6 Reacties

11 uur geleden
Wat sneu! Geen ervaring met jullie situatie, maar wel een dochter die de fles weigerde (ik geef borstvoeding). Wij hebben de hulp ingeschakeld van een lactatiekundige en zij heeft ons hele fijne praktische tips gegeven. Onze dochter heeft namelijk een heel sterk kokhalsreflex (echt direct achter haar “voortanden”), waarschijnlijk door mijn sterke toeschietreflex. Ze pakt ook geen speen of pink. Wij oefenen nu met de NUK speen, heel voorzichtig en mijn dochter houdt mijn hand vast, dus zij bepaalt hoe ver de speen in haar mondje gaat door het terugtrekken van mijn hand. Hetzelfde doen we met een vinger in haar mond; de tong voelen aan de zijkant, het tandvlees een beetje masseren, etc. Maar alles spelenderwijs en mét haar ipv bij haar. Zo doen we het echt samen en we merken na een paar dagen al zo veel verschil! Ik heb op aanraden van de lactatiekundige ook wat speeltjes van Oball besteld via Amazon waarmee ze zelf ook haar mondgebied kan ontdekken, allemaal heel laagdrempelig. We bieden alles overigens vooral aan als ze bij een van ons op de schouder ligt of wat meer rechtop zit, want op haar rug heeft ze zelf minder controle. Het doel is ook om haar naar het speeltje/je vinger/de speen toe te laten bewegen met haar hoofd, dus echt om een soort nieuwsgierigheid uit te lokken.
De situatie/aanleiding van jullie zoontje is natuurlijk compleet anders, maar wellicht dat dit dingen zijn die jullie ook zouden kunnen helpen.
Heel veel succes samen!

10 uur geleden
Reactie op Merel1206
Wat sneu! Geen ervaring met jullie situatie, maar wel een dochter die de fl ...
Dankjewel voor de tips!! Fijn dat het bij jullie al een stuk beter gaat! Ons zoontje is ook veel aan het kokhalzen dus wellicht zou dit wel kunnen helpen!

10 uur geleden
Reactie op Anne kr
Geen ervaring met jouw specifieke verhaal m.b.t een sonde. Mijn zoontje wil ...
Thanks voor de tip, dat is zeker het proberen waard! Lijkt me inderdaad wel lastig 😬

9 uur geleden
Probeer een totaal andere houdingen te voeden dus bijvoorbeeld in de wipstoel en dan een rode ballon aan de fles doen. Vooral veel afleiden bewegende beelden om hem heen. En dan hem de fles aanbieden dan heeft hij in eerste instantie niet door dat hij de fles drinkt, soms werkt het 😉
Wat je ook nog zou kunnen doen is panty kousje over de fles doen dit schijnt soms ook te werken. Voelt het beetje aan als een tepel schijnt.
Als je merkt dat hij niet goed kan pakken laat lipbandje en tongriempje nog even controleren. Soms kunnen ze dan ook niet goed de fles pakken.
Hopelijk heb je er iets aan! :)

8 uur geleden
Reactie op Anni3se
Probeer een totaal andere houdingen te voeden dus bijvoorbeeld in de wipsto ...
Wat een goede tips, we gaan dit zeker proberen!