7 Reacties

5 dagen geleden

Hoe moet ze dan genoemd worden? Djeed? Dan verbeter je dat toch gewoon en dan onthouden mensen dat echt wel.

5 dagen geleden

Wat is dan de uitspraak als het niet Jaade is? Djeed? In Nederland zullen de meeste mensen sowieso eerst voor de Nederlandse uitspraak gaan. David is ook eerst Daavid en niet Deevid. Dat zal je dan moeten verbeteren, maar als je dat 1x zegt zal die persoon daarna wel de engelse uitspraak gebruiken. Ik zou niet nu ineens een andere naam gaan zoeken als je al jaren overtuigd bent van deze naam. Je kan altijd een langere tweede naam toevoegen, dan kan je er na de geboorte altijd nog voor kiezen om haar bij haar 2e ipv 1e naam te noemen.

5 dagen geleden

Mooie naam! Is gewoon een kwestie van mensen verbeteren als ze het verkeerd uitspreken. Als het voor jullie dé naam is zou ik het daar niet voor laten. Mensen weten van de simpelste namen nog iets anders te maken.
Prachtige naam! Ik zou ook Jaade zeggen. Wil je het op zn Engels dan? Verder herken ik ook helemaal wat je zegt! Ik wilde altijd een unieke mooie naam en uiteindelijk kreeg mijn kind een top 3 naam😱 we konden gewoon geen mooiere vinden, maar dat gaf mij wel veel twijfels van is dit het nou?

5 dagen geleden

Twijfelen op het eind is heel normaal. Je kunt prima nog een andere naam zoeken, misschien wordt het ineens een wauwgevoel bij iets anders en misschien wordt het extra duidelijk dat ze gewoon Jade is ;) Wij hadden ook al vanaf het begin een naam, nog 1000 andere namen opgeschreven en besproken maar hoe mooi ook klopten die nooit echt. Dus herken het wel hoor! Nog steeds blij met de naam ;)

5 dagen geleden

Reactie op wave

Twijfelen op het eind is heel normaal. Je kunt prima nog een andere naam zo ...
Sorry, lees nu pas goed dat ze echt al bijna komt. Prima andere naam zoeken is er dan niet meer bij misschien ;) Maar wel goed om te realiseren dat je twijfelt misschien niet echt de naam is, maar je (onbewuste) onrust over je bevalling e.d. Je moet heel veel controle uit handen geven en zo'n naam heb je juist helemaal onder controle, wellicht dat daardoor nu de twijfels daarover ontstaan?

5 dagen geleden

Reactie op wave

Sorry, lees nu pas goed dat ze echt al bijna komt. Prima andere naam zoeken ...
Ja dat denk ik ook en hebben inderdaad gesproken over andere namen en kwamen elke keer weer terug op de naam Jade. Dankjewel voor je reactie!