16 Reacties

Zou u aanraden een ander baan te zoeken 1 maal ze geen rekening kunnen houden met u niet alleen met u maar ook met dat kind🤦🏽‍♀️

6 dagen geleden

Reactie op AanmoedigendeSneeuwvlok729327

Zou u aanraden een ander baan te zoeken 1 maal ze geen rekening kunnen hou ...
Ik moet in februari/maart al met verlof..ik denk niet dat ik ergens aangenomen ga worden als ze weten dat ik al zo snel weg ben..

6 dagen geleden

Als ik het zo lees, dan denk ik helaas dat je gevoel juist is. Hoe lullig ook. Je zal kunnen aangeven dat je graag aan de slag wil met concrete feedback, omdat "uitstalen dat je het niet naar je zin hebt" totaal niet concreet is. Wat wil ze de komende tijd precies zien, welke ontwikkelpunten moet je nog laten zien? Vervolgens kan je vragen aan je collega's of ze je daar feedback op willen geven. Dan ligt het niet alleen maar aan haar oordeel. Succes!

6 dagen geleden

Je zit nog in je proeftijd? Ik denk dan eerlijk gezegd dat je hier aan het kortste eind zal trekken en de vraag is; heb je hier wel zin in? Je bent zwanger en kan die extra spanning niet gebruiken lijkt mij. Anders kun je altijd nog naar je vakbond of het juridisch loket voor informatie wat je het beste kan doen in jouw situatie. Maar ik ga eerlijk zijn; ik zou het de moeite niet waard vinden en je aanmelden bij het UWV en lekker rustig op zoek naar iets anders.

6 dagen geleden

Waardeloos, maar vaak zit je gevoel hierin goed. Heel veel werkgevers hebben er gewoon geen zin in, zelfs al mag dat niet. Dus laat je niet gek maken en ga niet zo bizar hard je best doen dat het straks ten koste van jezelf gaat. De kans is groot dat ze je ongeacht je inzet toch wegsturen. Gewoon je best doen is wel oké natuurlijk hè maar volg je gevoel. Maar wat ze doen komt vaak voor. Ze zullen natuurlijk niet zeggen dat het aan je zwangerschap ligt want dat mag niet, maar dat betekend niet dat het daar niet toch aan ligt.

5 dagen geleden

Klopt je proeftijd? Wat voor contract heb je (hoelang) en hoelang is je proeftijd?

5 dagen geleden

Reactie op Marije Baby 1

Klopt je proeftijd? Wat voor contract heb je (hoelang) en hoelang is je pr ...
Ik heb 2 maanden proef tijd, 32 uur contract en het is in totaal 7 maanden (met proeftijd)

5 dagen geleden

Reactie op Popcornmetaugurk

Ik heb 2 maanden proef tijd, 32 uur contract en het is in totaal 7 maanden ...
Owh dat mag al niet. Je mag maximaal 1 maand proeftijd hebben. Omdat het om een tijdelijk contract gaat. Geen idee wat je hiermee zou kunnen of willen. Maar gek is het wel...

5 dagen geleden

Kijk dat is mooi! Ben je al voorbij die eerste maand? Want je mag maximaal 1 maand proeftijd hebben bij een contract van 7 maanden en dan kunnen ze je helemaal niet meer ontslaan.

5 dagen geleden

Reactie op Shennanigans

Kijk dat is mooi! Ben je al voorbij die eerste maand? Want je mag maximaal ...
2 maanden is gewoon nietig, dus ongeldig zelfs al staat het in een contract.

5 dagen geleden

Reactie op Shennanigans

2 maanden is gewoon nietig, dus ongeldig zelfs al staat het in een contract ...
Sorry nog 1 kleine aanvulling: dit is ervan uitgaand dat je in Nederland werkt. In België kan het net wat anders liggen.

5 dagen geleden

Ah top! Als je in Nederland werkt, dan is je proeftijd nietig. Dat betekent dat je proeftijd nu gewoon voorbij is. Bij een 7 maandencontract mag je maximaal 1 maand proeftijd hebben. Dat betekent dat je contract van 7 maanden gewoon geldt en je niet ontslagen kan worden. Doen ze dit toch/wel? Schakel dan bureau sociaal Raadslieden, juridisch loket (bij laag inkomen) of rechtsbijstand in. Ik ben jurist. Heb dit vaker meegemaakt. Je staat ontzettend sterk! Mocht het echt een zaak worden, dan gaat een advocaat er vaak voor om je die 7 maanden uit te laten betalen, want je wilt dan eigenlijk ook niet meer werken waar je werkt als je ontslagen bent. Je hebt de wet aan jouw kant!

2 dagen geleden

Reactie op Marije Baby 1

Ah top! Als je in Nederland werkt, dan is je proeftijd nietig. Dat betekent ...
Bedankt voor je reactie ik waardeer dit super erg! Ik heb alleen een vraagje, het geld voor een advocaat heb ik zelf niet echt op dit moment in handen. Wat adviseer jij mij?

2 dagen geleden

Bedankt voor je reactie ik waardeer dit super erg! Ik heb alleen een vraagj ...
Je kunt dan, als je een inkomen hebt dat laag genoeg is, het beste naar het juridisch loket gaan, die kunnen ook kijken of je jn aanmerking komt voor een gesubsidieerde/bijna gratis advocaat.

2 dagen geleden

Reactie op Marije Baby 1

Je kunt dan, als je een inkomen hebt dat laag genoeg is, het beste naar het ...
Okay top! Ik zal dan in het geval dat ik weggestuurd word gelijk het juridisch loket gaan, super bedankt voor je advies en informatie! Het heeft mij echt geholpen en helderheid gegeven

2 dagen geleden

Ben je die eerste maand al door? Zo ja, zou ik aangeven dat je al uit je proefperiode bent. Dan voorkom je wellicht het punt dat je “weggestuurd” wordt en hoef je niet het gevecht aan via het juridisch loket of andere rechtsbijstand. Naast juridisch loket, bestaan er ook gratis rechtswinkels. Hier werken rechtenstudenten op vrijwillige basis. Dat zou je evt ook nog kunnen proberen als het juridisch loket niks oplevert.