17 Reacties

Wij gaan voor kraamvisite. Maar vooral omdat wij het gezellig vinden het bij kleine groepjes te houden en de rust en aandacht te hebben om ons kindje aan het bezoek voor te stellen.

5 dagen geleden

Wij hebben bij de eerste geen babyborrel gedaan en dat gaan we deze keer ook zo doen. Zelf hebben we de ervaring dat een babyborrel heel onpersoonlijk is en je de kersverse ouders en baby niet of nauwelijks ziet. Het bezoek thuis vinden wij veel aangenamer. Je ziet wel minder mensen maar de mensen die je ziet menen het dan ook wel en komen dan echt voor jou. Bij ons kwam het meeste bezoek ook niet langer dan een uurtje wat dus best wel behapbaar is. Het enige bezoek wat ik wat lastiger vond was deze met de kleine kinderen bij. Die drukte is echt wel te veel op dat moment maar gelukkig hebben wij maar eenmaal die drukte gehad toen mijn vrienden op bezoek kwamen. Maar over het algemeen is het bezoek thuis heel goed meegevallen. Je hebt er veel minder geregel en stress aan en je hebt zelf ook meer aan het bezoek. Bij ons was het ook niet zo dat dat ieder weekend vol zat met bezoek. Je regelt dat zelf wel een beetje en als 1 bezoek per weekend voldoende is kan je dat ook zo inplannen. Wij hebben trouwens ook veel bezoek gehad in de week nadat mensen van hun werk kwamen.

5 dagen geleden

Wij gaan ook voor gewoon kraamvisite, verwacht ik. Op misschien een keer een 'borrel' na voor mensen die wat verder weg staan (stieffamilie oid). Ik ben een keer op een babyborrel geweest waarbij iedereen na afloop riep: 'We komen binnenkort nog een keer langs om goed bij te kletsen en te knuffelen hoor!', dus volgens mij zit je dan juist met dubbelop bezoek 😆

5 dagen geleden

Ik heb zelf alleen ervaring met kraamvisite en dat was prima. We hebben gewoon vaste tijden aangegeven. Ik heb ook wel eens gedacht aan een borrel maar als ik alleen al kijk naar de verjaardag van mijn dochter heb ik echt geen zin om dit te organiseren.

5 dagen geleden

En inderdaad met een babyborrel van iemand anders heb ik de mama en baby amper gezien en bleek ook later dat de baby helemaal overprikkeld was van al die mensen.

5 dagen geleden

Ik ga deze keer voor een babyborrel, maar dit komt omdat wij na de bevalling nog weken in het ziekenhuis moeten blijven en dochter ook in die tijd jarig is. Dus dan vier ik ook gelijk haar 2de verjaardag. Bij haar hadden we wel gewoon kraamvisite en dat vond ik toen ook echt dikke prima.

5 dagen geleden

Wij gaan weer voor kraamvisite. Ik vond het heerlijk dat er af en toe mensen over de vloer kwamen, omdat ik zelf nog niet mobiel genoeg was om erop uit de gaan. We hadden alleen het nummer van mijn vriend op het geboortekaartje gezet, zodat ik niet steeds geappt werd en deden echt 1 stel mensen per keer. Soms even een dag lekker niemand. We werden in het begin overspoeld door familie die elke dag zo'n beetje langs kwamen. We hadden gezegd, kom masr langs. Haha dat dus nooit meer. Deze keer alleen op afspraak. Vrienden van ons doen bij hun tweede nu een babyborrel. Ze had laatst aan dat ze daardoor wel nunde visite mist. Dus net wat je wil. Whatever floats your boat :)

5 dagen geleden

Bij de 1ste hadden we 6 weken lang elke dag visite (hele grote familie...), vond het ook lullig om nee te zeggen. Maar uiteindelijk vonden we dat zo heftig dat we bij de 2e een kraamborrel gedaan hebben. Was ook heftig haha maar dan wel maar 1 dag
Wij hebben überhaupt al geen zin in kraamvisite, dus een babyborrel wordt het sowieso niet 😅 en kraamvisite waarschijnlijk ook pas later en alleen mensen die dichtbij ons staan. Zullen de meesten niet leuk vinden, maar we zijn geen kermisattractie en willen vooral graag als nieuw gezin wennen en bijkomen

5 dagen geleden

Gewoon 2 keer kraamvisite gedaan. Was prima en ja ook wel soms een beetje verplicht. Maarja een babyborrel vind ik echt stom. Zelf wel eens geweest en heel die baby niet gezien en moeder als alleen maar druk. Voor mijn gevoel was het echt leuk bedankt dat je een cadeau komt brengen en doei. En buiten dat.. mijn familie en vrienden kennende komen ze dan alsnog langs op een ander moment.

