45 Reacties

gisteren
Zeker, handen wassen voor het aanraken, niet kussen, niet te lang blijven. Als je dit zelf moeilijk vind kan je kraamverzorgende dit ook aangeven aan het kraambezoek.

gisteren
Ja zolang de R in de maand zit, heerst het rs virus.. in februari bevallen en dit allemaal gehanteerd, helaas toch rs virus gehad en 2 ziekenhuis opnames verder 🥺 zou er zeer streng op zijn. Mensen die het niet respecteren toch duidelijk maken dat zo een kleintje niks aan weerstand heeft, het kan zelfs dodelijk zijn…

gisteren
Wij hebben geen specifieke regels opgesteld, niet te lang blijven denk ik vooral.

gisteren
Wij hebben ook niet echt regels. Wel willen we deze keer niet te kort op de bevalling en niet te veel mensen in één keer, vooral in het begin. Deze keer ga ik meer naar mijn gevoel luisteren en dit ook uitspreken als het te veel is. Ook had ik de vorige keer het gevoel dat ik er gezellig bij moest zitten beneden, waardoor het van onder echt niet prettig was op een gegeven moment. Dit ga ik deze keer ook loslaten haha!

gisteren
Ik heb bij de vorige een briefje op de deur geplakt met:
- handen wassen
- schoenen uit (wij wonen in buitengebied met nogal wat modder, kippen etc, dus wie kan de vloer dweilen…🙄)
Dus dat ga ik deze keer weer doen.
En ik wil niet elke dag bezoek, dat vond ik de vorige keer echt veel te intens.

gisteren
Niet kussen en bij verkoudheid of ziek zijn niet komen. Want daar zit ik niet op te wachten. En als je binnenkomt eerst onze hond wat aangedacht geven zoals altijd. Zodat er geen jaloezie op die manier kan ontstaan.

gisteren
Reactie op 87Mellie87
Niet kussen en bij verkoudheid of ziek zijn niet komen. Want daar zit ik ni ...
Goeie tip met de hond! Ik ga nu bijna bevallen van mijn eerste kindje en ben echt heel benieuwd hoe de hond erop reageert. Super lief beestje en er zit echt geen kwaad in, maar wel erg gesteld op z’n baasjes en aandacht..
Verder hier ook handen wassen en geen kusjes geven. Geen idee hoe ik dat ga communiceren nog, denk dat ik dat wel doe/durf in het moment.

gisteren
Reactie op Jo0808
Goeie tip met de hond! Ik ga nu bijna bevallen van mijn eerste kindje en be ...
Ja onze hond is ook zo en denk ook altijd dat iedereen voor haar komt🤣 dus wil dat gewoon zo normaal mogelijk voor haar zo houden. Ik zet dan ook een pot koekjes in de gang zodat iedereen bij binnenkomst haar wat kan geven. En even stil staat bij haar.

gisteren
Wij ook net als vorige keer geen kusjes ...dit keer ga ik t nog duidelijker communiceren dat geen kusjes ook geen kusjes is op voorhoofd oid. Schoonvader kwam binnen en een vd 1e dingen: kus op voorhoofd. Wat is er zo lastig aan niet kussen?🤷
Verder idd handen wassen en niet komen bij koortslip of verkouden.
En ik wil niet teveel bezoek.
Daarnaast idd als er 4 mensen tegelijk komen zie ik t niet zitten als zoontje als n lappenpop rond wordt gegeven... Vorige keer vond ik t lastig om daar iets van te zeggen dus man nu duidelijke instructies gegeven.
Wij communiceren dat van kussen en handen wassen en ziek zijn wss via de app als we n tijd/dag afspreken of afgesproken hebben. Dan is t gewoon een aardig standaard appje van: Oja zouden jullie willen denken aan het volgende:.....
Van het rond geven en vasthouden moet ik nog even bedenken of ik iets via de app zeg of t gewoon even op zn beloop laat.

gisteren
Reactie op Jo0808
Goeie tip met de hond! Ik ga nu bijna bevallen van mijn eerste kindje en be ...
Ik ben een week geleden bevallen, en onze hond is ook altijd heel erg lief! Maar nu toch heel erg waakzaam, en beschermd na mij en m’n dochter. Wij hebben daarom gezegt, eerst geen bezoek. Eerst de hond laten wennen aan de baby, wij kregen al zo veel mensen over de vloer, kraamzorg, verloskundige meerdere keren in een week. Moet zeggen dat het nu al dtuk beter gaat!

gisteren
*Handen wassen bij binnenkomst
*Geen kusjes
*Geen vingers in de mond drukken (ja er zijn mensen die dit doen...)
*We kunnen last moment gaan afzeggen hou daar rekening mee
*Baby huilt? Baby naar mama of papa.
*Geen sterke parfum op doen.
*Tijd voor baby om te eten? *Tijd om weg te gaan... (ik ga borstvoeding geven) Oma en opa mogen wel gewoon blijven maar anderen hoeven daar niet bij te zitten🤣...
*Slaapt de baby? Laten we haar slapen.
*Ben je ziek? Blijf je thuis.
In de kraamweek zelf wil ik geen bezoek op opa en oma na..🤣
Misschien klinkt dit best streng..😅
First time mom en ik raak snel overprikkelt...

gisteren
Reactie op Kimberlyp1998
*Geen kusjes
*Geen vingers in de mond drukke ...
Heerlijk dit!
Zo denk ik er ook over.
Duidelijke regels opstellen vind ik het prettigste.
De eerste 2 weken alleen opa & oma, en daarna zullen we met iedereen een aparte afspraak maken.
Zodat ik dit volledig zelf in de hand heb, en er niemand onverwachts langskomt.
Daar heb ik zo’n hekel aan.

gisteren
Reactie op YayaB
Een regel achter de schermen: we laten rokers de kleine liever niet vasthou ...
O herkenbaar. Dit vond ik bij onze eerste echt verschrikkelijk, dus meteen aangegeven als er is gerookt dan mag je de baby niet vasthouden. Verwachtingen waren dus duidelijk uitgesproken. 😅

gisteren
Hier niet echt regels behalve de standaard dingen en dat zeggen we dan of van tevoren of bij binnenkomst (handen wassen enzo). Meeste vrienden/familie zijn hier allemaal bekend mee. Verder overwegen we een borrel wat later zodat we niet elke week en weekend bezoek hebben.

gisteren
Reactie op Kimberlyp1998
*Geen kusjes
*Geen vingers in de mond drukke ...
Oh nee helemaal herkenbaar! Wij doen ook geen bezoek in de kraamweek op onze gezinnen na. Ik twijfel eigenlijk sowieso of ik na de kraamweek wel al die mensen over de vloer wil hebben, het voelt als een soort verplichting dan? Ik denk dat we nog onderscheid gaan maken in wie we op bezoek willen en wie de baby kan ontmoeten op een andere verjaardag ofzo waar we dan beide zijn, zoals familieleden waar niet veel contact mee is.