25 Reacties

gisteren

Volgens mij hebben wij t bij mijn dochter na n week ofzo verstuurd, weet het niet meer helemaal. Ben nu van plan om het ook sowieso pas na de kraamweek te versturen eigenlijk, dat is prima optijd :) mensen die dichtbij je staan informeer je toch al wel lijkt me!

gisteren

Ik denk ergens in de 1e week. Ligt er denk ik aan hoe ik me voel etc. Heb alle enveloppen al wel geschreven :)

gisteren

Gewoon doen wanneer het jullie uitkomt. De mensen die dichtbij je staan heb je toch al eerder contact mee.

gisteren

Wij doen het na een week na de geboorte. Veel mensen zien het als een uitnodiging en wil graag minimaal de eerste week veel rust pakken met alleen ons gezin.

gisteren

Wij gaan ze pas na de kraamweek versturen en dan ook in etappes. Eerst weken onze beste vrienden (ouders en broers zijn al in de kraamweek welkom en krijgen dan fysiek hun kaartje). Daarna de ooms en tantes. En als laatste de kenissen. Met de reden dat we dan de golf aan appjes en bezoekjes meer kunnen uitspreiden.

gisteren

Hier hadden we het de vorige x meteen besteld toen ze was geboren. Nu maar even kijken hoe laat ie geboren word en hoe ons hoofd ernaar staat🤣

gisteren

Wij verstuurden ze wel al in de kraamweek, omdat ik het anders een beetje als ‘mosterd na de maaltijd’ vond voelen. Als je in het kaartje hebt staan dat mensen even moeten bellen/appen voor een bezoekje, heb je toch alsnog zelf controle over wanneer je de bezoekjes in gaat plannen, al wil je daar dan nog een tijdje mee wachten, ook prima.

gisteren

Wij hebben ze direct verstuurd, na twee dagen. Stond wel in dat ze moesten appen voor een afspraak. Je zag dat mensen die verder weg stonden zelf ook begrepen dat ze niet als eerste langs mochten komen ;) die appte dan ook later. Zelf vond ik het wel leuk als mensen het ook via het kaartje te weten kwamen en niet dat iedereen het al wist en dan nog een kaartje.

gisteren

Metteen in het ziekenhuis verstuurd. (hoefde alleen datum aan te passrn etc via kaartje to go) zo kwamen ze binnen 2 dagen binnen en was het dus echt een verassing voor mensen. Toen op dag 3 een fb post gemaakt.

20 uur geleden

Wij hebben ze na een week verstuurd. Veel mensen wisten al dat hij was geboren, maar eerder kwam het er niet van om de kaarten te bestellen en op de post te doen.

20 uur geleden

Ik heb het de vorige keer een week na de bevalling gedaan. Ga ik dit keer weer precies zo doen, beviel goed :). Heeft niet zo'n bloedspoed en de belangrijkste mensen horen het wel direct via de telefoon natuurlijk.

18 uur geleden

Wij gaan ze wel snel versturen nadat we de meest belangrijke mensen hebben geappt. Ik heb in het kaartje gezet dat wij de eerste weken rustig aan doen en nog geen bezoek ontvangen (naast onze directe gezinnen). Zo is het echt een geboorteaankondiging en geen uitnodiging om snel langs te komen.

17 uur geleden

Reactie op CR0106

Wij gaan ze wel snel versturen nadat we de meest belangrijke mensen hebben ...
Hoe heb je dat verwoord wat betreft het bezoek? Want ik zoek nog naar een manier om het ook op die manier te verwoorden, maar weet niet zo goed hoe…

17 uur geleden

Reactie op frikadelspeciaal

Hoe heb je dat verwoord wat betreft het bezoek? Want ik zoek nog naar een m ...
Ik heb er ook lang over in gezeten hoor haha, uiteindelijk hebben we: ‘De eerste weken doen we samen rustig aan, daarna zullen de beschuitjes klaar staan. Wel eerst even appen!’. Ik twijfelde nog of ik een specifiek aantal weken wilde opschrijven, maar ik laat het open omdat ik niet weet wanneer we behoefte hebben aan bezoek. Als mensen gaan appen kijk ik dan wel of ik ze op bezoek wil hebben.

17 uur geleden

Reactie op CR0106

Ik heb er ook lang over in gezeten hoor haha, uiteindelijk hebben we: ‘De e ...
Das een goede! Thanks! En merkte je toen dat er daarna nog interesse was in kraambezoek of belde er toen niet zoveel mensen meer om langs te komen?

17 uur geleden

Reactie op frikadelspeciaal

Das een goede! Thanks! En merkte je toen dat er daarna nog interesse was in ...
Ik moet nog bevallen hihi, dus nog geen idee! Ik hoop dat iedereen de tekst wel begrijpt en het rustig blijft. Ik moet er namelijk niet aan denken om in de kraamweek ook nog druk te zijn met appjes, belletjes en bezoek inplannen. Maar we gaan het zien! Anders ben ik ook wel makkelijk en negeer ik mensen gewoon tot ik er wel behoefte aan heb.

17 uur geleden

Onze dochter is 's avonds om 22:22 geboren, de volgende dag de kaartjes op de bus gedaan. Ik vond het leuk om dat zo snel te doen, mensen hadden echt een onverwacht kaartje in de bus. uiteraard hebben we de direct naasten eerst gebeld. De vraag om te wachten met bezoek of eerst te appen hebben we niet in het kaartje gezet. Hoevaak krijg je normaal gesproken spontaan bezoek? Mensen appen nu ook van te voren of ik thuis ben. Ik vond het zelfs lang duren voordat mensen op bezoek wilden komen🙈 ik wilde mijn dochter graag laten zien!

11 uur geleden

Wij hebben het bij onze eerste dochter twee dagen na de bevalling verzonden. We hadden ook het volgende erin: "Wil je komen kijken? Graag eerst papa even bellen: @@tel.nr Verkouden, koortslip op griep? Kom dan nog even niet" Dit was begin 2023, niet heel lang na corona.. Maar iedereen had wel veel begrip💗

11 uur geleden

Onze kleine is morgen 2 weken. Hier liggen ze al een week op tafel, dus nog niet verstuurd 😂 merk dat ik in alles wat vertraging heb ofzo 🫣 hopelijk gaan ze morgen op de post, denk ik 😂

11 uur geleden

De vorige keer hebben we het na een aantal dagen gedaan denk ik, 3 a 4.. Toen kreeg ik daar pas weer een beetje ruimte voor in mijn hoofd. Datum, tijd, ect op kaartje aangepast, daarna besteld. Toen moesten ze nog naar ons thuis worden verzonden en vanuit daar de envelop in en op de post (of door brievenbus doen dichtbij door man). Al met al met een weekje denk ik had iedereen een kaartje. Deze keer kijken we gewoon weer aan wat goed voelt. Geen haast, maar ik zou het ook niet veel langer dan max. een week willen. Ik denk erg persoonlijk en afhankelijk van je situatie/bevalling/ect. ☺️