11 Reacties

3 dagen geleden
Ik heb 10 weken geleden een keizersnede gehad maar het is nu gelukkig wel een stuk minder!
Zijn er meerdere vrouwen die bijvoorbeeld ook stukken bij de buik waar het gevoel nog niet terug is gekomen en af en toe last van het litteken hebben? En ook een beetje een vervreemd gevoel met je eigen lichaam/buik door het litteken? (Ik vind het litteken vooral nogal eng om aan te raken.)

2 dagen geleden
Reactie op Asli_25
Ik heb 10 weken geleden een keizersnede gehad maar het is nu gelukkig wel e ...
Yes hier precies hetzelfde met bijna 10 weken: sommige delen zijn nog gevoelloos en in het begin vond ik het zelfs lastig om naar het litteken te kijken. Door wat harde stukjes op mijn litteken moest ik echt beginnen met smeren en masseren maar dit vind ik nog steeds lastig…

2 dagen geleden
Reactie op Asli_25
Ik heb 10 weken geleden een keizersnede gehad maar het is nu gelukkig wel e ...
Ik heb ook 10 weken geleden een keizersnede gehad en de bovenkant van het litteken voelt doof aan. Begreep van de verloskundige dat dat heel normaal is. Eventueel zou je naar een bekkenfysio kunnen gaan, die schijnt daarbij te kunnen helpen. Ikzelf ga over een maand een keizersnede treatment doen om ook wat beter in contact te komen met m’n (onder)buik en voor hopelijk een mooier herstel van het litteken :)

2 dagen geleden
Allemaal heel herkenbaar!!
Voor mij is het 10 weken geleden (precies 10 weken geleden). Ik heb mijn litteken nog maar 2x gezien.. Na 6 weken wilde ik beginnen met masseren, alleen ergens durf ik het niet ofzo.
Het gevoel komt langzaam terug. Alleen de linkerzijde (waar de gynaecoloog is begonnen met snijden) is gevoelig.

2 dagen geleden
Yep maar ik ben ook pas 5 weken pp. Ik denk echt dat het nog wel even kan duren

2 dagen geleden
Ik heb 7 weken geleden een keizersnede gehad, al met 3 weken begonnen met zachtjes masseren met druivenpitolie. Verder geen flap, wel een harde plek tussen litteken en navel waar ik voor naar de huisarts moet.
Ik krijg als het goed is zo’n pleister via de verloskundige via de verzekering, ben benieuwd!

gisteren
Ik heb ook 12 weken een keizersnee gehad. Maar ook hebben ze me drie keer geopereerd en mijn baarmoeder verwijderd waardoor er nu een T litteken zit. Delen van m’n huid voelt nog steeds niet. Het litteken is dik en gevoelig. Ook zit er veel vocht en vet dus inderdaad nu ook zo’n lap. Denk dat we de tijd moeten geven. En een beetje lief moeten zijn voor ons lichaam.