9 Reacties

gisteren

Lekker in t donker. Ik merk dan dat ze makkelijker in slaap valt. Mijn dochter is wel erg gevoelig voor prikkels moet ik zeggen

gisteren

Onze baby slaapt echt in het volle licht overdag. Wel geprobeerd in het donker neer te leggen maar daar word hij gewoon serieus boos van😂. Snachts slaapt hij wel gewoon in het donker.

gisteren

Ik maak het ook wat donker. Niet zo donker als in de nacht, maar wel zo donker dat hij niet afgeleid raakt van alle prikkels in zijn kamer. Anders blijft hij rondkijken en raakt hij moeilijker in slaap. Ze (cb, slaapcoaches, ect.) adviseren volgensmij om overdag in het licht te laten slapen. Ik denk zelf dat elk kindje daarin anders is en een dag/nacht ritme niet alleen bestaat uit overdag in het licht slapen.

gisteren

Ik zou zeggen, kijken wat bij jou kindje past
Vanaf 8 weken hebben ze het stofje melatonine niet meer van jou als mama, maar moeten ze dit zelf ontwikkelen, wat best lastig is. Het zelf in slaap vallen is rond deze leeftijd ook moeilijk. Ik maakte het juist erg donker en had overdag andere rituelen dan die voor de nacht. (Vanaf vorige week want toen was ze 8 weken mijn dochter) het gaat al steeds wat beter overdag :) White noise,speentje, ik ga all the way haha
Slapen in eigen bed (in slaap vallen en langer blijven slapen dan doe je de gordijnen lekker dicht voor ze

gisteren

Overdag lekker in het licht. Als je een flexibele baby wilt die onderweg ook kan slapen, dan is aanleren om enkel in het donker te slapen niet erg handig
Overdag houden we het licht, in de nacht donker. Hij slaapt overdag niet in zijn wiegje maar in de woonkamer waar het licht is.

gisteren

Ik maak het overdag echt wel donker met deze leeftijd. Ze moeten nu zelf melatonine aanmaken, dus als je ze in het licht laat slapen zal het meer moeite kosten. Met 8 weken hebben ze meestal al wel een goed dag/nacht ritme dus zal er niet meer zo snel verwarring ontstaan.