12 Reacties

2 dagen geleden

Heb sinds week 30 zwangerschapdiabets sinds vorige week maandag was me groei echo nu helemaal goed ze was gemiddelde dat ik moet wachten wanneer ze komt

2 dagen geleden

Inleiden is in principe alleen nodig als je baby vanwege de diabetes groot wordt ingeschat. Vorige zwangerschap ook diabetes gehad (normale termijn getest, ergens tussen 24 en 26 weken), maar kon m'n waardes met dieet goed houden. Ook was de groei van m'n baby toen gemiddeld, dus kon gewoon spontaan bevallen. Moest je testen omdat je baby groot wordt geschat? Of was er een andere reden? Wat betreft het meten van je waardes zou ik gewoon even het gesprek met de diëtiste afwachten. Die gaat je dan alles uitleggen.

2 dagen geleden

Reactie op Eva-Cath

Inleiden is in principe alleen nodig als je baby vanwege de diabetes groot ...
Ik moest testen omdat mijn vruchtwater te veel is. Ik weet nog of inleiden dan ook nodig is?

2 dagen geleden

Reactie op Romy.26

Ik moest testen omdat mijn vruchtwater te veel is. Ik weet nog of inleiden ...
Oh, daar had ik even overheen gelezen, oeps 🙈 Daar heb ik verder weinig verstand van, maar dat zou goed kunnen ja. Het is namelijk wel een teken dat er iets misschien niet helemaal optimaal gaat en dan willen ze liever het zekere voor het onzekere nemen. Wil je nu niet bang maken hoor, ze gaan het je vast morgen allemaal uitleggen, komt goed 😉
Bij mij is kindje te groot en lang ik was 31 weken toen zei ze dat ik zwangerschap diabetes heb . Nu ben ik 36 weken en 1 dag 3 april moet ik naar ziekenhuis omdat ze gaat kindje meten en wegen en wordt dan besproken of ik mag normaal bevallen maar ik wordt zo n zo eerder dan uitgerekende datum ingeleid rond 7 - 10 april zei ze en ik ben normaal uitgerekend voor 29 april . Bij me zit ook veel vruchtwater maar het wordt meest als kind groot is ingeleid

2 dagen geleden

Qua eten kun je het beste koolhydraten samen nemen met eiwitten en vetten. Voor mij helpt het bijvoorbeeld om te ontbijten met magere kwark, appel, spelt en pindakaas. De kwark en pindakaas helpen om de opname van de koolhydraten van de appel en spelt te vertragen. 's Middags eet ik vaak 2 volkorenbroodjes met gebakken ei (in roomboter gebakken). Kaas, ei, vlees, avocado, noten etc is sowieso altijd goed. Ook helpt het om heel regelmatig wat te eten (om de 2 uur ongeveer). Succes!!!

2 dagen geleden

Bij mijn eerste werd gedacht dat ik zwangerschapsdiabetes had vanwege ruim vruchtwater. Dit was bij mij ook heel laat in de zwangerschap met zo'n 33 weken. Dat bleek niet zo te zijn, ik had gewoon veel vruchtwater. Wel een gezonde jongen die bovenin de curve groeide. Ik zou zelf zeggen dat alleen veel vruchtwater geen reden is en de groei van je kindje eerder doorslaggevend is. Maar ik had natuurlijk geen zwangerschapsdiabetes.
Hoi, Ik maak precies hetzelfde mee. Ook met 36 weken (tijdens een versie poging) erachter gekomen dat ik teveel vruchtwater heb en toen opnieuw een suikerdrankje moeten doen en uiteindelijk zwangerschapsdiabetes als diagnose. Ook bij mijn zijn alleen de nuchtere waardes wat verhoogd. De rest is prima. Morgen heb ik ook afspraak met diëtist en weer een groeiecho. De baby werd met 36 weken op 2700gr geschat, helemaal niet zo groot. Dus ik ben benieuwd..morgen krijg ik meer te horen. Ik houd je op de hoogte. Ik hoop dus echt geen inleiding, vind dat ook niet nodig gezien het gewicht.

18 uur geleden

Reactie op Stroopwafel1991

Hoi, Ik maak precies hetzelfde mee. Ook met 36 weken (tijdens een versie p ...
Hoi! Ik zat met 35 weken op 2557 gram. Dus ook precies op de gemiddelde lijn! Ik heb gisteren de afspraak gehad met de diëtist en gynaecoloog, ik heb een dag menu gekregen en word ingeleid met 39 weken. Ben benieuwd wat ze tegen jou zeggen! Ik ben zaterdag 37 weken.

16 uur geleden

Reactie op Romy.26

Hoi! Ik zat met 35 weken op 2557 gram. Dus ook precies op de gemiddelde lij ...
Oh echt word je toch ingeleid?? Waarom? Baby is toch niet zo groot?

9 uur geleden

Reactie op Stroopwafel1991

Oh echt word je toch ingeleid?? Waarom? Baby is toch niet zo groot?
Door het vruchtwater! Is er voor jou al meer duidelijk?

9 uur geleden

Reactie op Romy.26

Door het vruchtwater! Is er voor jou al meer duidelijk?
Ohzo..helaas nog steeds teveel vruchtwater , groei konden ze niet meer meten doordat het onbetrouwbaar is om in dit termijn te meten, volgende week weer een echo staan om de vruchtwater te meten en de ligging van de baby(was ineens weer meer schuin gaan liggen ipv hoofdligging). Dat is ook t vervelende als je zoveel vruchtwater hebt die babies kunnen alle kanten nog op. Volgende week ben ik 38 weken en dan wil ze een plan van aanpak maken..ben echt benieuwd.