11 Reacties

2 dagen geleden

Wat is het dat je niet tevreden bent? Het is jouw week en jij moet je goed voelen! Ik zou zeker bellen hoe moeilijk dat ook is... Anders hou je een nare nasmaak over aan jouw kraamweek. Wellicht een leidinggevende waarbij je het kan neerleggen? Of ..... laat je partner bellen, dit is iets wat je partner kan doen en het voor jullie/jou opnemen

2 dagen geleden

Zeker bellen! Heb je kraamzorg via een grotere organisatie? Dan daar zeker heen bellen. Je bent echt niet de eerste die dat doet ☺️

2 dagen geleden

Ik snap dat het moeilijk is, maar de kraamweek is een week die je nooit gaat vergeten en is heel intiem, als jij je niet fijn voelt bij je kraamhulp moet je echt bellen, ze begrijpen dat echt... het is juist zo belangrijk dat in deze intieme, mooie week jij iemand in huis hebt die dat gevoel versterkt en niet dat jij bezig bent met dat je niet tevreden bent.. zo zonde.

2 dagen geleden

Gewoon bellen hoe moeilijk ook. Je krijgt je kraamtijd nooit meer terug. En het is zo fijn om er prettig op terug te kunnen kijken en je fijn te voelen in deze week. Succes lieve mamma🍀❤️

gisteren

Je kan altijd een ander laten bellen voor je als je het moeilijk vindt, zolang het maar wordt doorgegeven en het probleem wordt opgelost. Hopelijk krijg je een ander bij wie je een klik hebt, een goed gevoel is echt belangrijk. Voor je herstel maar ook de baby voelt echt alle energie van je...

gisteren

Zeker wel bellen, zoals ze hierboven ook kenbaar maken. Destijds bij mijn intake heeft die vrouw ook duidelijk gezegd, ben je niet tevreden altijd laten weten. Je kan het maar 1 keer meemaken en het is zonden als je het dan zo ervaart. Mocht jij het lastig vinden dan kan je partner altijd bellen.

gisteren

Ik heb na 2 dagen gebeld en aangegeven dat ik een ander wilde. De vrouw die als eerst kwam ging de hele dag naast me op de bank zitten en wilde de hele tijd praten, bleef me lang aanstaren dood nerveus werd ik ervan. Volgende dag kwam iemand anders.

gisteren

Ik begrijp je heel goed maar geef je het wel aan. Ik heb bij onze dochter dit toen ook gedaan en we kregen toen een andere en dat was veel beter.
Ik heb geen nieuwe kraamhulp gevraagd in mijn vorige kraamweek. Dit omdat ik teveel empatie voor haar had. Achteraf gezien had ik het wel moeten doen, want kijk er dubbel op terug. Mijn verloskundige zei tijdens de eindevaluatie dat je het ook bij hen kunt doorgeven en zij dan voor een andere zorgen. Mijn onvrede kwam vanuit de begeleiding tov borstvoeding. Doordat mijn kindje veel afgevallen was, pushete zij mij om te stoppen met bv en volledig fles te geven. Ik ben toen fulltime gaan kolven. Achteraf gezien had ik gewoon een lactatiedeskundige moeten inschakelen, maar door haar kreeg ik de angst dat ik mijn kind uithongerde. Verder was ze wel heel lief en goed voor ons, waardoor ik mij schuldig voelde om te klagen. Ook die kraamhormonen helpen niet mee in deze beslissing te nemen.. Bespreek met je man wat je dwars zit en laat hem het regelen is mijn advies.

gisteren

Ik heb er spijt van dat ik niet gevraagd heb om een ander, want ik vond het achteraf best bepalend voor de sfeer in de kraamweek, hoe zij erin stond (erg bemoeizuchtig op een negatieve manier rondom alles, bijvoorbeeld na een avond clusteren door onze kleine: “12x voeden is echt veel te vaak, dat is veel te intensief voor jou, maak gewoon lekker een flinke fles”… en als ik zei dat ik geen problemen had met dit natuurlijke babygedrag kwam er echt zo’n reactie van “nou, dan niet”). Ze was niet lang hiervoor haar man verloren door suïcide, dus vanuit een soort empathie durfde ik niet aan te geven dat ik liever een ander wilde… maar eigenlijk zonde, want het was wel ónze kraamweek.
O dit is ontzettend moeilijk! Zelf ook ervaring mee. Vorige week stapte er een vrouw bij mij naar binnen die totaaaaal mijn bloedgroep niet is. Ik ben wel het gesprek met haar aangegaan. Eerst was er vanuit haar wat weerstand, mogelijk doordat ik ook erg eerlijk was. Besloten een dag later nog een keer het gesprek aan te gaan. Daarna werd het iedere dag een beetje beter. Hoe lastig ook, maar geef écht aan wat je fijn vindt! Of laat jouw partner dat doen als je het lastig vindt. Ze kan nog zo lief of goed zijn, maar het is veel belangrijker dat jij je goed voelt!