71 Reacties

vorige maand
🩷 Inaya
🩷 24-02-2025 om 05:34
🩷 1750 gram & 42 cm
🩷 33 weken
In de nacht van 24 februari besloot ik om 01.00 te gaan slapen na een paar potjes Parchisi, vervolgens word ik wakker en ik herinner me als eerst de tijd 04:14 met een flinke pijnscheut in mijn onderbuik. Mijn gevoel zei gelijk “dit is een wee” en wachtte ik dus 10 minuten om te kijken of het daadwerkelijk terug kwam of niet. Maar ik had ergens al een gevoel van angst waardoor ik niet terug in slaap kwam. Vervolgens was het 10 minuten later en kwam de pijn weer in alle hevigheid terug waarop ik besloot om mijn man te bellen (ik lag in het ziekenhuis in Tilburg en hij was op dat moment thuis in Roermond). Ik zeg gelijk “ik denk dat je mag gaan rijden, ik heb weeen.” (Side note: ik liep al vanaf week 32 met 4 cm ontsluiting en gebroken vliezen, & met 29 weken 2 cm ontsluiting) Maar hij hoorde de gynaecoloog in de kamer zeggen dat ik nog maar 4 of 5 cm had, en ging dus nog op z’n dooie gemak tas inpakken en m’n camera zoeken die ik graag bij de bevalling wilde 😆😆 Vervolgens ging ik hem snel op en belde ik m’n moeder die er gelijk aan kwam. De weeen werden steeds pijnlijker leek wel (04.40) waardoor ik besloot m’n beste vriendin wakker te bellen, geen idee waarom. Ik kan me niet veel meer herinneren behalve dat ik riep “m’n reet, m’n reet, het doet pijn auuuwwwww ik zweer het m’n reet ik moet poepen.” In alle paniek hahahaha. Toen rende m’n moeder binnen die me riep van doe rustig, weg puffen, geen paniek. (Vriendin opgehangen, man gebeld die wel onderweg was maar auto pech had) Waarop ik vervolgens weer schreeuw dat ik moest poepen. En ja hoor de gynaecoloog zei “ja, je zit op het randje” waarop ik zei wat betekend dat? “Dat je mag beginnen” dus meteen werd ik naar de verloskamer gereden.. vol weeen.. die schijnbaar al langere tijd gewoon pers weeen waren. Oeps. M’n moeder zegt nog tegen m’n man dat de kleine niet op zich laat wachten. Na ik denk een half uurtje persen had ik de kleine meid Inaya in m’n armen. Het is zo snel gegaan dat het niet voelt alsof ik bevallen ben 🥲 maar wel enorm dankbaar dat ik in het ziekenhuis verbleef! Ik had het vanuit thuis niet gehaald.

vorige maand
Ik ben bevallen van onze zoon Teun op 24 februari met 33+1 week vanwege zwangerschapsvergiftiging. Ook hij ligt op de NICU en we kunnen niet wachten om hem mee naar huis te nemen 💙

3 weken geleden
Bevallen van onze dochters Jade en Yuna op 12 maart 2025! 💕
Wegens een zwangerschapsvergiftiging was de keizersnede vervroegd.
Jade Noé
2830 gram
46 cm lang
Geboren met 36 weken
Yuna Liv
2505 gram
47 cm lang
Geboren met 36 weken
We genieten enorm! 🩷

3 weken geleden
Otis Jens 💙
13-03 om klokslag 03:00
3485 gr
37 weken
Na 2 mislukte versies en het afraden van een stuitbevalling, mij ingesteld op een geplande keizersnede.
Niet wetende dat met 36+6 mijn vliezen braken en jij al klaar was voor je komst. Alles ging ontzettend snel, ik was vooral niet berekend op jouw vroege komst. Maar eenmaal daar is het heerlijk genieten van ons kleine mannetje.
Mijn partner, mijn steun en toeverlaat die zo kalm is gebleven en mij zoveel kracht bood door zijn woorden. Wat heerlijk om hem vader te zien zijn.

3 weken geleden
Simon Dirk Adrianus 🩵
13-03-2025
00.17
2760
37 weken
Met 37 weken begon de bevalling om 19.00 uur spontaan en ging heel snel, het is uit eindelijk een stuitbevalling geworden in ziekenhuis met nieuwe zwaarte kracht methode staan en op knieën bevallen en ging super goed! Om 00.17 uur is Simon geboren op 13-03-2025 hij weegt 2760 gram 🩵
De baby zou eigenlijk gisteren nog een 2e poging hebben voor versie maar had toch andere plannen ;) Ze zus was 2 weken over tijd dus we hadden dit niet helemaal zien aankomen zo vroeg. Maar is echt een super lief mannetje en ze zus vind het helemaal leuk! 🥰
We genieten ervan! 🩵

