38 Reacties

4 dagen geleden

Deze stress kan je weerhouden van je ontspannen bubbel. Jij hebt zelf de keuze en hoe je denkt over jou lichaam dat zegt mij dat je precies weet wat goed voor je is en je daar helemaal terecht alle vertrouwen in hebt. Heel veel respect voor jou en blijf bij jezelf! Nee, je hoeft niet ingeleid te worden of welke andere interventie dan ook als jij dat niet wil en niet nodig is. Hoogstwaarschijnlijk zit je baby nog wel lekker bij je en als er geen aanwijzingen zijn van gekke dingen dan is dat helemaal prima zo. Laat je a.u.b. niet gek maken door deze af en toe krankzinnige protocollen tegenwoordig. Jij hebt de touwtjes in handen!!

4 dagen geleden

Hee, wat vervelend zeg!! Ik herken me helemaal in jou visie. Inleiden lijkt wel een trend tegenwoordig... 😳 Zolang je je goed voelt, placenta en controles zijn goed, waarom niet? Uitgerekend datum is maar een schattig. Kom op, wij vrouwen kunnen dit! 💪🏼💥 Het is niet heel prettig, maar je kan nog wel een verloskundige zoeken die je wel wilt begeleiden thuis tot 42 weken. Misschien wil je verloskundige het 'risico' zelf niet aan. Bevallen als een Baas heeft hierover veel tips op haar Instagram (wetenschappelijk onderbouwde) en website (house of mothers). Misschien heb je daar iets aan.

4 dagen geleden

Vooral zelf de touwtjes in handen houden. VK's willen vaak het risico niet lopen met late bevallingen en sturen je daarom door. Je kan altijd nog ingeleid worden als je echt overtijd gaat lopen.

4 dagen geleden

Waarom kijken ze niet of je gestript kan worden dan? Ik zou zelf ook eerst al het andere willen proberen voordat ik over een inleiding ga nadenken. Vorige zwangerschap ging ik ook de 41 weken voorbij en had ook de afspraak in het ziekenhuis al gepland staan voor overdracht op een maandag. Gelukkig werd er bij mij nog niet over inleiden gesproken, maar kon wel gestript worden. Eerste keer met 40+4 gestript, dat deed helaas niet veel. Daarna nog een keer met 41+1 gestript en ben toen de volgende dag met 41+2 spontaan bevallen. Dat was op de zondag voor die afspraak in het ziekenhuis en was heel blij dat die niet meer nodig was. Ik snap niet zo goed waarom ze zo pushen op inleiden, maar vervolgens niet de optie om te strippen aanbieden. Dat kan nou juist net het zetje geven wat je nodig hebt. Zou er echt naar vragen!

4 dagen geleden

Ben nu overigens 39 weken en heb de afspraak om gestript te worden volgende week al bijna 2 weken staan. Omdat ik fysiek absoluut geen zin heb om weer zo lang door te lopen, maar ook zeker niet ingeleid wil worden. Heb ook liever een thuisbevalling in bad als het ff kan 🙃

4 dagen geleden

Wat gek zeg.. je bent in ieder geval tot niets verplicht. Hebben ze al geprobeerd je te strippen of een keer gevoeld of er al iets verweekt is misschien al een beetje ontsluiting? Lijkt me dat dat komt voor eventueel inleiden. Ik zou daar eerst op aansturen, dat ze je strippen indien mogelijk. Zodat bje toch je thuisbevalling kan hebben. Sterkte! ♥️

4 dagen geleden

Wat jij omschrijft is precies mijn angst! Ik zit ook totaaaal niet te wachten op een inleiding en ga voor een badbevalling thuis. Ons kindje is ook wat groter geschat. Ik heb misschien niet dé tip voor je, maar je bent niet alleen. Ik hoop zo hard met je mee dat je je droombevalling krijgt! Heel veel sterkte 🥺 Ik blijf even meelezen..

4 dagen geleden

Jij bepaalt uiteindelijk, het is jouw lijf en jouw kind. En ik snap je helemaal, zo belangrijk om je goed te voelen bij de aanstaande geboorte, je lijf en het vertrouwen daarin. Wat moet dat moet, maar als er geen medische noodzaak is om in te grijpen, snap ik heel goed dat je vast houdt aan je droombeeld. Wat een ontzettend rotgevoel lijkt me dit. Is het een optie om nog een keer met de verloskundige te praten, aan te geven hoe ontzettend rot je je hierover voelt en of ze toch wil meedenken over een andere route, meer tijd, etc.? En mocht dat niet werken, misschien kun je dan (wat hiervoor ook al gezegd is) contact opnemen met een andere verloskundige om een second opinion vragen (en evertueel zelfs over te stappen). Heel veel sterkte!
- edit admin Micky - Bericht weggehaald, ongepast

4 dagen geleden

Weet je zeker dat je dan ook echt ingeleid moet worden? Kan het ziekenhuis niet een ballontje plaatsen en de verloskundige de volgende dag thuis de vliezen breken? Schijnt vaak de bevalling op gang te helpen. Hielp bij mij de vorige keer niet, maar dat is meer een uitzondering. Ik snap niet dat je risico wil nemen met je bloeddruk, maar dat is jouw keuze. (Ik sta er anders in, wil sowieso niet thuis bevallen!)

