38 Reacties

2 dagen geleden

Ik krijg mijn loon van mijn werkgever uitbetaald. Zodra je vanwege zwangerschapsklachten thuis zit heb ik begrepen vanuit UWV dat je loon gelijk moet zijn aan de loon die je van je werkgever hoort te krijgen. UWV betaald mijn werkgever namelijk 100% uit. Werd je per maand uitbetaald bij je werkgever of om de 4 weken? Want kan zijn dat daar het verschil in zit.. heb er verder geen verstand van hoor

2 dagen geleden

Ik heb dit ook gehad, ik was net ergens anders begonnen met werken (meer uur en meer salaris) en toen kwam ik in de ziektewet terecht. Die is wel 100% betaald door zwangerschap maar dat salaris viel ook even €350 minder uit omdat ze uitgaan van een jaar loon en daar het gemiddelde van berekenen.. Kan je helaas niets aan doen.

2 dagen geleden

Reactie op Rosa ✨

Ik heb dit ook gehad, ik was net ergens anders begonnen met werken (meer uu ...
Werd je ook uitbetaald door de UWV? Ik heb namelijk per januari nog een kleine loonsverhoging gekregen terwijl ik in de ziektewet zat. Wat ik nu uitbetaald krijg is incl de verhoging namelijk bij mij..

2 dagen geleden

Reactie op Xhuriiye

Werd je ook uitbetaald door de UWV? Ik heb namelijk per januari nog een kle ...
Ja ik werd uitbetaald door uwv!

2 dagen geleden

Ik heb niet zoveel verstand van uitkeringen, maar bij mn vorige zwangerschap was ik nog ergens anders in dienst. Ook werkzaam voor 1 baas. Voor de rest geen mensen eromheen. Ik kreeg toen netjes elke maand mn salaris. Nu werkzaam voor een grote organisatie en krijg hier ook gewoon netjes betaald wat ik altijd verdien. Ik zou toch even contact met je baas opnemen en zeggen dat je uitkering niet klopt. 400 euro is echt heel veel geld. Zou ik niet mee akkoord gaan. Je baas mag dit samen met het uwv mooi even gaan uitzoeken. Deze stress hoef jij er niet nog eens bij te hebben. Hier geen genoegen mee nemen hoor! Het leven is al duur genoeg. Je hebt gewoon recht op je inkomen.

2 dagen geleden

Reactie op Elineexx

Ik heb niet zoveel verstand van uitkeringen, maar bij mn vorige zwangerscha ...
Denk ik! Nogmaals, ik heb hier verder ook geen kaas van gegeten, maar dit lijkt mij niet te kloppen!

2 dagen geleden

Jeetje wat vervelend zeg! Met dit soort zaken wil je je echt niet bezighouden. Ik heb niet heel veel verstand van UWV, maar ik vroeg mij af wat voor contract heb je bij je werkgever? Als jij vast in loondienst bent, hoort je werkgever gewoon het salaris te betalen. De UWV-uitkering gaat dan naar je werkgever. Dat is zo bij mij geregeld. Als je als zelfstandige bij je opdrachtgever werkt voor een bepaalde duur, is het wel anders. Daarnaast zou ik vragen wat het UWV nodig heeft om wel het juiste bedrag uit te laten betalen. Vaak kan een werkgever een uitdraai maken met je toekomstige jaaropgave. Dat moet voldoende bewijs zijn om het aan te passen. Hoop dat het je een beetje op weg helpt. Heel veel succes!

2 dagen geleden

Ik zou het echt opnieuw bespreken. Wat een onzin! UWV moet gewoon jouw werkgever gaan betalen en je werkgever jou gewoon. Slim trucje heeft ie gedaan, maar zo gaat het niet. Je hebt gewoon recht op je inkomen die je altijd kreeg. Dus bel je werkgever op

2 dagen geleden

Reactie op GoedhartigeKlip215288

Ik zou het echt opnieuw bespreken. Wat een onzin! UWV moet gewoon jouw wer ...
Ook als het uwv dus zegt dat ze een sv gemiddelde van je 2024 loon nemen? Die in januari-maart en april-november lager was dan het loon wat ik nu sinds december krijg?

2 dagen geleden

Reactie op Romton

Jeetje wat vervelend zeg! Met dit soort zaken wil je je echt niet bezighoud ...
Vast contract voor onbepaalde tijd

2 dagen geleden

Reactie op Xhuriiye

Ik krijg mijn loon van mijn werkgever uitbetaald. Zodra je vanwege zwangers ...
Ik ben (voor zover ik weet) nooit ziekgemeld geweest onder de noemer zwangerschap. Omdat het om langdurige griepklachten ging die niks met de zwangerschap te maken hadden.

2 dagen geleden

Reactie op GoedhartigeKlip215288

Ik zou het echt opnieuw bespreken. Wat een onzin! UWV moet gewoon jouw wer ...
Precies dit

2 dagen geleden

Reactie op lb9294

Ook als het uwv dus zegt dat ze een sv gemiddelde van je 2024 loon nemen? D ...
Nou dat zou dus betekenen dat ik ook minder moet krijgen, want ben in februari een schaal omhoog gegaan, maar heb gewoon loon gekregen met schaal omhoog deze maand. Ik zou uwv weer bellen en opnieuw de vraag stellen. Je kan net de verkeerde medewerker hebben getroffen. Zou ook naar de reden vragen waarom je werk jou niet rechtstreeks uitbetaald. Als je werkgever dit vieze spelletje wil spelen, moet je lekker ziekmelden straks. Maar eerst proberen normaal te regelen en communiceren. Onze hormonen🤣

2 dagen geleden

Reactie op Elise29

Precies dit
Net weet uwv gebeld en hier expliciet naar gevraagd. En beide scenario’s kunnen/mogen. Dus dat uwv het loon aan mijn werkgever betaalt en hij mij weer. Of dat het uwv mij direct betaalt.

2 dagen geleden

Update: de derde medewerker die ik zojuist sprak kon me geen duidelijkheid geven. Maar ik ga binnen 24 uur teruggebeld worden door iemand van de afdeling die de berekeningen van je uitkering maakt.

2 dagen geleden

Hi, Krijg je normaal om de 4 weken uitbetaald of elke maand? Als je normaal per maand uitbetaald wordt bij je werkgever, moet je het ‘wekelijkse bedrag * 52 / 12’ doen, dan kom je hopelijk qua berekening wat dichter bij je daadwerkelijke loon. Anders kun je aanvragen via je werkgever of ze bij het UWV een herberekening willen doen van je salaris met het oog op een bepaalde periode! Hopelijk helpt het! Sterkte!

2 dagen geleden

Nog een aanvullende vraag: je schrijft dat je al niet veel verdient, maar toch, verdien je misschien meer dan het maximum dagloon dat het UWV hanteert? Dan krijg je namelijk een uitkering tot aan dat maximum en dat kan dus ook flink minder zijn dan je eigen loon.

2 dagen geleden

Reactie op Eef-99

Hi, Krijg je normaal om de 4 weken uitbetaald of elke maand? Als je normaa ...
Dank voor deze tip! Dat zal ik vragen als ik vandaag teruggebeld word

2 dagen geleden

Reactie op LB22

Nog een aanvullende vraag: je schrijft dat je al niet veel verdient, maar t ...
Nee, in de brief met het berekende dagloon zit wat ik krijg ver onder dat maximum dagloon.

2 dagen geleden

Reactie op Eef-99

Hi, Krijg je normaal om de 4 weken uitbetaald of elke maand? Als je normaa ...
Ik krijg bij m’n werkgever maandelijks betaald.