9 Reacties

8 uur geleden

Ontsluiting begon bij mij al bij 38 weken met harde buiken. Ik ging zwemmen en stond letterlijk alleen in het water en had bij elke golf een harde buik. Ik voelde geen pijn, maar voelde wel een druk door het hard worden van me buik. Ik ging vervolgens checken bij de verloskundige en had 1.5 cm ontsluiting en beviel pas 1 week later met 39+2 had toen ook pas 4 cm ontsluiting

8 uur geleden

Hey! Dit klinkt precies hetzelfde als wat ik heb sinds vannacht. Continu harde buik en misselijk maar verder voel ik mij goed. Nu zijn 2 uur geleden mn vliezen gebroken en merk ik dat m鈥檔 buik ook ietsje rustiger is en minder hard. Ben zelf 41 weken.. hopelijk beginnen de wee毛n binnen 24 uur 鈽猴笍

8 uur geleden

Bij een continue harde buik zal ik even contact opnemen. Toen ik gevallen was moest ik opletten of mijn buik niet continue hard zou zijn, dan moest ik contact opnemen. Ik denk i.v.m. eventuele bloedingen/constante irritatie in de baarmoeder. Als de harde buiken komen en gaan, dat herken ik ook wel. Is het continue echt hard, zou ik zelf even contact opnemen ter controle.

7 uur geleden

Hoi! Boven alles zou ik bij twijfel gewoon even de verloskundige bellen. Maar mijn verhaal: toevallig gisteren hetzelfde hier, 38+5 en sinds de middag harde buik. Gaan liggen, rust gepakt en onder de douche gaan staan, alle tips gegoogled om harde buiken te verminderen. Harde buik werd echter niet minder, terwijl ik veelal las dat een harde buik dan met 'n uurtje wel weer zou moeten zakken. Verder geen kramp, pijn of bloed- of urineverlies, maar voelde ook ons kiindje niet keer echt bewegen... waardoor ik me toch wel zorgen begon te maken zo'n 5 uur harde buik later, gezien ik normaal meerdere keren per dag wel even teken van leven krijg van onze actieveling. Gisteravond toch even VK gebeld en die is zo lief geweest om even langs te komen voor de geruststelling en hartje te luisteren: niets aan de hand. Onze VK vertelde dat een harde buik langer kan aanhouden dan een uur (wel een dag of nacht) en dat je tijdens een harde buik kindje minder voelt. Het zijn voorbereidingen op het indalen en het kan er dus bij horen :) maar ze zei ook: bij twijfel altijd gewoon even bellen en vragen en mij gaf het veel geruststelling dat de VK even kwam.

7 uur geleden

Reactie op Nbdk_

Hey! Dit klinkt precies hetzelfde als wat ik heb sinds vannacht. Continu ha ...
Wat spannend! Ik ben verder niet misselijk eigenlijk, het is alleen maar een harde buik gelukkig, maar wie weet zit het er bij mij ook wel aan te komen. Succes de laatste loodjes! 馃挭馃徎

7 uur geleden

Reactie op WifeyDP_

Bij een continue harde buik zal ik even contact opnemen. Toen ik gevallen w ...
Ja het is wel echt pas sinds vannacht/vanochtend. Ik heb tot die tijd bijna nooit last gehad van een harde buik - tenzij ik me op een dag te veel had ingespannen of te veel gegeten had. Maar nooit echt uit zichzelf zomaar een harde buik, zonder aanleiding. Ik loop via de gynaecoloog in het ziekenhuis dus denk dat ik hun misschien even bel voor de zekerheid en anders de verloskundige inderdaad 馃槉

7 uur geleden

Reactie op Youniecorn

Hoi! Boven alles zou ik bij twijfel gewoon even de verloskundige bellen. Ma ...
Ik voel de kleine nog best wel regelmatig bewegen, de bewegingen zijn alleen minder heftig doordat m'n buik zo hard is, dus op zich is dat nog wel een goed teken denk ik? Mijn kindje is al best wel een tijdje geleden ingedaald dus dat is het in ieder geval niet. Ik loop bij de gynaecoloog in het ziekenhuis dus misschien bel ik hun wel of toch even die verloskundige voor de zekerheid (die zit toch iets dichter bij huis nog haha)

6 uur geleden

Ik heb dit al paar weken alleen 's nachts. Ik moest mijn urine laten checken op een blaasontsteking, heb je dat al gedaan? Zou sowieso even overleggen met je verloskundige. Ik ben nu 38+4, heb het nog steeds iedere nacht. Maar blijf de kleine goed voelen. En verder blijft alles netjes. Hopelijk bij jou ook!

5 uur geleden

Hier ook de hele dag al steeds harde buiken afgewisseld met strakke buiken. Wel een bewegelijke jongen tijdens de strakke buiken. Ook sinds gisteren af en toe wat steken bovenin (het midden) van de buik. Maar voel me verder goed/geen klachten. Woensdag weer een afspraak staan bij de verloskundige dus dan maar even vragen馃檲 Ben vandaag 38+2