4 dagen geleden

Ah wat een vreselijke situatie! Heb je Facebook? Dan even lid worden van de vrije geboorte groep en de geboortebeweging groep. Daar je verhaal delen en zij kunnen je super tips geven wat betreft je rechten! Ik heb hier vorige zwangerschap ook tegenaan gelopen. Lang verhaal kort: JIJ bent de baas over jouw lichaam, wil je niet ingeleid worden, wordt je niet ingeleid. Verloskundige is verplicht om hierin mee te gaan en ziet ze dit niet zitten, dan moet ZIJ een verloskundige zoeken die het wel ziet zitten om je verder te begeleiden. Ziekenhuis afspraak zou ik afzeggen, ben je ook niet verplicht en zelf baas over. En anders niet gaan. Ik weet hoe vreselijk veel stress je dit geeft 😭 Grote kans dat daardoor je baby besluit om nog lekker te blijven zitten voorlopig 😣

4 dagen geleden

Reactie op VriendelijkeOlijf349847

Ontzettend verdrietig dat jij dit hebt moeten meemaken maar om TS nou zo angst aan te praten is niet nodig. Concrete cijfers zeggen anders.

4 dagen geleden

Jij bepaalt zelf hoe en waar je wilt bevallen. Je verloskundige kan wel zeggen ik wil je dan niet meer begeleiden Ik hoop dat jullie goed in gesprek kunnen blijven met elkaar. Jij (en je partner) maakt zelf de afweging wanneer je welke keuze maakt en waar je die op baseert. Bevallen als een baas (insta) kan jouw helpen in je keuzes en onderbouwing daarvan. Medisch onderbouwd. Succes met je keuze en ik hoop dat je voor maandag bevalt! Overigens ben ik zelf ingeleid bij mijn eerste bevalling door achteraf minimaal medische redenen. Maar ik heb toen in het ziekenhuis een hele rustige en ontspannen bevalling gehad Dus daar kan je ook je wensen, kaarsjes etc mee naar toe nemen.

4 dagen geleden

Wat een lieve berichten en wat een fijne woorden van jullie 🩷 dat doet mij zo goed, dank jullie wel! Ik heb heel erg gehuild en dat luchtte heel erg op! Ik voel me veel sterker nu. Gister heeft de verloskundige geprobeerd om te strippen maar er was nog geen ontsluiting dus het kon helaas niet. De baarmoedermond lag nog naar achter en was nog niet begonnen met verstrijken. Gewoon duidelijk nog niet klaar. Morgen heb ik weer een afspraak bij de verloskundige en ik ga hier vragen of ze weer wil proberen om te strippen. Voor nu moet ik echt zorgen dat ik rustiger word en doorga met al de dingen die ik al deed 🧘🏻‍♀️ Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder gaat 🩷

Reactie op Fantasievollemeeuw

Ontzettend verdrietig dat jij dit hebt moeten meemaken maar om TS nou zo a ...

4 dagen geleden

Doe is ff normaal joh. Alsjeblieft zeg. Jou ervaringen kunnen 100 andere redenen hebben dus hou dit soort angstzaaierij lekker voor je, aub.

4 dagen geleden

Reactie op sugarmelon

Wat een lieve berichten en wat een fijne woorden van jullie 🩷 dat doet mij ...
Fijn dat ze het strippen in ieder geval geprobeerd hebben, maar balen dat het nog niet kon. Pak zeker je rust de komende tijd, ontspanning is belangrijk. Heb je een yoga/bevalbal? Daarop boucen en rondjes draaien enzo schijnt te helpen, heb ik begrepen. Proberen kan in ieder geval geen kwaad. Heel veel succes!

4 dagen geleden

Reactie op Koekiemonster _

Weet je zeker dat je dan ook echt ingeleid moet worden? Kan het ziekenhuis ...
Ik ben nu 39+2 dagen en mijn verloskundige zei dat ik de mogelijkheid heb om met 41 weken een ballonnetje te plaatsen in het ziekenhuis ivm toenemende risico’s. Ik kan dan gewoon naar huis, volgende dag breekt de verloskundige mijn vliezen en ik kan bevallen op mijn manier in dit geval geboortecentrum. Maar echter stel ik mij wel op in dat er altijd iets mis kan gaan en ik misschien toch in het ziekenhuis ga bevallen. Ik probeer rustig te blijven en flexibel in mijn hoofd zodat ik niet teleurgesteld wordt. Elke bevalling is bijzonder en op het einde telt een gezonde baby en moeder. Veel sterkte gewenst de aankomende tijd!

4 dagen geleden

Ik schrik van jouw berichten zeg, op meerdere manieren.. Volgensmij wordt even vergeten hoeveel risico's inleiden met zich mee brengt? En vooral hoeveel medische interventies? Echt heel verdrietig dat je dit moest meemaken, een ander er bang mee maken schiet je niks mee op. Uitzonderingen zijn er altijd. Hopelijk ieder op zijn manier een gezond kindje straks 🩵🩷

Reactie op Fantasievollemeeuw

Ontzettend verdrietig dat jij dit hebt moeten meemaken maar om TS nou zo a ...
Een gewaarschuwd mens telt voor 2... "Verder haar buik, haar keuze. Maar zeg niet dat ik niets heb gezegd 😘