18 Reacties

11 uur geleden

Ik lees mee. Twijfel hier ook over!

11 uur geleden

Reactie op shabnam1901

Ik lees mee. Twijfel hier ook over!
Wat zegt jouw gevoel?

11 uur geleden

Ik zou je gevoel volgen en lekker wachten als je gevoel dat zegt. Inleiden heeft naar mijn idee meer risico's. Maar goed, ik heb ook spijt dat ik de vorige keer toch zo snel heb laten inleiden, terwijl mijn gevoel ook zei: liever nog niet. Dus misschien beetje bevooroordeeld... Je kindje en je lichaam zal er nog wel niet klaar voor zijn 😊

11 uur geleden

Reactie op Liekii

Wat zegt jouw gevoel?
Vind het zo moeilijk. Ben het fysiek wel echt zat door complicaties maar inleiden is ook een aanslag op je lichaam denk ik.

11 uur geleden

Reactie op shabnam1901

Vind het zo moeilijk. Ben het fysiek wel echt zat door complicaties maar in ...
Ik ben ook echt bang om geen controle meer te hebben over je eigen lijf.

11 uur geleden

Reactie op WifeyDP_

Ik zou je gevoel volgen en lekker wachten als je gevoel dat zegt. Inleiden ...
Wat maakt dat je spijt hebt van de inleiding?

11 uur geleden

Klein beetje herkenbaar verhaal, eerste was bij mij een keizersnede. De tweede was bijna een inleiding maar begon toen toch nog spontaan. Wat mij betreft zeker afwachten! De kans dat je litteken evt scheurt stijgt iets (echt niet veel, maar wel iets) bij een inleiding. Daarnaast zijn er gewoon meer kansen op complicaties. Bij mij wilden ze al met 40,5 inleiden, nu achteraf vraag ik me echt af waarom! Sommige gynaecologen willen dat gewoon graag, als ‘controle’ over de bevalling. Maar spontaan bevallen kent zoveel meer voordelen, je bent er zelf klaar voor en je baby. Ik heb toen nog naar het zkh gebeld om de inleiding af te zeggen, mijn gevoel zei te sterk dat ik dit niet wilde😊

11 uur geleden

Weten jullie ook of strippen kwaad kan? Mijn verloskundige heeft beide voorgesteld.

11 uur geleden

Reactie op Liekii

Wat maakt dat je spijt hebt van de inleiding?
Mijn ervaring hoeft niet die van jou te zijn natuurlijk ☺️ Flinke weeënstorm van bijna 8 uur lang, bijna direct na het breken van de vliezen. Ik had veel paniek in mijn hoofd, omdat het me zo overviel. Die paniek in de kraamweek nog veel last van gehad. In het ziekenhuis is verder ook niet echt gehoor gegeven aan wensen (niet preventief Oxytocine geven voor nageboorte (is wel direct gedaan dus, voor ik er erg in had zat het er al in), placenta niet gezien terwijl ik dat erg interessant vind). Veel gehaast en druk ervaren in het ziekenhuis. Nee, voor mij niet weer, hopelijk deze keer in alle rust als de baby en mijn lichaam er klaar voor zijn, thuis met de verloskundige. 🤞🏼

11 uur geleden

Reactie op Liesje111

Klein beetje herkenbaar verhaal, eerste was bij mij een keizersnede. De twe ...
🙌🏼🙌🏼

11 uur geleden

Voor mij is de keus duidelijk om met 41 weken in te leiden omdat de uitkomsten voor de baby beter blijken te zijn. Maar goed ik hou dan ook van cijfertjes en richtlijnen. Een argument als 'de natuur zijn gang laten gaan' werkt voor mij heel slecht omdat de natuur werkt met natuurlijke selectie en er dus ook juist veel moedersterfte (en babysterfte) was voor vooruitgang van medische zorg en ingrijpen.

11 uur geleden

Reactie op Haroekoe84

Voor mij is de keus duidelijk om met 41 weken in te leiden omdat de uitkoms ...
Plaatje is niet te lezen maar het is de keuzekaart hier bovenaan de pagina https://richtlijnendatabase.nl/richtlijn/beleid_zwangerschap_41_weken/beleid_zwangerschap_vanaf_41_weken.html

10 uur geleden

Reactie op aytje04

Weten jullie ook of strippen kwaad kan? Mijn verloskundige heeft beide voor ...
Hier ben ik dus ook benieuwd naar! Zoals ik het altijd heb begrepen is strippen toch niet echt een medische ingreep?

10 uur geleden

Reactie op aytje04

Mijn gyn heeft het afgeraden met bij een vorige keizersnede. Omdat ze niet weten hoe de baarmoeder kan reageren en ze je wel daarna naar huis sturen.. Maar mijn gyn durft het óók aan om tot 42 weken (of langer) te wachten met een inleiding. Elke zorgverlener heeft zo zijn eigen visies.. bespreek het, dan weet je waar jij aan toe bent!

9 uur geleden

Reactie op aytje04

Strippen mag hier vanwege de eerdere keizersnede niet. Geeft vaak meer (onnodige) weeën die druk op het litteken kunnen zetten.

8 uur geleden

Herkenbaar... hier ook twijfel wat te doen. Aan de ene kant heb ik zo iets doe maar inleiden met 41w, maar voelt ook niet goed. Dus neig nu naar eerst strippen proberen

7 uur geleden

Ik twijfelde ook enorm maar ik denk dat alles valt of staat met je eigen gezondheid en de gezondheid van je baby. Met 41 weken kan de werking van de placenta minder worden en het vruchtwater daarmee ook. Heb je dat al laten checken? Ik ben momenteel 41 weken en wilde eigenlijk afwachten tot eind deze week, maar nu blijkt mijn vruchtwater aan de lage kant te zijn en is de keuze voor eerder inleiden daarmee gemaakt.