gisteren

Wij hebben in de kraamweek bijna geen bezoek gehad, alleen schoonouders… Nu 2e zwangerschap en komt er echt niemand in in me kraamweek, echt lekker in mijn bubbel ook laatste zwangerschap dus ik wil echt mijn bubbel en geen pottenkijkers 😆
Liefst zoveel mogelijk in de kraamweek, daar snappen mensen tenminste nog dat ze na een kwartiertje weg moeten en kan de kraamzorg nog koffie/taart geven 🤣 Heb ook wel na 3 weken ofzo vage kennissen over de vloer gehad die maar bleven zitten de hele middag. Heb ook geen zin zo m’n dagen te vullen hoor.. 🤣 Sowieso heb ik echt helemaal niets met mensen die ineens komen baby kijken, goeie vrienden weten dat ook en komen soms ook pas weken later en dat vind ik helemaal niet erg 😆
Persoonlijk heb ik geen zin in bijna elke dag mensen over de vloer dus ik ga denk ik voor de baby borrel, ben ik in 1 keer klaar

17 uur geleden

Ik kies weer voor kraamvisite. Lekker rustig mondjesmaat mensen langs laten komen. De meest dichtbije mensen eerst en later de verdere mensen. Dat vormde zich automatisch. Waar het niet uitkomt, teveel of onhandig is kunnen we dat gewoon aangeven. Ook gewoon goed je eigen grenzen bewaken (en laten bewaken door partner). Ik had vantevoren afgesproken met hem dat ik niet teveel achter elkaar wou en dat we het goed zouden overleggen wie wanneer mocht komen. Niet meerdere bezoeken op één dag. Én natuurlijk ook niet te lang, zeker in het begin. De meeste mensen weten dat. Mochten jullie twijfelen bij bepaalde mensen dan kun je het ook in het maken van de afspraak al aangeven (een eindtijd, of dan rusten ze.. of dan is het tijd voor een voeding, oid) Ik vond het heel gezellig en fijn dat er mensen langskwamen en ook zo konden meegenieten. Vond het fijn om vaak te vertellen hoe het gaat en hoe de bevalling ging etc. En als ik het ergens niet over wil hebben of geen zin dan kan ik dat gewoon aangeven. Bij mij past een kraamborrel niet zo. Misschien ook even nagaan waar je het meest blij van zou worden. En het belangrijke: je hoeft het nu nog niet allemaal te besluiten. Als je na de geboorte het toch opeens anders wil doen dan mag dat ook! Altijd doen wat voor jou goed voelt.

17 uur geleden

Reactie op vogelberver

Ik kies weer voor kraamvisite. Lekker rustig mondjesmaat mensen langs laten ...
Men dacht in het begin trouwens ook heel lief mee. Vroegen of ze wat konden doen of kwamen zelf met het voorstel om avond eten mee te brengen of maken. Of ook lunch. Of de was even opvouwen. Vonden we allemaal heel fijn!

16 uur geleden

Wij doen ook kraamvisite. Bij de eerste ook gedaan en hoewel wij geen mensen zijn die van vaak visite houden, vonden we de kraamvisite wel echt leuk. We kregen daar juist positieve energie van! Mensen blijven inderdaad vaak maar kort en wij vonden het heel fijn om dan weer even met andere volwassenen te kletsen naast 24/7 met je baby bezig zijn. We hebben wel een tijdje gewacht tot we mensen uitnodigden (behalve dan onze ouders en zussen), tot we onze draai een beetje hadden gevonden. Ik ben twee keer op een kraamfeest geweest en vond dat inderdaad wat onpersoonlijk. Allebei de keren was het dat de kersverse ouders dan met baby in de wagen/maxicosi bij de ingang stonden, je daar een handje kon geven en je cadeau op tafel zetten, even naar de baby spieken en verder zag je ze dan nog nauwelijks. En omdat er mensen achter je staan te wachten, doe je ook geen uitgebreid praatje. Als je dat zelf fijn vindt, helemaal prima natuurlijk en lekker doen. Maar ik vond het als gast allebei de keren niet heel leuk. Voelde hetzelfde als een verjaardag.

9 uur geleden

Heb bij mijn zoontje visite gedaan. Vond het vreeeeeselijk elke keer iemand over de vloer, geen moment rust! Ga sowieso voor de borrel dit keer haha.