12 Reacties

14 uur geleden

Olijfolie lepeltje geven en vitamine oliebasis Probiotica Buikmassage Fietsbewegingen Badje Er is veel op YouTube hierover

14 uur geleden

Je kunt het beste contact opnemen met cb of verloskundige voor advies. Dan zit je altijd goed.

13 uur geleden

Reactie op Seycat

Olijfolie lepeltje geven en vitamine oliebasis Probiotica Buikmassage Fiet ...
Olijfolie aan een pasgeboren baby? Lijkt me niet de bedoeling..

13 uur geleden

Reactie op LM1992

Olijfolie aan een pasgeboren baby? Lijkt me niet de bedoeling..

13 uur geleden

Nooit van gehoord. Zag op internet dit: "Voeg geen olie toe aan de flesvoeding van jonge baby's. Olie wordt namelijk in de dunne darm opgenomen en bereikt de dikke darm niet. Olie helpt dan niet." Overigens hele goede ervaring met probiotica !

13 uur geleden

Reactie op LM1992

Nooit van gehoord. Zag op internet dit: "Voeg geen olie toe aan de flesvo ...
Kleine theelepel in de mond of paar druppels op de tong. Denk dat veel mensen het niet gehoord hebben en daarom ook hulp vragen. Als de huisarts het zelfs adviseert ipv medicatie zegt het wel genoeg denk ik. Iedereen kan voor zn eigen kind beslissen wat wel helpend is of niet, maar voor radeloze ouders is het wel fijn om te proberen.

10 uur geleden

Reactie op LM1992

Nooit van gehoord. Zag op internet dit: "Voeg geen olie toe aan de flesvo ...
Een vriendin van mij gebruikt ook probiotica dat helpt heel erg goed bij hun zoontje

10 uur geleden

Ik heb nu laveen probiotica. Mag 12 druppels per dag geven volgens mij. Echter, ik heb hem de eerste keer 4 druppels gegeven en kreeg er krampjes door. Consultatiebureau raadde me aan rustig aan te starten. Geef hem nu dus bij 4 voedingen 2 druppels en bouw het daaruit rustig op naar 1x per dag. Merk nog geen verschil maar ben net begonnen 😂

9 uur geleden

Wat eet je kindje? Bij bv kan ontlasting variëren van meerdere keren per dag tot 1x per week. Mijn beide kindjes grommen overigens dus ik weet niet of je op basis daarvan conclusies kunt trekken. Voor je interventies gaat toepassen gewoon eerst de vk of je ha vragen. Een forum kan je maar tot op zekere hoogte helpen. Je VK weet beter op welke dingen je moet letten en of (en wat) ermee gedaan kan/moet worden.

9 uur geleden

Dit had mijn kraamzorg aangeraden te geven Ik zou vooral contact zoeken met de verloskundige of het cb hierover.

8 uur geleden

Krijgt je kindje borstvoeding? Dat kan in zijn geheel opgenomen worden, dus geen ontlasting. Dat is helemaal niet erg! Maar zoals eerder genoemd stem af met je vk, consultatiebureau of huisarts.

1 uur geleden

Meer mensen hier met probiotica en goed ervaring? Mijn kraamzorg raadde cinababy aan. Heb niet echt t idee dat t wat doet. Ook heeft mijn zoontje vooral krampjes rond zijn laatste fles van 12. Over de gehele dag valt t mee. Iemand tips?