Hi dames,
Onze dochter is morgen 6 weken oud. Waar de eerste 2 weken erg makkelijk gingen (voeden, direct slapen, weer in haar wiegje), gaat het sinds 2 weken supermoeilijk. Ze wordt voor een uur of 23.00 uur niet rustig genoeg en kan geen diepe slaap vinden. We hebben haar dus vrijwel de hele avond in de draagzak/bij ons beneden. Daarna krijgen we haar vaak rond 00.00 uur wel in diepe slaap, maar kunnen we haar niet overleggen in haar eigen wieg (naast ons bed). Ze gaat dat meteen kronkelen en beetje zeuren, wat overgaat in huilen.
We hebben ontdekt dat het beter gaat als we haar op haar buik leggen, dus dit ook maar geaccepteerd dat dat haar manier van slapen is. Maar helaas lukt het savonds en snachts niet om haar in haar eigen bed te krijgen.. ze ligt dus vrijwel de hele nacht op ons (niet veilig, weet ik...). In de ochtend kan ze ze wel soms even in haar bedje slapen. Overdag slaapt ze vooral op ons en in de draagzak/kinderwagen want overleggen lukt dan ook vaak niet. Ik geef volledig borstvoeding en troostvoeden helpt vaak goed op moeilijke momenten.
Ik ben zo leeg en ben op zoek naar herkenning en/of tips. Ik herken dit van mijn eerste dochter helemaal niet en vindt het zo lastig..