51 Reacties

4 weken geleden

Ik lees mee…

4 weken geleden

Bij mn vorige zwangerschsp heb ik met 14 weken precies een geslachtsbepaling gehad. De echoscopiste gaf aan met 100% zekerheid te kunnen zeggrn dat het een meisje was. Ik zag dit zelf ook en het klopte. Dus het kan wel gewoon goed gaan.

4 weken geleden

Meestal een beetje heel erg vroeg.. vanaf 16/20 weken kunnen ze het pas met zekerheid zeggen.

4 weken geleden

Mijn schoonzus heeft bij 13 weken te horen gekregen dat ze een meisje zou krijgen. Dit bleek bij de 20 weken echo toch een jongetje 😅

4 weken geleden

Reactie op DiscreteKomeet531059

Mijn schoonzus heeft bij 13 weken te horen gekregen dat ze een meisje zou k ...
Ooooo wat erg!! Was dit op basis van de nub of op basis van het oordeel van de echoscopist?

4 weken geleden

Ik lees ook even mee. Ik heb met 13+3 de 13-weken echo gehad. De echoscopiste weet voor 80% zeker wat het geslacht is. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook met 13+3 de 13 weken echo. Via de nub heb ik toen gezien dat het een jongetje is. (En gevraagd in groepen) Dat is ook zo gebleven. Ik wil me nog niet helemaal vastklampen aan die 80%. Over 2 weken met 16+3 een geslachtsecho. 20% kans dat het nog veranderd. Ik vraag me ook af hoevaak dat dan voorkomt dat het nog veranderd.

4 weken geleden

Goeiemorgen, die kans bestaat gewoon. Beste is gewoon geduld hebben en wachten op de 20 weken echo. Uiteindelijk telt de gezondheid van het kind, niet het geslacht.

4 weken geleden

Wat ik vaak hoor is dat als je te vroeg bent (volgens onze echoscopist voor 13+2) kan een meisje nog een jongen worden. Zij checkt zowel op de nub als tussen de benen

4 weken geleden

Bij onze praktijk doen ze het pas vanaf 15 weken en ik denk om deze reden.

4 weken geleden

Reactie op Oktobermommy

Ooooo wat erg!! Was dit op basis van de nub of op basis van het oordeel van ...
Dat was obv het oordeel van de echoscopist 😅

4 weken geleden

Deze is bij mij van 14+2, hoe langer ik ernaar kijk hoe meer ik begin te twijfelen 😭

4 weken geleden

Bij ons met 13 weken echo is er bewust niet naar geslacht gekeken. Juist omdat ze het nog niet met zekerheid kunnen zeggen

4 weken geleden

Reactie op DBJBRB.

Deze is bij mij van 14+2, hoe langer ik ernaar kijk hoe meer ik begin te tw ...
Ze zeggen dat de witte streep vaak het schaambot is dus daar zou je het meisje wel aan kunnen herkennen

4 weken geleden

En vriendin van mij had dit, met 14 weken was het een meisje, met 20 weken bleek het toch een jongetje te zijn.. vandaar dat wij ook hebben gekozen om de geslachts echo rond de 17e week te doen.. ben nu toch een beetje wantrouwend haha

4 weken geleden

Het kan misschien soms goed gaan. En ik lees hier van superveel mensen dat ze het met 13/14 weken al een echo hebben gedaan. Maar de kans op misinterpretatie is supergroot. Daarom doen echopraktijken het pas vanaf 15 weken. Nauwkeurigheid voor 15 weken ligt tussen de 75%-80%. Dus ieder voor zich. Ik zelf wil het er niet op gokken.

4 weken geleden

Een kennisje had met 16 weken de geslachtsecho. Toen heeft ze te horen gekregen dat het een meisje was, maar het bleek bij de 20 weken toch een jongen te zijn. Omdat ze inmiddels al van alles hadden gekocht, was de teleurstelling toch groot. Ik wacht daarom tot de 20 weken. Dan hoef ik daar niet onzeker over te zijn of over te twijfelen. Vind het elke keer al spannend zat om te horen of we bij de reguliere echo’s een gezonde baby mogen zien.

4 weken geleden

Wij steken hem nu andersom in. De vorige keer was het niet goed zichtbaar bij de 20 weken echo en hebben wij bij 22 weken een pretecho gedaan. Wij hebben nu met 16+1 de pretecho en dan met 18+6 al de 20 weken echo. Dus die wachten wij af ter bevestiging. En dan kan ik of de kledingbakken van mijn dochter uitzoeken of op los gaan op kopen van meer genderneutrale kleren voor een zoon

4 weken geleden

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik met 13,5 week de geslachtsbepaling echo gehad en de echoscopiste zei dat het een meisje was, dit klopte ook want mijn dochter is nu inmiddels 2 jaar. Gisteren met 14+5 de geslachtsbepaling gehad van mijn huidige zwangerschap en er was duidelijk zichtbaar dat het een jongentje is dus het kan zeker wel!
Bij mij 13 weken zeiden ze dat t een meisje werd met 100% overtuiging.. en bij de 20 weken echo bleek het toch een jongetje te zijn 🙃.. als je het echt graag snel en 100% zeker wilt weten: ga naar België voor een NIPT test .. dat doen ze met 12 weken en testen ook op geslacht (doen ze in NL namelijk niet)

4 weken geleden

Wij hadden met 15 weken een geslachtsecho bij onze verloskundige. Dit was volgens haar een jongetje. Met de 20 weken echo kon die vrouw er alles van maken, behalve een jongetje. We kregen toch echt een dochter zei ze en dit klopte zeker.