12 Reacties
4 maanden geleden
Ik snap je helemaal, precies een jaar geleden zat ik in hetzelfde schuitje. Missed abortion met 9 weken. Na 3 weken afwachten ook medicatie gebruikt. Neem van tevoren wat ibuproven en pcm in. Je kan namelijk behoorlijke krampen krijgen, ik moet wel zeggen dst toen het vruchtje eruit was de krampen direct overwaren en heb daarna nog 1,5 week licht gevloeid.
Heel veel sterkte, het is vreselijk om door te moeten maken want indd je voelt je op en top zwanger dus dat is niet te begrijpen.
Liefs
4 maanden geleden
Hi! Wat vreselijk voor je. Ik heb in februari hetzelfde meegemaakt. Ik was 11 weken en hartje gestopt op 8+5. Ik heb meteen voor medicatie gekozen. Het is vervelend maar was wel blij dat het er toen uit was. Aleve intense medicijnen hielp goed.
Hoop heel erg voor je dat het meevalt❤️ hele dikke knuffel voor je. Hier een positief verhaal, inmiddels 16 weken zwanger.
4 maanden geleden
Ik heb 2 weken geleden mijn miskraam opgewekt. Het mijne kwam niet vanzelf op gang en liep ook al 3/4 weken rond met het vruchtje. (Van ongeveer 7 weken oud) Ik vond het mentaal heel erg moeilijk om te gaan beginnen met het innemen van de medicijnen, net alsof je het definitief maakt. Wat natuurlijk wel een beetje zo is, maar het leefde natuurlijk al niet meer.
Ik heb ook een lang traject achter de rug, mijn derde punctie, de verse terugplaatsing was dit. Nu alleen nog 1 cryo. We hadden al helemaal van alles gefantaseerd… ik ben er erg van van slag dat dit nu moest gebeuren. Hier heb ik nog het meeeste last van nu.
Bij mij kwam het een paar uur na de vaginale medicatie op gang. Verloor vrij snel het zakje en heb nog 1,5 week bloed verloren. Het deed bij mij geen pijn, het was een raar gevoel. Nu, precies 2 weken later is het gestopt. Over 2 weken heb ik een controle echo.
Ik wens je heel veel sterkte toe en een dikke knuffel van mij!
4 maanden geleden
Ahh wat super verdrietig, dikke knuffel❤️. Wat een rotgevoel he, zo'n ervaring. Ik heb dit vorig jaar in Augustus meegemaakt ook, en heb de medicatie als fijn ervaren, het kwam daarna snel (bij mij was het embryo ook al 3 weken gestopt met ontwikkelen) en ik heb maar een half uur echt een soort weeën gehad, maar gek genoeg voelde dat ook als een afsluiting. M'n cyclus is daarna gelukkig ook snel hersteld en hier ook een positief verhaal, nu 37 weken zwanger. Het voelde toen heel uitzichtloos, maar het wordt beter. Wees lief voor jezelf❤️
4 maanden geleden
Lieve vrouw wat een moeilijke periode is dit voor je, helaas hier ook eenzelfde ervaring. Maar om je te steunen in mooie verhalen; nadat ik 4 maanden bezig ben geweest met de miskraam die dus ook niet vanzelf op gang kwam, was ik daarna in 1 ronde weer zwanger! Ik vond het toen ook zo uitzichtloos en was zo bang dat ik een ‘uitzondering’ was, maar dat is echt niet zo! Zoveel vrouwen maken dit mee, helaas. Neem alle tijd die je nodig hebt en praat er veel over met je omgeving, heel veel sterkte 😘😘
4 maanden geleden
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Dat heb ik echt heel fijn gevonden. ❤️
Na het nemen van de orale pillen kwam de miskraam ca 24 uur later al op gang. Na 6-7 uur (best pittige weeën) kwam er een vruchtzak uit met het kindje. Daarna had ik weinig last nog van de vaginale pillen die ik alsnog moest nemen. Wel wat kramp, maar goed te doen. De dagen erna nam het bloedverlies af en voel mij steeds minder moe. Wel emotioneel leeg.
Wat een vreselijke gebeurtenis. Onze kinderwens is zo groot. Hopelijk kunnen we het een plekje geven en het vertrouwen vinden om weer ons traject op te pakken.
Veel sterkte voor degenen die dit lezen en in eenzelfde situatie zitten. Je bent niet alleen, en je kan het. ❤️
3 maanden geleden
Jeetje meid! Dat is wel echt heel vervelend! Ik heb vandaag de vaginale pillen gebruikt en ik heb het 2x drie kwartier echt heel zwaar gehad. Een soort weeën storm ofzo. Maar tussen deze momenten door voelde ik me eigenlijk wel oké. Wel moe, maar Kheb ook gewoon 2 uurtjes kunnen slapen vanmiddag en nu gewoon ‘heftige’ menstruatie krampen, maar die zijn tussendoor ook echt minder soms. Ik twijfel enorm of het er nu uit is. Er waren wel wat stolsels maar niet echt veel bloed. En nog een keer deze weeënstormen weet ik niet of ik dat aan kan. Sterkte in ieder geval!!
3 maanden geleden
Reactie op NogEvenGeheim 🩷🩵
Jeetje meid! Dat is wel echt heel vervelend! Ik heb vandaag de vaginale pil ...
Nog even terugkomend hierop. Ik heb de tweede sessie pillen genomen en daar alleen wat menstruatie achtige krampen van gehad. Geen paracetamol meer nodig! Dinsdag controle echo en dan vooruit kijken ❤️
2 maanden geleden
Reactie op NogEvenGeheim 🩷🩵
Nog even terugkomend hierop. Ik heb de tweede sessie pillen genomen en daar ...
Hoe is het allemaal verlopen voor je? Ik hoop dat je inmiddels helemaal schoon bent en dit ook achter je kan laten / een plek kan geven. Hoe voel jij je nu?❤️
Hier gaat het, maar merk dat het een enorme klap is geweest. Lichamelijk heb ik soms nog last van mn buik, maar alles ziet er goed uit. We hebben besloten om eerst weer even goed “fit” te zijn/voelen, voor we weer verder gaan en de volgende poging gaan proberen.
We gaan binnenkort op vakantie en daar ben ik wel echt aan toe hihi.
Hoop dat het goed gaat met jou en ben benieuwd of jullie gelijk doorgaan voor een volgende poging of ook nog even wachten! Liefs
2 weken geleden
Reactie op Layla02
Hoe is het allemaal verlopen voor je? Ik hoop dat je inmiddels helemaal sch ...
Hi Layla! Ik zie dit nu pas sorry! Ik het gaat weer goed met me! M’n cyclus is nog een beetje onregelmatig, maar dat was voorheen ook zo. Ik ben tot ik denk een maand geleden enorm emotioneel geweest maar ik heb het ook heel erg toegelaten en daardoor ben ik het nu wel echt kwijt dus dat is fijn. Kheb wel nog last van mijn bekken en onderrug. De weeenstorm die ik 2x kreeg door die medicatie was echt zwaar voor mijn lichaam. Maar ben nu wel weer zo ver dat ik mijn hiit workouts weer grotendeels kans doen en hoop dat het met wat chiropractor behandelingen snel beter gaat. Wij zijn het niet heel hard aant proberen, maar als het lukt zijn we blij! Ik geloof er in dat als mijn lichaam er weer klaar voor is het vanzelf gebeurd. Zit nu weer in die 2 weken wachten, ondanks het loslaten van alles blijft dat toch een irritante fase. Hoe is het nu met jou?