30 Reacties

3 dagen geleden
Ik heb ook een plakbaby (nr. 2). Als mijn man niet thuis is brengen de baby en ik samen haar grote zus naar bed. Verder eigenlijk geen tips helaas....

3 dagen geleden
mij baby was ook zo. en 1 tip het is echt even moeilijk en door de zure appel heen bijten leg haar overdag in de box misschien wilt ze zien/horen dat je toch bij haar in de buurt bent dat is bij m’n zoontje van 9 weken wel zo.
en wat ik doe als hij dan niet wil slapen leg over de randen van de box een handoek dan wordt het saai en gaan ze vaak slapen de eerste keren wanneer je het zo doet zal t even mekkeren en huilen zijn maar echt uiteindelijk helpt t.
want je kan simpelweg gewoon niet de hele dag bij je dragen want je moet je dagelijkse taken ook nog uit kunnen uitvoeren ik had het de eerste 4 weken ook erg moeilijk en at en dronk niet meer maakte niet meer schoon. omdat ik er telkens niet aan toe kwam voor me gevoel maar je moet het echt makkelijker maken voor jezelf
huilt ze even dan huilt ze even loop er een paar keer terug naar toe om het tutje in te doen en loop daarna weer weg uiteindelijk gaat ze echt wel uitzichzelf dan slapen maar ze gaat dan uiteindelijk wel door hebben van mama komt wel terug.
ik probeer alleen mee te denken en mij ervaring te delen maar zo werkt het voor ons wel mij zoontje krijsde mekkerde de hele dag ik moest hem in slaap wiegen en zodra ik hem weglegde was het weer huilen
het beste is laat ze vanzelf in slaap vallen dan worden ze ook niet om de havenklap wakker

3 dagen geleden
Reactie op Roxxxq
mij baby was ook zo. en 1 tip het is echt even moeilijk en door de zure app ...
mij zoontje slaapt overdag dan gewoon in de box en savonds wanneer ik en mij man naar bed gaan nemen we hem mee naast ons in de co sleeper de eerste maanden slapen ze vaak toch niet alleen in hun eigen kamertje. ze willen de eerste maanden simpelweg mama en dat is oke maar aub doe het op een manier wat ook fijn voor jou is

3 dagen geleden
I feel ya!! Ik hoor dat dit vanzelf beter wordt vanaf 12 weken en tot die tijd oefenen we elke dag 1x met kinderwagen of bed. M’n partner heeft nu vakantie opgenomen want ik trok het ook fysiek en mentaal even niet meer.

3 dagen geleden
Reactie op heynikki
Wanneer kwam er bij baby 1 verbetering?
Dat is nog steeds een plakbaby🙈. Toen ze een week of 12 was ging het wel wat beter, maar 3 jaar later is het nog een knuffelkont die het liefst bij ons in bed slaapt.

3 dagen geleden
Reactie op Roxxxq
mij baby was ook zo. en 1 tip het is echt even moeilijk en door de zure app ...
Ja helaas werkt het dus zo niet bij ons. Ze krijst echt, niet gewoon wat wenen. Haar in de box leggen en af en toe teruggaan om haar tutje te geven werkt ook niet, want ze spuugt het uit en krijst gewoon los verder. Het is zo luid dat de buren al kwamen kloppen om te vragen of alles oke was.

3 dagen geleden
Reactie op heynikki
Ja helaas werkt het dus zo niet bij ons. Ze krijst echt, niet gewoon wat we ...
Heb je verschillende spenen geprobeerd? Hier helpt de timmee tommee (ofzo) heel goed voor bij verdriet, terwijl de philips avent beter werkt bij in slaap vallen. Soms even vasthouden voor hij hem echt goed in heeft.
Je kan proberen eerst iets van jouw geur in het bedje te leggen een aantal uur voor het slaapje. Dan als je haar neerlegt echt nog even een minuut of 5-10 je hand op haar borst, ritmische sssssj geluiden maken, en wat kan helpen is over haar neusje heeeel rustig strelen. En eerste keer bij haar blijven tot ze wakker wordt en dus rustig wakker kan worden en niet in paniek.

