25 Reacties
vorige week
Ik had een Medela speen in een box cadeau gekregen en mijn zoontje vond die super fijn.
Mijn dochter wilde niks van spenen weten.
Voor mijn zoontje koop ik Philips Avent een bepaalde vorm, omdat hij alleen die vorm accepteerde.
Dus het is vooral zoeken of je kindje een speen wil en daarna uitproberen welke fijn is
vorige week
Reactie op MartineVeldman
Ik had een Medela speen in een box cadeau gekregen en mijn zoontje vond die ...
Precies dit. Ons zoontje wilde helemaal geen speen. Geen 1. Alle merken die er bestaan geprobeerd 😅. Het ligt er inderdaad echt aan wat je kindje fijn vindt! Ik zou er eentje kopen die jou fijn lijkt en daarmee starten :)
vorige week
Wij hadden in het begin een Soothie van Avent, omdat ik ergens had gelezen dat dat een goede speen was i.c.m. borstvoeding.
Later zijn we overgestapt op de ultra soft van Avent. Die pakte ze ook meteen. Denk dat het ook een beetje geluk of pech is; ene baby pakt zonder problemen een speen en de ander is heel kieskeurig.
Ik had overigens van te voren bedacht dat we niet sowieso een speen zouden aanbieden. Maar al snel bleek ze enorme zuigbehoefte te hebben en was ze heel content met een speentje.
vorige week
Ik heb de spenen in de gratis dozen geprobeerd te geven en ze bleef hangen op de bibs. Achteraf een beetje spijt gehad want de preverbale logopediste zei deze speen na 6 maanden liever niet meer.. maar ze pakte niets anders meer.
Dus de volgende laat ik de bibs wel in de doos en probeer ik die andere. Ik had oa Avent en Difrax gekregen dus die liggen ook al klaar.
5 dagen geleden
Reactie op Noenoe88
Ik heb de spenen in de gratis dozen geprobeerd te geven en ze bleef hangen ...
Dit zou ik ook doen! Onze zoon was heel makkelijk en pakte meteen de eerste en de beste speen, onze dochter daarentegen…. En door van alles iets te hebben, kan je alles uitproberen. Uiteindelijk bleef ze hangen bij álleen de siliconen spenen van Difrax. Ben ik wel blij mee, want die zijn 1 geheel, dus geen viezigheid tussen het speendeel en het ‘plastic’ zegmaar.
Nu is ze 10 maanden en heeft ze geen speen meer, dus ieder kind heeft vast een voorkeur die ze ons nog niet kunnen vertellen🤣
5 dagen geleden
Reactie op Lisa_kusss
Tepel vorm speen werkt het beste. Die van Bibs
Bibs is slecht voor het gebit, dus dat merk wordt door logopedistes afgeraden. Het beste merk (of ja voor het gebit dan) is Philips Avent. Maar uiteindelijk is het natuurlijk ook maar net welke speen je kindje wel of niet pakt
5 dagen geleden
Reactie op Lisa_kusss
Tepel vorm speen werkt het beste. Die van Bibs
Zou ik niet aanraden. Mijn eerste had het ook, maar stopte snel en gebruikte het na de eerste weken überhaupt erg weinig. Maar ik ken een redelijk aantal kinderen die dus die doen veel gebruikte en dat gebit(plus kaak)is zo ontzettend vervormd. Is niet te vergelijken met een speen van bijvoorbeeld avent.
5 dagen geleden
Mijn beide zoontjes hebben bibs spenen gehad en heb er geen problemen mee gehad. Nu zwanger van de 3e en ook bij deze wil ik bibs gaan gebruiken als het nodig is.
5 dagen geleden
Suavenix essence; op aanraden van lactatiedeskundige. Passender qua mondanatomie.
Bibs werd afgeraden.
4 dagen geleden
Koop aub geen bibs, ouders van bibs gebruikers zeggen heel vaak dat ze niks merken aan hun kindjes maar het zijn altijd kindjes met een vervormd gebitje en slis problemen😅 (tuurlijk zijn er uitzonderingen, don't come for me) ik zie duidelijk verschil tussen mijn dochter van 2 waar ik de difrax speen voor gebruik en meerdere vriendinnetjes van de zelfde leeftijd met bibs.
Het beste is natuurlijk geen speen proberen, wij zijn na de kraamweek ook pas begonnen met de speen omdat mijn dochter enorme zuigbehoefte had, maar wel eerst de borstvoeding voldoende op gang laten helpen. Zodra ze de speen pakken krijg je minder signaal binnen dat ze honger hebben. Maar een speen is echt niet verplicht hè
gisteren
Reactie op beau07
De medela spenen worden niet meer gemaakt, zeer jammer want hier ook een on ...
Serieus niet? Wat ontzettend zonde!
gisteren
Reactie op beau07
Nee zo jammer! Nu staan ze voor €70 op marktplaats en vinted🥲… medela wil ...
Omg 70 euro
Dat zijn ze nou ook weer niet waard haha
Dan maar Philips Avent
gisteren
Reactie op beau07
Jep! Helaas maken mensen er nu echt gebruik van.. 🙃
Bol.com heeft ze nog zie ik. Vanaf 15 euro