182 Reacties

4 weken geleden

Ja, vanaf week 37 ga ik hier mee starten! 😊

4 weken geleden

Ja wil hier met 37 weken mee starten vrijdag 37 weken dus kan dan starten

4 weken geleden

Volg! Ik wil dit ook doen, nu 37+1, maar lees online dat je het eerst moet bespreken met je VK. Die zie ik vrijdag :)

4 weken geleden

Ik ga het ook doen vanaf 37 weken (nu 36 weken zwanger). Werd bij mij aangeraden door de gynaecoloog omdat ik een geplande keizersnede krijg.

4 weken geleden

Ik ga dit ook doen. Vk gaf aan dat dit prima kon vanaf week 36. Ben benieuwd of dit goed lukt

4 weken geleden

Ben benieuwd hoe het jullie straks afgaat! Ik start ook met 36+ weken. Bewaren jullie het in spuitjes of zakjes?

4 weken geleden

Toevallig vandaag begonnen. Ben morgen 37 weken en kon niet meer wachten haha Wat is de reden waarom je prenetaal wil kolven?

4 weken geleden

Reactie op Cloud☁️

Ben benieuwd hoe het jullie straks afgaat! Ik start ook met 36+ weken. Bew ...
Eerst in spuitjes en als het goed loopt later in zakjes om een voorraadje te krijgen

4 weken geleden

Hoe starten jullie met prenataal kolven? Met de hand of met kolf apparaat?

4 weken geleden

Reactie op Chantalld

Toevallig vandaag begonnen. Ben morgen 37 weken en kon niet meer wachten ha ...
Ik lek al behoorlijk vanaf 12/13 weken🤭 en ik lees veel voordelen van het opslaan van colostrum en het opgang brengen van de borstvoeding.

4 weken geleden

Reactie op Joannekexxx

Het wordt aangeraden om dit met de hand te doen. Zoveel zal er ook niet uitkomen waardoor je melk verliest dat in het kolfapparaat/flesjes blijft zitten omdat het er niet makkelijk uit gaat.

4 weken geleden

Reactie op Joannekexxx

Ik heb consult gehad met de lactatiekundige hierover, en zij raadt aan met de hand te kolven omdat colostrum er op die manier het beste uit komt.

4 weken geleden

Reactie op Joannekexxx

Ik start met een handkolf.

4 weken geleden

Lactatiekundige heeft aangegeven dat er zo weinig uitkomt, je dit op moet vangen op een lepeltje of met een borrelglaasje. Vervolgens haal je hele kleine spuitjes in huis met optreknaalden (zo kun je het in het spuitje optrekken). Wij hebben ook speciale dopjes om het spuitje af te sluiten en dan kunnen ze zo de vriezer in. Verwacht geen grote productie! Ik heb begrepen dat het al goed is als je een aantal druppels/ml op kan vangen. De echte productie komt pas na de bevalling 😊

4 weken geleden

Oh ja en met je eigen hand kolven wordt aangeraden 😊

4 weken geleden

Reactie op sofietje22

Lactatiekundige heeft aangegeven dat er zo weinig uitkomt, je dit op moet v ...
Ik denk dat ik dan niet in het kopje normaal val🤭. Ik verlies in de nacht al behoorlijk wat. Als ik op mijn borst druk, spuit het er uit😮‍💨

4 weken geleden

Reactie op Cloud☁️

Ik denk dat ik dan niet in het kopje normaal val🤭. Ik verlies in de nacht ...
Hihi, och jeetje! 🙊 Is ook zo anders bij iedereen natuurlijk

4 weken geleden

Ik ga mij hier in week 37 aan wagen (vanwege een borstverkleining). Waar kopen jullie de spuitjes?

4 weken geleden

Reactie op BruisendeOrchidee

Ik ga mij hier in week 37 aan wagen (vanwege een borstverkleining). Waar ko ...
Ik heb ze gratis gekregen van het ziekenhuis (via dr gynaecoloog)

4 weken geleden

Reactie op Joos÷

Ik heb ze gratis gekregen van het ziekenhuis (via dr gynaecoloog)
Ik ook, via de lactatiekundige van het ziekenhuis en nog wat tips en tricks. Ik merk wel wat verschillen qua wanneer beginnen. Mij werd door twee verschillende Lactatiekundiges vanaf week 36 gezegd maar lees ook veel over week 37