25 Reacties

5 dagen geleden

Hier gaat het, na een pittige start, nu heel goed! Ik ben bevallen met 37+4, meconium in het vruchtwater dus werd ingeleid omdat ik nog geen weeën had. Hij viel meer dan 10% af en had geelzucht dus hij heeft in de eerste week nog een nachtje in het ziekenhuis onder een blauwe lamp gelegen. Daarna had ie de stijgende lijn te pakken, morgen is ie 3 weken oud!

5 dagen geleden

Hier na een heftige bevalling met 37 weken ook goed! Kleine man is dik boven zn geboortegewicht en is verder een lieve en relaxte baby. ‘s avonds wat last van krampjes maar verder tevreden 🥰

5 dagen geleden

Reactie op Sylviaaa90

Hier gaat het, na een pittige start, nu heel goed! Ik ben bevallen met 37+4 ...
Gefeliciteerd allemaal allereerst. Vraagje - hoe wist je dat er meconium in het vruchtwater zat en dat je daarom ingeleid moest worden??

5 dagen geleden

Leuk om iedereens verhalen te lezen en gefeliciteerd! Hier precies een week terug met 38 weken een ongeplande keizersnede gehad en zo bevallen van onze tweede zoon. Hij drinkt super en groeit goed. De nachten zijn wisselend door krampjes, maar hij slaapt nu al bijna hele nachten in zijn eigen cosleeper. We genieten enorm van het zien dat zijn broer nu al zo gek met hem is!

5 dagen geleden

Reactie op Max2000

Gefeliciteerd allemaal allereerst. Vraagje - hoe wist je dat er meconium in ...
Als je vliezen breken zie je dat aan de kleur van het vruchtwater. Dat is dan groen, geel of bruin. Anders doorzichtig, roze met mogelijk wat witte vlokjes.

5 dagen geleden

Gefeliciteerd allemaal! Ik kwam ff spieken, ons dametje is mijn buik nog lekker aan het schoppen en duwen :)

5 dagen geleden

Reactie op Max2000

Het vruchtwater was groen, het leek een beetje op erwtensoep haha. Het kan gevaarlijk zijn voor de baby, dus ze willen de baby er dan wel zsm uit hebben. Maar omdat ik nog geen weeën had en dus alleen gebroken vliezen, moest ik ingeleid worden

5 dagen geleden

Reactie op Max2000

Oja en natuurlijk de verloskundige gebeld, vruchtwater opgevangen en toen de verloskundige langskwam bevestigde zij dat het meconium was 😊 toen naar het ziekenhuis gestuurd voor de inleiding

5 dagen geleden

Reactie op Sylviaaa90

Hier gaat het, na een pittige start, nu heel goed! Ik ben bevallen met 37+4 ...
Ohjee dat klinkt inderdaad als een stressvolle start. Gelukkig nu een stijgende lijn. 💪🏻

5 dagen geleden

Reactie op Emmaaaa22

Leuk om iedereens verhalen te lezen en gefeliciteerd! Hier precies een we ...
Dat samenspel met andere kinderen heeft echt iets magisch he? Onze, inmiddels niet meer, jongste vindt de baby echt heel ingewikkeld. Die is echt van slag, al vanaf het moment dat hij haar zag. De oudste twee die zijn helemaal verliefd waarbij nr1 een soort bezitterig en wil ook de hele tijd aan haar zitten en in haar gezicht met haar handjes…. Ook heel lief maar beetje too much af en toe.

5 dagen geleden

Reactie op Netje87

Hier na een heftige bevalling met 37 weken ook goed! Kleine man is dik bove ...
Hi! Lees je berichtje net en zie dat je kindje makkelijk is alleen savonds wat krampjes. Hoelaat is dit? En wat helpt bij jullie er tegen? Hoelang duurt het voor het zakt.. mijn kindje heeft dit precies t zelfde

3 dagen geleden

Reactie op Kusjeskusjesxx

Hi! Lees je berichtje net en zie dat je kindje makkelijk is alleen savonds ...
Hier ook precies hetzelfde. Meestal einde avond/begin nacht krampjes, daarna slaapt ze goed. Helaas afgelopen nacht ontroostbaar, en uuuuuren wakker geweest, wij zijn echt doodop. 😥

3 dagen geleden

Bij krampjes geven we soms pink en ik aai over haar buikje en doe mn hand onder haar voeten tegen trappelen. Ook bleek ze in een aantal gevallen toch niet verzadigd dus dan nog even een klein beetje vingervoeden en dan is ze zo vertrokken. Hier helaas sinds vandaag een borstweigeraar terwijl ze echt een vliegende start had. Kraamzorg heeft ook geen idee wat haar scheelt. Belooft iig niet veel goeds voor de nacht. Ze is nu stabiel qua gewicht maar wel bij 10% afgevallen tov haar geboortegewicht. Dus helaas even iets minder blije mama hier.

