10 Reacties

18 uur geleden

Ik ben de vorige keer in Zwolle ingeleid doormiddel van een ballon. Het was een goede ervaring. Vriendelijke verpleeg- en verloskundigen, er waren mogelijkheden om te douchen en rond te lopen. Mijn man mocht blijven slapen en er was rust in de kamer. Ze hebben ook een insta account verloskunde isala.

16 uur geleden

Reactie op Fleurig88

Ik ben de vorige keer in Zwolle ingeleid doormiddel van een ballon. Het was ...
Dat klinkt heel fijn! Ik had inderdaad gelezen dat ze een draadloze ctg hebben

16 uur geleden

Ik ben de vorige keer ook in Zwolle bevallen. Ik was niet zo positief.. * Ik had aangegeven dat ik graag de placenta wilde zien na de bevalling. Helaas niet gezien, ook al was er geen haast voor mij qua bloedverlies o.i.d. Het personeel was wel heel gehaast en veel wisselingen (op een bevalling van in totaal 8u). * Ik had ook aangegeven niet direct preventief Oxytocine te willen na de bevalling, maar minimaal 20 minuutjes te wachten. Voor ik het wist, waren ze het al aan het inspuiten. Placenta kwam al gelijk, het had niet gehoeven. Voelde niet prettig, aangezien ik het aangegeven en zelf goed over had nagedacht. * Om 7u zouden ze mijn vliezen breken, was om 10.15 pas aan de beurt, lang moeten wachten dus... * Ik wilde na het vliezen breken graag even wachten met de weeënopwekkers. Hier waren ze niet heel blij mee. Ze wilde eigenlijk gelijk aansluiten en ik kreeg te horen: 'nou, je ziet het eigenlijk nooit hoor dat het vanzelf begint, vooral niet bij een eerste'. Toch doorgezet en ik mocht een half uur wachten. Wie had er een kwartier later rugweeënstorm?? Gelukkig dus niet ook nog weeënopwekkers gehad. * Ik werd ingeleid i.v.m. zwangerschapsdiabetes en insuline gebruik. Blijkbaar komt de baby dan in een protocol na de bevalling met veel voeding (dus ons zoontje was heel misselijk) en elke 3u hielprikjes 5x. Hier had niemand mij op voorbereid en overviel mij. Ik had het graag van te voren geweten. Weinig uitleg... * Ik had wel bewegingsvrijheid (maar had ook geen weeënopwekkers infuus, dus ik weet niet hoe ze er dan instaan). Ben onder de douche en in bad geweest. * Schedeleletrode was niet ter sprake gekomen. * Personeel: de ene was vriendelijker dan de andere. Het verpleegkundig personeel was lief. Het medische wat opdringerig. Het zal er aan liggen wie je hebt denk ik... Ik twijfel zelf om aan t geven bij de verloskundige om naar Heerenveen (is voor mij de eerstvolgende dichtbij) te gaan als er spoed moest zijn (hopelijk deze keer wel thuis in alle rust), omdat mijn ervaring niet top was. Ook qua diabetes begeleiding. Ergggg snel naar medicatie/insuline grijpen, zonder eerst andere aanpassingen voor te stellen en ik was vooral overvallen door het nieuws met een gezonde en sportieve leefstijl. Voor deze tweede zwangerschap veel zelf studie gedaan over zwangerschapsdiabetes en voeding. Hierdoor geen insuline hoeven gebruiken en lekker bij de verloskundige kunnen blijven. Ik had de vorige zwangerschap door de insuline veel hypo's 's nachts. Nee, ik vond het al met al geen top begeleiding 🫣 Met 36 weken ben ik nog eens in Zwolle geweest, omdat ik mogelijk gebroken vliezen had. Er was erg weinig tijd en veel gehaast, kreeg het echt benauwd van het idee dat ik er misschien weer moest bevallen in die drukte (met 36 weken)... 🙈

16 uur geleden

Bedankt voor je reactie! Dat is inderdaad een hele andere ervaring. Heel vervelend dat dat toen zo is gelopen. Mijn angst is inderdaad ook dat je een nummer bent en alles gehaast moet worden afgewerkt. Ik wil geen bijzondere dingen, maar wel vrij kunnen bewegen, gouden uur, niet preventief placenta "opwekken", niet te snel omhoog met weeën opwekkers zodat je lichaam de tijd heeft om aan te passen.

