6 Reacties

20 uur geleden

Mijn dochter heeft hier ook last van. Bijna twee weken terug een enkele oorontsteking. En afgelopen week twee beginnende oorontstekingen weer. Ik vind het zo ontzettend zielig voor die kleintjes. Wat hier lijkt te helpen is de neus openhouden. Wij hebben van de huisarts xylometazoline neusspray gekregen. Dat is voor tijdelijk gebruik. Ik heb me voorgenomen vanaf de eerste snottebel zoutoplossing te gebruiken. Wellicht dat je dit al doet. Sterkte!

19 uur geleden

Hier ook ellende, hij is 8 maanden en 6 oorontstekingen rijker. Twee keer antibiotica gehad en niks…. Volgende stap is doorverwijzing naar KNO arts voor eventueel buisjes. Maar snap je helemaal, je kan zo weinig doen. Inderdaad zoals in de reactie eerder vernoemd zoutoplossing en neusdruppels xzylometazine druppels en om de 6 uur consequent een zetpil zetten. Dan is het hier overdag te doen, maar de avonden zijn zo zielig.

18 uur geleden

Ja het CB zei gisteren ook al, het open houden helpt. (Van het hele KNO gebied zeg maar) Zodat er in de avond minder druk op komt doordat het zo vol/dicht zit.. maar erg vervelend zeg! Een vriendin had het ook met beide het is indd uitzitten tot je die verwijzing krijgt. Maar dan moeten ze het zo vaak in een half jaar hebben?

13 uur geleden

Hier hetzelfde. Inmiddels 7 dubbele oorontstekingen en antibiotica kuren verder. Hoeveel weegt je zoontje? Wellicht kun je omhoog met de dosering pijnstilling voor de nacht. En xylometazoline neusspray helpt volgens de KNO ook om het open te houden. Hier is het wachten bijna voorbij .. Hij krijgt in januari buisjes.

2 uur geleden

Misschien hele rare vraag. Maar hoe weten jullie dat het oorontsteking is? 😅 is mijn eerste en hij is mega veel verkouden enzo (opvang)..

1 uur geleden

Reactie op Netje87

Misschien hele rare vraag. Maar hoe weten jullie dat het oorontsteking is? ...
Zeker geen rare vraag!😊 De eerste keren greep hij vaak naar zijn oortje, koorts en verkouden. Deze keer had ik het zelf echt niet door.. Bij twijfel bellen wij gelijk de huisarts. Ze geven er niet altijd was voor, maar wij laten het ook altijd na een weekje weer checken of het weg is. Soms denk ik wel eens: "De dokter zal wel denken, komen ze weer"🤣 Maar beter onnodig checken, dan dat ik een kindje heb met pijn 😊