23 Reacties

5 dagen geleden

Hij krijgt wel erg veel flessen! Hier 4 flessen van 180ml, en fruit/brood/groente. Ik kreeg vd week zelfs bij het consultatiebureau te horen dat de middagfles van 15.00 eraf mag. Ik zou stoppen met de avond en nacht fles. Misschien even lastig eerste dagen, maar hij is nu gewend om continu gevoed te worden.

5 dagen geleden

Onze zoon krijgt eet een volledige fruithap en een volledige boterham met korst en al. Ook in de avond bijna altijd zijn potje leeg. Hij krijgt alleen de late fles van 22.30 niet, maar ook als we die wel geven komt hij in de nacht nog steeds voor een volledige fles. Ik weet ook niet goed wat je eraan kan toen, maar het is geen grote ramp denk ik? Wellicht zijn brood wat in water dippen zodat het makkelijker te eten is?

5 dagen geleden

Ik heb niet veel verstand van kunstvoedingsschema’s, maar op mij komt dit over als een vrij natuurlijk baby ritme dat je kindje heeft. Mijn dochter krijgt borstvoeding en 1 fles kunst per dag en zit ook op 6 voedingen overdag en wil bijna altijd wel een nachtvoeding rond 3-4 inderdaad. We hebben geprobeerd om de fles kunst om 22.30 groter te maken, maar dat maakt geen verschil in het wel of niet wakker worden voor een nachtvoeding. Ze ontwikkelen mega snel, daar krijg je honger van. In melk zitten veel meer voedingsstoffen dan die baby porties fruit en brood. Die hapjes komen vanzelf wel.

5 dagen geleden

Wat geef je als broodbeleg? Mijn dochter wilde in het begin alleen maar roomboter, dat is nog steeds haar lievelings beleg haha. Misschien lijkt het op melk of zo. Lekker dik belegd, kunnen ze het makkelijker wegkrijgen ook denk ik.

5 dagen geleden

Ik lees even mee. Onze dame van 8 maanden wilt ook altijd een fles in de nacht hoeveel we haar ook geven overdag

5 dagen geleden

Hier hetzelfde! Wij kregen de tip om de nachtfles steeds te verwateren, dus schepje minder maar zelfde aantal ml - zodat ie straks alleen water wilt maar geen melk/voeding. Zitten nu op 150 ml dus kan nog niet echt zeggen of het werkt of niet!

5 dagen geleden

Onze dochter is 7.5 mnd. Ze heeft altijd kleine flesjes gedronken. Nooit meer dan 120cc per keer. Ze drinkt ongeveer om de 4 uur een flesje. Ze eet een grote fruithap, drinkt daarbij thee. Eet een halve boterham met stroop/pindakaas. Avondeten gaat ook goed. Rond 19.00 krijgt ze de laatste fles. Ze wordt dan meestal rond 3.00-4.00 wakker en wil dan een flesje, dan drinkt ze ongeveer 100cc. Eerst was het dat ze dit rond 2.00 wilde. Het wordt dus steeds iets later. Ik heb vetrouwen dat het vanzelf een keer door schuift naar de ochtend.

5 dagen geleden

Reactie op BEM1993

Wat geef je als broodbeleg? Mijn dochter wilde in het begin alleen maar roo ...
100% pindakaas en soms wat margarine gedaan. Roomboter kan ik nog is proberen!

5 dagen geleden

Wordt ie wakker voor de fles van 22:30u? Of moeten jullie hem wakker maken? En de nachtfles, vraagt ie om een volle fles, of zou je deze ook kunnen afbouwen. Dus 150 geven, 120 etc.