16 uur geleden

Ik heb wel ervaring met de bevalling in Zwolle, maar niet met inleiding. Mijn ervaring was juist wel weer heel positief. Het was wel vol in de ruimte, met allerlei personeel. Maar ze hadden allemaal een functie en het stoorde me niet. Ik had het gevoel dat er naar me geluisterd werd en dat de tijd voor me genomen werd. Wel moet ik daarbij benoemen dat ik destijds prematuur bevallen ben en het bevallen in het ziekenhuis duurde ook nog geen uur. Dus tja ‘de tijd nemen’ was er mss niet eens bij haha. Maar goed, ik kijk wel terug op een positieve bevalling. Ik heb sowieso een fijn gevoel bij Isala. Het enige wat ik je echt kan aanraden is: volg je gevoel. In het geval van WifeyDP snap ik heel goed de (mogelijke) overstap naar Tjongerschans.

13 uur geleden

Reactie op Koraaltje

Bedankt voor je reactie! Dat is inderdaad een hele andere ervaring. Heel ve ...
Nee precies, dat lijkt wel een beetje op mijn wensen. Verder had ik ook weinig 'bijzonders'. Ben zelf ook verpleegkundige, dus had het wel heel interessant gevonden om de placenta te zien, wel jammer! Nu was het ook mijn eerste keer bevallen en vond dat best overweldigend na die lange weeënstorm. Ik denk dat ik nu beter mijn wensen en grenzen zou kunnen aangeven. In Heerenveen ben ik helemaal niet bekend. Alleen een keer op gyneacologie geweest voor een onderzoek en dat beviel wel goed eigenlijk! Ik ga me er toch wel even in verdiepen komende dagen. Isala heeft natuurlijk wel hele specifieke baby verzorging mocht er iets met de baby zijn. Maar voor mezelf ga ik toch nog even navragen bij de verloskundige hoe zij er over denken. Succes met het maken van je keuze (idd volg je gevoel) en ik wens je een fijne bevalervaring! 🤍

13 uur geleden

Reactie op WifeyDP_

Nee precies, dat lijkt wel een beetje op mijn wensen. Verder had ik ook wei ...
Bedankt! Jij ook!

9 uur geleden

Zelf heb ik geen ervaring maar mijn schoonzusje is in januari ingeleid in Harderwijk ivm zwangerschapsvergiftiging. Zowel zij als mijn broertje kijken hier erg positief op terug en zijn erg tevreden hoe ze daar zijn behandeld. Een vriendin van mij is eind 2024 bevallen in Harderwijk ivm een ruggenprik en ook zij is daar erg positief over. Zeker over het personeel de manier waarop ze meedachten en open stonden voor haar wensen

8 uur geleden

Ik ben nog niet bevallen. Maar ik heb deze zwangerschap een overstap gemaakt van het Flevoziekenhuis naar Isala. Eerst was dit heel positief en was ik opgelucht. Maar bij het plannen van mijn keizersnede hebben ze niet in mijn dossier gekeken en besloten ze een datum te geven met 39+2 weken. Geprobeerd uit te leggen aan een assistent verloskundige dat dit te laat was. Hier kwam weinig begrip en empathie bij kijken. Na een sturende vraag/overleg met de hoofd gynaecoloog lieten ze de datum staan. Uiteindelijk toch wel voor elkaar gekregen om het op 38 weken te laten plannen. Had wel het gevoel dat ik de gynaecoloog moest overtuigen van mijn medische geschiedenis. Dus dat is wel een vervelende ervaring geweest. Dus nu maar hopen dat de keizersnede en alles wat er bij komt kijken wel positief uitpakt.

7 uur geleden

Onwijs goede ervaringen met ISALA zwolle! Alle tijd en uitleg. Echt geen enkele reden die ik kan bedenken die niet fijn was.