de weeënstorm. Om 22.15 1cm en om 00.45 was ze er. Shoot me. Volgende mag wel iets chiller en zonder vacuüm en totalruptuur/knip. Mooi he hoe moeder natuur dit ergens in een kastje stopt dat je het niet meer echt weet waardoor we door blijven baren haha💗🙏😇

5 jaar geleden

Reactie op R.mse

2 keer zonder pijnbestrijding bevallen. Persen was fijn dan heb je die akel ...
The ring of fire. BRILJANT 💗

5 jaar geleden

Ik heb bij mijn beide bevallingen geen pijnbestrijding gehad. Twee hele verschillende bevallingen gehad. De eerste duurde 14 uur en de tweede 3 uur haha. Maar bij beide was het moment dat ik dacht. Wow misschien wil ik toch pijnbestrijding het moment dat ik mocht gaan persen. Over het persen zelf heb ik de eerste keer 18 minuten gedaan en de tweede keer 19 minuten. Ik vond het fijn om 'aan de slag te gaan' i.p.v. De pijn te moeten ondergaan als je snapt wat ik bedoel. Maja zulke korte persfases heb ik misschien makkelijk praten. Je hebt vaak de neiging het persen een beetje in te houden vanwege 'the ring of fire' gevoel. Ik kon hier juist goed doorheen zetten (het moet toch). Dat heeft me wel geholpen.

5 jaar geleden

The ring of fire. BRILJANT 💗
🤣🤣🤣 zo heet het echt.. als je het intypt bij Google krijg je echt afbeeldingen te zien

5 jaar geleden

Hier ook thuisbevalling dus geen pijnmedicatie. Ontsluitingsweeen waren pittig maar wel goed op te vangen. Vond met name laatste 2 cm ontsluiting moeilijk omdat ik al persdrang had maar nog niet mee mocht persen. Persen zelf vond ik een opluchting! Uiteindelijk wat lang geperst en een knip nodig. Kon me goed ontspannen en eraan overgeven. Kijk nu dan ook vol vertrouwen uit naar de volgende geboorte en hoop dat het weer thuis kan!