36 Reacties
vorige week
Wat fijn dat je dit topic geopend hebt!
Ik werk in de ouderenzorg, zowel somatiek als pg in een flexpool. 24 uur maar kan wel zelf roosteren wat momenteel heel veel rust geeft. Wel merk ik dat voornamelijk bij adl zorg ik snel te veel doe waardoor ik weer misselijk wordt en moet braken...mijn ervaring is dat ik het erg lastig vindt om zelf wat vaker te gaan zitten of rustiger aan te doen en dan toch over mijn grens ga. Zo lastig om mijn grens aan te geven..
vorige week
Ik werk ook in de ouderenzorg. op een gesloten pg afdeling ,28 uur en ik merk ook dat de ADL me zwaarder begint te vallen . ook als cliënten vallen en je ze overeind moet helpen word lastiger , na een 8uur durende werkdag ben ik gesloopt 😅
vorige week
Hier ook werkzaam in de ouderenzorg… flexer
Maar het is gewoon niet echt een beroep voor zwangere vrouwen 🙈😆
vorige week
Ik werk 28u op een palliatief/intensieve somtiek groep. Mijn 2e zwangerschap. Eerste zwangerschap 32u gewerkt en tot 36 weken gewerkt, hoop dit nu weer te doen. Gelukkig houden mijn collega's ook rekening met mij. (Soms zelfs meer dan ikzelf). Het omhoog leggen in bed en het draaien doe ik nu liever samen. Voorheen deed ik bijna alles alleen
vorige week
Hoi allen,
Leuk topic!
Ik werk al verpleegkundige in het ziekenhuis. Werk ook 32 uur. Eerste trimester had ik wel veel last en was ik half ziekgemeld werkte halve dagen boventallig). Nu het tweede trimester gaat het eigenlijk heel goed! Werk weer hele dagen volledig en dat red ik wel. Laat me wel indelen bij de minder zware patiënten om het goed vol te kunnen houden. Ben trouwens ook de onregelmatigheid uit. Besef me wel dat ik veel geluk heb gehad met dat dit allemaal zo kan!
vorige week
Ik werk op de spoedeisende hulp, 32uur. Sinds halverwege eerste trimester in de ziektewet helaas. Als doorzetter 2x naar huis gestuurd omdat het gewoon niet meer ging en sindsdien gaat het nog best slecht. Volgens mijn partner ben ik de slechtste, koppige patient ooit (meer gewend op te helpen dan geholpen te worden) en hoop elke dag weer goed te kunnen voelen om weer aan de slag te kunnen.
Aan het begin veel schuldgevoelens maar nu niet meer. Het is wat het is...
Knap dat jullie het vol kunnen houden! Ik kan niet eens douchen zonder bijna flauw te vallen of te kotsen en/of bukken zonder achterover te vallen. Ik voel mij net 80..
vorige week
Jaa ik werk ook in de gz, normaal inderdaad onregelmatig maar doordat ik nu 50% in de ziektewet zit heb ik een redelijk stabiel rooster!
Maandag en donderdag van 15:00 tot 20:00 en af entoe op dinsdag of in het weekend overdag
Ook doe ik geen ADL meer, alleen contactmomenten en administratief werk. Al moet ik zeggen dat ik daar als persoonlijk begeleider ook wel m'n handen aan vol heb nu ik er maar voor de helft van de tijd ben🙈
De reden is trouwens dat ik door zwangerschapsichias scheef ben gaan lopen en continu last heb van mijn heupen en rug. Na mijn slaapdienst een paar weken terug bleef ik maar harde buiken houden en enorme rugpijn waardoor ik echt even op de rem moest trappen. Nu gaat het weer wat stabieler met mijn lichaam
vorige week
Leuk topic!
Ik werk 32 uur in de jeugdzorg, soms veel agressie dus heb meteen aangegeven dat ik ten alle tijde uit elke situatie wil stappen. Nu werk ik dus 4 dagen per week van 9 tot 5, dat is ook wel even wennen hoor! 🙈😂
vorige week
Hey gezellig, ik sluit me aan! 🙋🏼♀️ ik werk 24u pw in de gehandicaptenzorg (evb). Vorige zwangerschap ging ik fluitend doorheen en heb ik tot het eind op de groep gestaan.
Deze zwangerschap moet ik van de groep af omdat de agressie is toegenomen. Dat vind ik aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant werk ik dan wel wat gunstigere tijden. Mijn dochter is afgelopen week 1 geworden, mijn nachten zijn nog zwaar en merk dat dat me deze zwangerschap wel opbreekt. Dus om half 6 niet m’n bed uit hoeven of 12 uur ‘s nachts er in dat zie ik wel als voordeel. 😅
vorige week
Reactie op Noenoe88
Hey gezellig, ik sluit me aan! 🙋🏼♀️ ik werk 24u pw in de gehandicaptenzo ...
Leuk! Werken wij denk ik een beetje met dezelfde doelgroep. Ook evb met "uitgeblust" complex gedrag. Mag wel op mijn eigen groep blijven werken maar mag bepaalde clienten niet meer draaien.
vorige week
Wat een super leuk idee! Ik werk als psychiatrie verpleegkundige in het ziekenhuis, met een contract van 32 uur.
Ik maakte mij persoonlijk veel zorgen omtrent het roosteren wanneer de kleine er is, dit ook omdat mijn vriend ploegendiensten werkt.
Maar ik heb gelukkig zo een fijne werkplek waar ze met liefde met mij willen mee denken!
vorige week
Reactie op Vrolijke vlinder 🦋
Wat een super leuk idee! Ik werk als psychiatrie verpleegkundige in het zie ...
Daarbij werk ik sinds mijn zwangerschap aankondiging niet meer op de gesloten unit, alleen nog maar op de open unit.
5 dagen geleden
Wat leuk, hier zwanger van de 3e. Werk momenteel 16 uur in de ouderenzorg. Bij de 1e met 28 uur aardig door gebikkeld tot bijna het einde. kies altijd 6 week van te voren er uit. Bij de 2e werkte ik 20 uur en toen kreeg ik ischias dus werkte ik al vroeg therapeutisch&50%. Nu hoop ik het met 16 uurtjes wel te halen veel vrije dagen tussen door. Al merk ik wel dat de einde van de diensten voelbaar in me rug/bekken beginnen te worden.
4 dagen geleden
Gisteren mij verlof ingediend! Voelt toch echt wel beetje echt ofzo 🥺 Heel gek ook. Onze planner is al bezig met rooster van februari en in maart ga met verlof. Voelt nog zo verweg maar ook zo dichtbij 🙃
4 dagen geleden
Reactie op Zwangerschapswens25
Gisteren mij verlof ingediend! Voelt toch echt wel beetje echt ofzo 🥺 Heel ...
Wat goed van je! Zat er over te denken dat ook binnenkort te doen. Met hoeveel weken ga jij met verlof? Twijfel nog tussen wat het beste is en ook haalbaar.