3 weken geleden
Alexander Emanuel. 15 maart 2025. Met 37.4 om 2.06. 2700 gram en 48 cm. Vliezen donderdag avond gebroken in de loop van vrijdag ochtend weeën gekregen om 21. Uur naar het ziekenhuis toen had ze 6cm ontsluiting en rond twaalf uur 10 cm. Persweeën kwamen niet echt op gang dus aan de weeënopwekkers en na een uur kreeg ze persweeën, na een uur persen werd de baby geboren. Ze is bevallen van haar eerste kindje en zonder pijnstilling. We zijn trots op haar en dankbaar 💙

3 weken geleden
🩵 Ted
🩵 13 maart om 3.31 uur
🩵 3374 gr
🩵 48 cm
🩵 geboren met 37.1 weken
Woensdag op donderdagnacht zijn mijn vliezen spontaan gebroken rond 1.45u en al snel volgde er weeën. Door een overslag in zijn hartslag die ontdekt werd met 36 weken helaas genoodzaakt geweest toch naar het ziekenhuis te gaan, ik wilde graag een thuisbevalling maar dit ging dus niet. Eenmaal rond 2.45/3.00u in het ziekenhuis al snel persdrang en om 3.31u is onze kleine man geboren🩵 bizar snelle bevalling gehad van nog geen 2 uurtjes, waarvan we ook echt moeten bijkomen, maar kijken er heel positief op terug en zijn blij dat hij er gezond en wel is!!!

3 weken geleden
🌸Iris
🩷11-03-‘25 / 14.26 u
🎀4180 gram / 49 cm
💖37 weken
Ons meisje is geboren dmv een geplande keizersnede ivm eerdere keizersnede, aangezien ik zwangerschapsdiabetes had en ze toch wel erg groot werd voor het termijn is het gepland met 37 weken, ze doet het super goed 🩷

2 weken geleden
💙 Quinn
💙 18-03-2025 om 13.37
💙 3678 gram en 50 cm
💙 geboren met 37+4 weken
Om 22h op 17 maart had ik gebroken vliezen. Helaas had Quinn in het vruchtwater gepoept waardoor we medisch werden. Om 23.30 werd de bevalling ingeleid en rond 12 uur de volgende middag had ik volledige ontsluiting. We moeten een nachtje in het ziekenhuis blijven omdat hij net iets te zwaar is voor het termijn waarin hij geboren is. Zo kunnen ze zijn glucose in de gaten houden maar tot nu toe zijn alles tests goed 🥰.

2 weken geleden
Hanna Marie Emilia
2380 gram en 44 cm.
Milou Kimberley Eliora
2270 gram en 44 cm
Geplande keizersnede met 37 i.v.m tweeling op 18 maart 2025 om 10.41 uur en 10.42 uur.

2 weken geleden
🌸 Juna
🌸 15-3-2025 om 18.47u
🌸 3075 gram
🌸 37 weken en 1 dag
In de ochtend braken m'n vliezen. Papa en mama waren erg overdonderd, want nog niet alles stond klaar (ik was er van overtuigd dat ze nog wel ff zou blijven zitten, m' verlof was net gestart).. Dus papa heeft alsnog de belangrijkste dingen klaargezet. De bevalling verliep vrij vlot, ik kreeg al snel weeën die snel in heftigheid toenamen. Door papa goed aangevoeld dat dit vlotter dan verwacht ging, dat snel naar het ziekenhuis toe (dat was al het plan). Toen we einde middag in het ziekenhuis aankwamen had ik al volledige ontsluiting (ook weer niet verwacht) dus mocht meteen gaan persen. Persen duurde wel lang (ruim 1,5 uur), dus toch uiteindelijk overleg met de gynaecoloog, vanwege mogelijk een knip en vacuümpomp. De knip bleek voldoende te zijn.
Ik kijk terug op een intense maar snelle bevalling die heel fijn begeleid is door mijn verloskundige en enkel het laatste stukje door een gynaecoloog (die ook heel fijn was). En mijn vriend was mijn grootste steun en toeverlaat. ❤️
Het poppetje heeft ons erg verrast maar het is nu zo heerlijk dat ze er al is. 🥰 babyknuffelen is het lekkerste wat er is.

2 weken geleden
🐻 Ramses Myr
🐻 20 maart om 20.04
🐻 3235 gram
🐻 38+2
🐻 Pittige bevalling met 2,5u persen, uiteindelijk mbv de pomp geboren. Zijn tweede naam is de afkorting van zijn tante, die hem met zoveel liefde voor ons heeft gedragen en met zo intens veel oerkracht hem te wereld heeft gebracht. We zijn dolverliefd en zo dankbaar. 🤎