22 Reacties

vorige week

Ik ben trouwens 36 weken + 3 dagen zwanger

vorige week

Ja 100% bellen! Dit nemen ze altijd heel serieus en als het wel zwangerschapscholestase is wil je dit zsm weten. 🫶🏻

vorige week

Je kan altijd een controle doen voor de zekerheid om het uit te sluiten ik had het ook gedaan er kwam gelukkig niets uit, zelfde klachten. Veranderd steeds hele zwangerschap andere kwaaltjes

vorige week

Zeker even bellen!

vorige week

Ja zeker bellen ! Heb gezien met mijn zus die heeft het gehad alle 3 haar zwangerschappen en ik zou het beter even uitsluiten

vorige week

Gewoon even bellen! Ik heb toen ook overleg gehad met verloskundige en huisarts en bloed geprikt. Kwam niks uit maar kreeg wel cetirizine en toen namen m'n klachten af! Jeuk is vreselijk

vorige week

Bellen en even bloed laten controleren als je zeker wil zijn. Kan vanalles zijn. In mijn geval is het een huidziekte die PUPPP noemt. Dus dat kan ook nog.

vorige week

Bellen! 😘

vorige week

Bellen! Iemand uit mijn zwangerschapscursus had/heeft het ook en blijkt dat het iets met haar galblaas is. Zodra ze 37 weken is wordt ze ingeleid omdat het heel gevaarlijk is. Tot dan om de dag uitgebreide controles bij de gyno

vorige week

Reactie op Huijsmuisje91

Bellen! Iemand uit mijn zwangerschapscursus had/heeft het ook en blijkt dat ...
Heb vanmiddag gelijk gebeld en ben langs het ziekenhuis gestuurd voor hartfilmpje en bloed prikken. Daaruit konden ze zien dat de waardes in mijn lever wel wat verhoogt waren maar moeten het weekend afwachten hoe hoog het is en zullen dan een plan van aanpak maken…. Ben erg zenuwachtig dat ik t hele weekend moet afwachten op de uitslag en sta nu sowieso onder toezicht van het ziekenhuis ipv de verloskundigepraktijk

vorige week

Reactie op demiiideem

Heb vanmiddag gelijk gebeld en ben langs het ziekenhuis gestuurd voor hartf ...
Veel succes! Fijn dat je gelijk onderzocht bent.

6 dagen geleden

Reactie op Huijsmuisje91

Bellen! Iemand uit mijn zwangerschapscursus had/heeft het ook en blijkt dat ...
Wat was bij haar de waardes?

6 dagen geleden

Ik heb over dit onderwerp vorig week een topic gestart. Misschien kun je daar ook even kijken. Ik heb al vanaf de 5e maand van mijn zwangerschap last van jeuk, maar kreeg ander halve week geleden ook jeuk in mijn handpalmen en voetzolen (daarvoor had ik dat niet) en dat is met name 1 van de zichtstbaarste symptomen van zwangerschapscholestase/verhoogde galzuren. Mijn leverwaardes waren gelukkig wel normaal, Galzuren waren wel iets hoger dan normaal. Ze willen het onder de 10 hebben. Die van mij is 15. Dus wordt met 37 weken ingeleid. Als de waardes boven de 100 zijn moeten ze zsm inleiden, in ieder geval tussen week 36 en 37. Als de waardes boven de 40 zijn leiden ze meestal in met week 37, of tussen 37 en 38. Verschilt per ziekenhuis en de specifieke situatie van de gezondheid van het kindje en moeder. Fijn dat je al bijna 37 weken bent. Ik was ook toen 36+2.

6 dagen geleden

Ik bedoel dat ik met week 39 wordt ingeleid. Heb per ongeluk 37 getypt.

gisteren

Reactie op Hilal NL - TR

Ik heb over dit onderwerp vorig week een topic gestart. Misschien kun je da ...
Eindelijk uitslagen van het bloedonderzoek ontvangen. Waardes van de galzuren zijn 38,9 dus vrij hoog. Betekent dat ik volgende week wordt ingeleid. Ze hebben mij medicatie tegen de jeuk aangeboden maar omdat dit nog wel te verdragen is, heb ik dit liever niet. Aankomende maandag inwendig onderzoek om te kijken of ze een katheter moeten plaatsen. Daarna zal daar ook gelijk afspraak voor gemaakt worden.

Reactie op demiiideem

Eindelijk uitslagen van het bloedonderzoek ontvangen. Waardes van de galzur ...
Oh ja das best hoog. Dan zal je inderdaad tussen 37 en 38 weken worden ingeleid. Hoe zijn je leverwaardes?
Hier afgelopen vrijdag daarvoor in het ziekenhuis geweest.. leverwaardes waren wel iets verhoogd maar normaal voor de zwangerschap.. vrijdag krijgen we de uitslag van de galzuren.. pff duurt zo lang die uitslag 🥺

Reactie op Kayleigh19977

Hier afgelopen vrijdag daarvoor in het ziekenhuis geweest.. leverwaardes wa ...
Huh moet je nou een week wachten op die uitslagen? Tegen mij zeiden ze die zondag dat ik het woensdag te horen zou krijgen, wat ik wel heel slecht vond, want stel dat het boven de 100 is dan moet de bevalling zo snel mogelijk gestart worden. Stel dat het boven de 40 is dan moet de bevalling rond week 37-38 gestart worden. Natuurlijk nog wel afhankelijk van de situatie. Dus het ls belacheljjk als je een week old de uitslagen moet wachten

Reactie op Hilal NL - TR

Huh moet je nou een week wachten op die uitslagen? Tegen mij zeiden ze die ...
Ze hebben me uiteindelijk dinsdag ochtend gebeld met de uitslag.

Reactie op Hilal NL - TR

Huh moet je nou een week wachten op die uitslagen? Tegen mij zeiden ze die ...
Jaa wij vonden het ook al heel lang.. ze moesten me bloed opsturen naar een ander ziekenhuis.. want in dat ziekenhuis konden ze het niet controleren... 😔