5 dagen geleden

Ik zit ook beetje met de flessen, mijn dochter krijgt tussen 5/6 een fles van 180 ligt eraan hoelaat ze wakker word slaapt dan weer vaak tot 8/9 uur, krijgt dan een fruithapje (paar hapjes) 10/10:30 een fles van 180, om 12:30 half broodje, 15;00 fles 180, half 5 groente 18:15 wilde ze weer een fles eerder, en dan half 10 nog een keer. Ik merk dat ze de laatste dagen meer eet, van haar hapjes. En vandaag wilde ze om 18:00 de fles niet, ben bang dat ik haar te veel geef nu ze meer eet

5 dagen geleden

Misschien helpt het schema wat wij hebben. Elk kindje is anders natuurlijk, maar als inspiratie❤️. 6.00 - 7.00 wakker 7.00 fles 180cc 8.00 boterham 9.00 - 10.00 dutje 10.30 fles 180cc 12.00 fruithap 13.00 - 15.00 dutje 15.00 fles 180cc 16.30 avondeten (potje of met de pot van de dag ervoor mee) 18.00 fles 120cc 18.30 slapen

5 dagen geleden

Hi, ons dochtertje is ook bijna 8 maanden en komt iedere 4 uur voor een fles. Ook snachts. Nu wil ze nog steeds geen hapjes dus misschien heeft ze daardoor ook meer behoefte aan de fles. Ik ga ervan uit dat het vanzelf wel minder gaat worden. Ieder kindje is anders.

5 dagen geleden

Ons zoontje wou ook geen brood, ik heb al tip gekregen van het cb om het broodje te roosteren. En nu vind hij het heerlijk!! Niet zo plakkerig aan het gehemelte blijkbaar.. misschien werkt het voor anderen ook
Hier ook nog 210ml snachts. Eet wel gewoon boterham en groenten 🤔. Hij drinkt het altijd leeg dus lijkt het wel nodig te hebben.

Reactie op GeïnteresseerdeMuzieknoot688513

Hier ook nog 210ml snachts. Eet wel gewoon boterham en groenten 🤔. Hij dri ...
Trouwens ook 5x180+6 in totaal

3 dagen geleden

Wij hadden dit ook. Wij hebben nu: 7.00 fles 180 10.00 fruit (grote portie zoveel ze opkrijgen) 12.00 pap (brood krijg ik er niet in) 15.00 fles 180 18.00 warme maaltijd ook zoveel ze zelf willen 22.00 fles 180 Hij wordt nog altijd snachrs wakker maar geven geen fles meer! De nachtfles kun je afbouwen door telkens 10-30 cc minder per keer aan te bieden. Wie weet helpt dit bij jou wel mbt het doorslapen. Als hij minder in de nacht krijgt, heeft jouw baby’tje Miss overdag wel meer zin in grotere porties van vast voedsel

3 dagen geleden

Hier ook vaak zelfs nog 2 nachtvoedingen. Onze oudste had nog tot ongeveer 1 jaar en 3 maanden nachtvoeding. Elk kind heeft zijn of haar eigen behoefte dus maak je er vooral niet al te druk om! Zodra hij steeds meer gewend is aan vaste voeding, zal hij langzaam ook geen nachtvoeding meer willen

3 dagen geleden

Reactie op Avas85

Wordt ie wakker voor de fles van 22:30u? Of moeten jullie hem wakker maken? ...
Ja wij maken hem vaak wakker omdat we anders om 12/1 uur de fles moeten geven. Dat vonden we vervelend, omdat je dan net slaapt. We zijn nu idd de fles aan het afbouwen qua ml. Als ik de fles halverwege weg haal dan is het gelijk huilen. Dus doen het met kleine stapjes.

3 dagen geleden

Reactie op VurigeMaan704169

Ja wij maken hem vaak wakker omdat we anders om 12/1 uur de fles moeten gev ...
En als je eens kijkt wat er gebeurd als je hem niet wakker maakt? Komt ie dan ook? Wij gaven eerst ook om 22.30 een fles eerst en deze ging ook helemaal op. Maar we zijn daar toen coldturkey mee gestopt en hij sliep gewoon door.

Reactie op syllie.w

Wij hadden dit ook. Wij hebben nu: 7.00 fles 180 10.00 fruit (grote porti ...
Maak je hem dan wakker voor die van 22.00?