3 dagen geleden
Hier ook een plakbaby😆.
Ik geniet er lekker van en knuffel veel, maar leg haar neer als ik wat moet doen.
Ik doe dit bewust, omdat mijn man en ik op een gegeven weer dagen hebben dat 1 van ons alleen is met 2 kids.
Ze is het er niet mee eens hoor, maar ik loop tussendoor terug om even te troosten zodat ze wel weet dat ik er ben.
Als ik omval vd honger, dorst of omdat ik 3 dagen niet gedouched ben dat is ze ook niet geholpen 🤣.
Uitzonderingen zijn wel natuurlijk als ze ziek is, pijn heeft etc.
Dan doe ik haar in de draagdoek of geef haar aan mijn man.

3 dagen geleden
Reactie op Fantasievollemeeuw
We zijn al in behandeling bij een osteopaat maar die kan alleen wat spanning rond de mond vinden. Verklaart het eindeloze geplak met gekrijs niet.

3 dagen geleden
Reactie op lauradeleeuw92
Heb je verschillende spenen geprobeerd? Hier helpt de timmee tommee (ofzo) ...
Snachts slapen is geen probleem hoor. Het is overdag allemaal een miserie.
Ik heb al 3 verschillende spenen geprobeerd. Difrax, suavinex en philips avent. De Philips avent is voor haar de enigste die ze echt inneemt, maar alleen als ze wat rustiger is. (Wat dus enkel tijdens de nacht is).

3 dagen geleden
Ik heb ook een plakbaby (ook nummer 2). Nu 10 weken. Vanaf week 12 kreeg ik de oudste in haar eigen bedje (overdag en in de nacht).
Ik probeer nu de draagzak en buiten wandelen zoveel mogelijk af te wisselen voor mijn rug.
Ik merk wel al wat verbetering in wakkertijd, ze kan het dan iets langer volhouden zonder gelijk te huilen.
Geen tips, maar het gaat opgeven moment lukken!

3 dagen geleden
Hier ook een plakbaby (baby nr 2) tot gisteren (vandaag 10 weken)! Elk slaapje ging in de draagdoek. Maar wel met regelmaat haar bedje geoefend. Zelfs woensdag met het consultatiebureau gebeld en zij zeiden: elke dag hetzelfde oefenen met slapen. Dus bij de slaapjes elke keer weer in haar bed leggen. Daarbij niet de wakkertijd overschrijden, want anders wordt het nog moeilijker.. En gisteren accepteerde ze het ineens! Elk slaapje lukt in het bedje en vier ik elke 10min die ze daar slaapt. Nu moet ik nog oefenen met de kinderwagen, want mevrouw slaapt niet in de kinderwagen of in de maxi-Cosi in de auto… dus dat worden de volgende stappen. Blijven oefenen en dan komt het (hopelijk) vanzelf.

3 dagen geleden
Hoe moeilijk en zwaar het ook is eigenlijk is dit wel gewoon hoe de natuur werkt. En wat een baby dus nodig heeft. Zijn/ haar wereld bestaat alleen nog maar uit mama ♥️ probeer je daar aan over te geven. Ik heb zelf ook een plakker. Nu 11 weken. En ja ik voel je! Ik heb zelf 3 kids, 3, 1,5 en nu deze baby en dat is zwaar, frustrerend jezelf wegcijferen maarrr ook zo fijn en goed voor de hechting, geborgenheid, heel veel concessies doen. Maar ooit zal het beter worden. Ik merk voorzichtig dat die nu 10 minuten los in het stokke kuipje kan liggen. Dat is dan wel de max en heeft die mij weer nodig 😊 en vandaag doe ik er luchtig over, morgen kan het weer knetter zwaar zijn als de jongens niet willen, ze het hele huis overhoop halen noem maar op. Maar ik denk maar zo: het is tot nu toe elke dag nacht geworden, iedereen heeft gegeten en gedronken en ligt weer te slapen. Was het perfect? Nee, morgen weer een dag om het te proberen. En we doen in ieder geval ons best, want wij zijn allemaal power mama's ♥️💪🏼