2 dagen geleden

Reactie op Emmaaaa22

Leuk om iedereens verhalen te lezen en gefeliciteerd! Hier precies een we ...
Ik heb ook een ingeplande keizersnede gehad en onze meid drinkt en groeit goed. De nachten zijn alleen nog heel pittig. In mijn armen slaapt ze als een roosje, maar in de co-sleeper is ze mega onrustig door wat ik denk krampjes. Zijn er dingen die je gedaan hebt die helpen? Of is het soms gewoon een betere nacht dan de andere? Ze is pas 7 dagen en we hebben tot nu toe maar 1 OK nacht gehad

gisteren

Ingepland = ongepland

gisteren

Reactie op yasmin1994

Ik heb ook een ingeplande keizersnede gehad en onze meid drinkt en groeit g ...
Het is helemaal niet zo gek. Je kindje heeft 9 maanden in de buik gezeten. Heeft waarschijnlijk gewoon even tijd nodig. De eerste nachten sliep onze zoon echt alleen op mij. Maar elke nacht slaapt hij langer in zijn eigen bedje en ik ben nu aan voeden. Maar vannacht slaapt hij echt al de hele nacht in zijn eigen bedje. Ik heb een shirt dat ik gedragen heb overdag over zijn matrasje gedaan afgelopen dagen. Misschien helpt dat voor jullie ook!

gisteren

Hier gaat het super goed. Ben bevallen op 25-3 met 38+5. Ik vond het eind van de zwangerschap zwaar, dus was blij dat Bram eerder geboren was dan uitgerekend. Hij had een pittige start doordat hij met een vacuümpomp gehaald was, gelukkig merkten we enkel de eerste dag dat hij meer huilde door hoofdpijn. Hij was 7% van zijn lichaamsgewicht afgevallen dus ging daarna in spaarstand. Echter vanaf dag 5 werd hij steeds actiever en sindsdien komt hij 40-50 gram per dag aan, terwijl gemiddelde 150-225 gram per week is. Hij huilt -tot nu toe- alleen voor zuigbehoefte, voeding of een schone luier! ‘s nachts komt hij 2 a 3 keer, maar lukt me goed dit vol te houden omdat ik einde zwangerschap super slecht sliep. Nu kan ik tussen de voedingen door vrij snel slapen. Vind het ook superleuk om mama te zijn 🥰

gisteren

Ik val nu eigenlijk in de geboorteclub van maart omdat ons mannetje 3 weken te vroeg is geboren. Hij is inmiddels 4 weken +1 dag oud maar ik vind het wel even leuk te delen hoe het gaat. Hij heeft echt een fijne start, drinkt goed aan de borst, is heel tevreden en huilt weinig. Hij huilt eigenlijk alleen als hij honger heeft en als hij in bad moet (want koud ervoor in z'n blootje). Overdag slaapt hij nog veel maar tegen einde van de middag rond 17:00 tot de hele avond is meneer klaarwakker en slaapt niet. Zeg tussen 17:00 en 23:00. Hij gaapt dan wel veel maar lijkt zelfstandig ineens niet in slaap te vallen. Overdag lukt hem dit wel. Hij is overigens niet onrustig ofso. Gewoon zijn oogjes wijd open en om zich heen kijken. Ik vind het wel sneu, want hij laat wel vermoeidheidssignalen zien. Ik geef hem af en toe al een speentje en dit lukt om rustig te worden bij bv darmkrampjes. Hij slaapt in de nacht de hele nacht in zijn co-sleeper en wordt om de 3 uur wakker voor voeding. Overdag trouwens ook, in de avond lijkt hij wel vaker te komen, eerder om de 2 uur. Tot nu toe mogen wij echt niet klagen. Is het echt een lief en tevreden mannetje welke weinig huilt. In de nacht wat meer uurtjes ertussen laten zou natuurlijk fijn zijn maar komt vanzelf.. Mocht iemand nog tips hebben tegen het lang wakker zijn in de avond...dan hoor ik ze graag 🤗

gisteren

Reactie op Anker11

Ik val nu eigenlijk in de geboorteclub van maart omdat ons mannetje 3 weken ...
Oja, ik wil me ook gaan verdiepen in het opbouwen van een ritme. Nu volg ik vooral hem maar vanaf 6 weken wordt geadviseerd wel een ritme aan te houden. Benieuwd hoe dat gaat! Mensen nog tips hiervoor of hoe pakken jullie dit aan?

gisteren

Nou hier ging het gister heel rap slechter. Madam startte eergister met borstweigeren. Wij moesten daardoor op een drie-uursschema snachts vingervoeden. Dat ging, maar wel tergend langzaam. De volgende dag lactatiekundige laten komen maar die kon geen tips geven voor borstvoeding dus dan maar flesje aangezien vingervoeden echt te lang duurde en het inmiddels ook teveel werd qua voeding. Maar helaas, de fles accepteerde ze dus ook niet. Toen braken bij mij echt de dijken 😭😭 want we hadden gewoon geen duurzame optie om haar te laten drinken. Uiteindelijk zijn we naar het ziekenhuis gegaan en daar voor de nacht opgenomen. Het ziekenhuisflesje pakt ze gelukkig wel dus vannacht heeft ze in ieder geval goed gegeten en ik twee blokjes geslapen. Laatste blokje kreeg ze enorm kramp en heeft ze uiteindelijk op mij geslapen en ik heb dus amper een oog dicht gedaan.