12 Reacties

gisteren

Welke kuur heb je gekregen?
Hier ook momenteel een blaasontsteking (en waarschijnlijk een schimmelinfectie 😤), 37 weken. Verder ook heel erg opgelet met medicatie, maar ik wil geen risico’s nemen en mij zo goed mogelijk voelen met de bevalling. Ze hebben veilige kuren voor tijdens zwangerschap (ook voor de laatste loodjes) dat hebben ze bij mij in ieder geval goed uitgezocht, ook de VK zegt hetzelfde. Liever geen ontstekingen op het moment dat je bevalt. Dan is je lichaam daar ook nog mee ‘bezig’. Ps. De kuur helpt mij heel snel en goed 😊

gisteren

Ze gaan je echt geen kuur geven die gevaarlijk zou kunnen zijn voor jou en/of de baby. Daar moet je je echt geen zorgen om maken. Waar je je wel zorgen om moet maken is als je niks aan die blaasontsteking doet. Je kan gewoon bevallen met die kuur. En misschien blijft je baby nog wel langer zitten dan dat die kuur duurt. 😉

gisteren

Antibiotica voor blaasontsteking is echt heeeel specifiek en werkt echt heel goed alleen op de blaasontsteking. Maak je zeker geen zorgen. En voor de zekerheid kun je er probiotica bij slikken, is sowieso ook goed voor de baby!

gisteren

Heb zelf op de verloskamers gewerkt en zoveel kindjes gezien waarvan moeders aan de antibiotica zaten. Nooit wat van gemerkt! Hoop dat je je niet te veel zorgen maakt

gisteren

Reactie op Nx95

Welke kuur heb je gekregen?
Augmentin voor 5 dagen

19 uur geleden

Reactie op lilaaa123

Augmentin voor 5 dagen
Is echt veilig! Werk zelf in de apotheek en hoef je je niet druk om te maken wat betreft jullie kindje! Belangrijker is dat jij jezelf straks weer goed voelt!

18 uur geleden

Waar merkte je aan dat je blaasontsteking had? Zit te denken om voor de zekerheid voor het laatste stukje mijn urine nog na te laten kijken

16 uur geleden

Reactie op Saynm98

Waar merkte je aan dat je blaasontsteking had? Zit te denken om voor de zek ...
Ja ik heb ook het vermoeden dat ik een blaasontsteking heb, dus ben hier ook wel benieuwd naar

13 uur geleden

Reactie op Saynm98

Waar merkte je aan dat je blaasontsteking had? Zit te denken om voor de zek ...
Nou ik moet zeggen dat ik de blaasontsteking niet meteen herkende. Voor mijn zwangerschap heb ik (helaas) vaak een blaasontsteking gehad en herkende ik het meteen uit duizenden. Nu dacht ik, gezien ik 39 weken zwanger ben, dat t wel klachten van de zwangerschap zouden zijn. Het begon met pijn heel laag onderin mijn rug 3 dagen geleden. Ik zei tegen mijn man dat ik het gevoel had dat het mijn nieren zouden zijn… het leken op krampen in mijn onderrug dus vandaar dat ik dacht dat het oefenweeëen waren. In de avond had ik een beetje rozige afscheiding en de volgende ochtend weer rozig bloed (minimaal hoor) bij het afvegen en in mijn onderbroek. Maar omdat ik toen pas vermoedde dat het niet uit mijn vagina kwam maar uit mijn plasgaatje besefte ik toen pas dat het mogelijk een blaasontsteking zou kunnen zijn. Had toen die krampen onderin mijn rug ook heftiger tijdens het plassen. Niet de welbekende branderige plassen, want dan had ik het wel meteen herkend. Daarna voor de zekerheid urine langsgebracht bij de huisarts en er zat dus bloed in mijn urine. Mn urine is op kweek gezet om te checken om welke bacterie het gaat en zit nu dus aan de antibiotica

13 uur geleden

Ik ben verder trouwens niet ziek, geen koorts of andere dingen. Ik voel voornamelijk die pijn en kramp heel laag in mijn onderrug. De hele dag en nacht door 😭 en tijdens het plassen voel ik het nog meer… Je kan altijd even je urine langsbrengen bij de huisarts. Gezien je zwanger bent checken ze het gelijk voor je! Beter het zekere voor het onzekere nemen

11 uur geleden

Reactie op lilaaa123

Nou ik moet zeggen dat ik de blaasontsteking niet meteen herkende. Voor mij ...
Bedankt voor je reactie. Sterkte nog even! Maar wel fijn dat je kindje dan niet komt terwijl je dit niet door hebt gehad 😊