10 Reacties
gisteren
Heei, wat een pittige fase zeg! Ik denk dat je het echt hartstikke goed doet, want je moet ook gewoon zelf aan je rust komen om het allemaal beetje vol te kunnen houden! En ik geloof niet dat je ze kan verwennen hoor door haar een extra voeding te geven of dicht bij je te houden. Ze heeft je nu gewoon even wat meer nodig en ze gaan vast vanzelf weer beter slapen. Dat hoop ik in ieder geval😇. Wij zitten d’r nu ook precies midden in met onze 8 maanden oude dochter. Ook zij sliep echt fantastisch tot een maand geleden. Opeens is het paniek op het moment dat we haar slaapkamer al in lopen en raakt ze totaal overstuur op het moment dat we dr in dr bed leggen. Ik ben een week lang elke avond 1,5 uur bezig geweest om dr in bed te leggen maar elke keer werd ze na half uurtje weer krijsend wakker. En bij oppakken sliep ze gelijk weer in je armen maar als ze dan weer weggelegd werd was het gelijk huilen
Daarom vorige week ook maar gewoon besloten om dr even een weekje tussen in te laten slapen zodat ze even geen paniek meer ervaart als we haar kamer in lopen en ze hopelijk dr kamer niet meer associeert met moeten slapen. Bij ons in bed valt ze binnen 2 minuten zelfstandig in slaap en slaapt ze de hele nacht door. Ze kan het dus prima maar lijkt gewoon bang te zijn om alleen gelaten te worden op dr kamer. Deze week gaan we het weer proberen om dr op dr eigen kamer te laten slapen dus ik lees graag even mee voor wat tips!
gisteren
Reactie op annie777
Wij hebben dit ook, oppakken en in onze armen en hij valt binnen een second ...
Pff ja dat dus. Echt zo frustrerend! Lukt het dan uiteindelijk wel om hem weg te leggen of slaapt hij ook echt alleen bij jou?
gisteren
Reactie op Mippie2000
Pff ja dat dus. Echt zo frustrerend! Lukt het dan uiteindelijk wel om hem w ...
Ja kan hem wel wegleggen na even te wachten, heel soms weer in zn eigen bedje maar vaak gewoon op ons bed.. daar slaapt hij gewoon zogoed terwijl het letterlijk een paar cm verschilt (bedje van hem staat nog tegen ons bed aan). Geen idee hoe dat kan
gisteren
Bij ons ook, dochter 8 en halve maand, en slapen is een drama. Overdag niet, maar ‘s avonds en ‘s nachts pff. Ik ga er maar vanuit dat dit een fase is en weer over gaat
19 uur geleden
Reactie op annie777
Ja kan hem wel wegleggen na even te wachten, heel soms weer in zn eigen bed ...
Ja hier ook, voedingskussen in het midden tussen ons in doet wonderen. Blijkbaar nabijheid nodig.
8 uur geleden
Hier ook ineens. Hij sliep eigenlijk altijd in zijn eigen bedje door tot 6:15 ongeveer maar nu. Hij werd vannacht wakker om 24 uur en we zijn bezig geweest tot 1 om hem weer slapend in zijn bedje te leggen maar elke keer als we hem neerlegde ging hij weer aan. Na een uur dus maar opgegeven en tussenin genomen. Dan slaapt hij wel tot de ochtend alleen ik ben ontzettend bang dat dit dan het nieuwe normaal word. Ik vind het echt niet erg als dit even zo is maar wil uiteindelijk wel dat hij weer in zijn eigen bedje slaapt. Meer mama's die hier last van hebben? Of moet ik het gewoon lekker even accepteren en trekt het vanzelf wel weer recht?
7 uur geleden
Wij hadden dit afgelopen week ook.
Ze werd zo'n beetje elke zoveel uur wakker (21.00, 23.00, 02.00, 05.00-06.00 )
Waar ze anders haar speen pakte en verder sliep ging ze nu meer 'jammeren, huilen'.
Zolang ze niet echt overstuur was, hebben we haar toch een beetje 'gelaten'. De speen geven zorgde juist voor meer onrust leek het. Daarna was het wel 'over' , we hebben daarnaast ook beter gekeken naar de wekkertijd voor het naar bed gaan. Wanneer deze te kort is kunnen ze erg licht gaan slapen?
(Überhaupt schijnbaar wanneer wakker tijd en dutjes kort zijn dan raken ze meer gewend aan licht slapen en doen dat mogelijk in de nacht ook)
Ik weet ook niet of het de oplossing is maar ze slaapt nu weer van 19.30-06.30 dus helemaal prima!
Verkoudheid speelde ook een rol. Dan kan ze de speen niet goed hebben.
Onze kleine meid heeft eigenlijk nooit tussen ons in geslapen, dus ik weet niet eens of ze daar wel slaapt, dus dat heb ik dan niet als plan B haha